УРОК № 105 Тема: Вимова дзвінких приголосних звуків в українській мовіМета: Формувати в учнів навички літературної вимови дзвінких приголосних звуків в кінці слова і складу; розвивати мовлення, фонематичний слух; виховувати культуру мовлення, чесність. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте слова, в які ви вставляли букви. Які перевірні слова ви добирали? — Назвіть у виділених словах дзвінкі приголосні, глухі приголосні. III. Актуалізація опорних знань — Яка різниця між глухими і дзвінкими приголосними? — Послухайте уважно слова, які я буду диктувати, і запишіть тільки ті, які починаються дзвінкими приголосними. Півень, гора, книжка, зима, вовк, дерево, редиска, цибуля, дзвоник, рік, сова, фіалка. Перевірка виконання. Діти називають слово і звук, яким воно починається. IV. Каліграфічна хвилинка У бе із іс берізка У берізки буйні коси і біленьке платтячко. — Спишіть каліграфічно. — Назвіть звуки, з яких починається кожне слово. Охарактеризуйте їх (дзвінкі чи глухі). — Назвіть всі приголосні звуки в слові берізка. V. Повідомлення теми і завдань уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з правилом вимови дзвінких приголосних в українській мові. Бо, щоб правильно записати слово, його треба спочатку правильно вимовити. Якщо людина буде робити помилки у вимові, то і письмо теж не буде грамотним. VI. Вивчення нового матеріалу 1. Ознайомлення з правилом на с. 82. — Як потрібно вимовляти дзвінкі приголосні в кінці складу і в кінці слова? Наведіть приклади. 2. Вправляння в правильному читанні слів з до- 3. Виконання вправи 195, с. 81. — Прочитайте вірш. Поясніть заголовок. — Правильно прочитайте виділені слова. Якими звуками вони відрізняються? — Запишіть перші два рядки з пам’яті. 4. Робота над загадками. Вправа 196, с. 82. — Прочитайте, чітко вимовляючи всі звуки. — Відгадайте загадки. — Прочитайте виділені слова, чітко вимовляючи останні звуки. — Запишіть слова, які закінчуються на дзвінкий приголосний звук. VII. Фізкультхвилинка «Дзвінкий — глухий» VIII. Узагальнення і систематизація знань 1. Виконання вправи 197, с. 82. — Прочитайте речення, чітко вимовляючи дзвінкі приголосні у виділених словах. — Випишіть виділені слова, поділіть їх на склади. 2. Робота в парах. Вправа 198, с.82—83. — Повправляйтесь в правильному читанні слів. Робота у парах. 3. Добір слів, протилежних за значенням. — До слів, записаних на дошці, доберіть слова, протилежні за значенням, правильно вимовляючи звуки. Запишіть ці пари, звіряючись з дошкою. (Добираючи протилежні за значенням слова, учні записують на дошці їх так, як чують). шки. дуб зуб луг плуг дубки зубки берізки швидко слизько близько будьте доріжка широкий — ... (вузький) далекий — ... (близький) дешевий — ... (дорогий) IX. Підсумок уроку — Чому так важливо правильно вимовляти звуки в словах? — Прочитайте прислів'я у вправі 198, чітко вимовляючи всі звуки. — Назвіть дзвінкі приголосні в словах. — Як ви розумієте зміст прислів'я? VI. Домашнє завдання. Пояснення виконання вправи 199, с. 83. Вивчити правило на с. 82. — Спишіть вірш, вставляючи пропущені букви. | |
| |
Переглядів: 1713 | |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Бджілка мала, та й та працює |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Симетричне вирізування |
Практична робота: розучування ігор, які сприяють веселому настрою |
Всього коментарів: 0 | |