Урок 11 Тема: Речення, основні ознаки реченняМета: формувати поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; розвивати вміння розрізняти на слух завершене і незавершене речення; виховувати доброзичливе ставлення до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми помандруємо казковою країною речення, де пригадаємо, з чого складається речення, навчимося правильно складати і записувати речення. А допомагатиме нам веселий герой. Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, хто він. • я — клубочок не простий. я — клубочок чарівний. я тобі допоможу І дорогу покажу. я від діда утік, І від баби утік. Ти тепер за мною йди І знання собі знайди. (Колобок) III. Каліграфічна хвилинка — На кого схожий Колобок? (на сонечко) — На яку букву починається слово сонечко? — Сьогодні ми повторимо написання букви «ес». с с со сві ос схо — Запишіть каліграфічно речення. сонце світить, та не гріє. — Коли так кажуть? Поясніть. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Гра «Кращий знавець мови» — Хто першим правильну відповідь дав, той фішку отримав. Хто назбирає більше фішок, той і переможець. • З чого складається текст? (З речень) • як відокремлюються речення в усному мовленні? (паузою) • А в писемному? (розділовими знаками) • З чого складається речення? (Зі слів) • як пишуться слова в реченні? (окремо) • З якої букви пишеться перше слово в реченні? • Що ставимо в кінці речення? Оголошення переможця. 2 Створення проблемної ситуації Школярі повісили. Школярі повісили на деревах годівниці. — Зіставте подані групи слів. — яка з них виражає закінчену думку, а яка — ні? — Що виражає речення? Висновок. речення виражає закінчену думку. — як ви вважаєте, за для чого школярі та дорослі повісили годівниці? 3 Інтонування речень — Прочитайте виразно текст. Кінець кожного речення позначайте зниженням голосу і паузою. Щодня ти ходиш до школи. Твій обов’язок — добре вчитися. У школі тебе навчають учителі. Вони хочуть, щоб ти добре знав свою рідну мову. — Скільки абзаців у цьому тексті? — Про що розповідається в першому абзаці? Скільки в ньому речень? Спишіть друге речення. — Про що розповідається в другому абзаці? Скільки в ньому речень? Спишіть перше речення. 4 Словникова робота Учитель — той, хто вчить, викладає навчальний предмет у школі. — Складіть речення зі словом учителька і запишіть у зошиті. 5 Робота з деформованим реченням — Котиться Колобок далі, а назустріч йому — Зайчик. Допомоги просить. Склав він речення, а не второпає — чи правильно. рано встати золоте сонечко. — як ви гадаєте, це речення? (ні, слова тут не пов ’язані між собою. ) — Змініть слова так, щоб утворилося речення. Висновок. Слова в реченні мають бути пов’язані між собою і виражати закінчену думку. 6 Фізкультхвилинка V. Закріплення й Осмислення нових знань 1 Гра «Розсипанка» — Біжить Колобок далі. А назустріч йому — Вовк. Слова розсипав! — Складіть речення із розсипаних слів. ліс осінь У прийшла. одягли плаття Дерева жовті. у Птахи краї відлітають теплі. 2 Робота за індивідуальними картками — Котиться Колобок лісом, а назустріч йому — лисичка. Та й каже: — якщо твої школярі такі розумні, то нехай і моє завдання спробують виконати. — Вставте пропущені слова таким чином, щоб вийшло зв’язне речення. Картка 1 Біля нашої школи ростуть... На лузі паслися... Картка 2 В оленя великі і красиві... На яблуні ростуть смачні... 3 Робота в парі — Потренуйтеся читати речення, виділяючи паузою кожну закінчену думку. Спека. Пахнуть квіти і м’ята. Тихо на озері. Навіть сплеску риби не чути. — Прочитайте найдовше речення. — Знайдіть речення, у якому закінчену думку виражено одним словом. VII. Підсумок уроку. Рефлексія — як називається країна, якою ми сьогодні мандрували? — З чого складаються речення? — Що є головною ознакою речення? якщо вам було цікаво мандрувати, намалюйте Колобка, який посміхається. якщо вам було важко, намалюйте Колобка, який сумує. | |
| |
Переглядів: 2139 | |
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте... |
Дорога від дому до школи |
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми |
Дещо з історії |
Праця людей у місті (селі) |
Всього коментарів: 0 | |