💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Приголосні звуки, позначення їх буквами. Закріплення алфавіту

УРОК 99

Тема: Приголосні звуки, позначення їх буквами. Закріплення алфавіту

Мета: Уточнити і закріпити знання учнів про вимову приголосних звуків та позначення їх буквами на письмі; розвивати вміння розрізняти приголосні звуки; виховувати любов до природи, повагу до народних традицій, цікавість до мовних явищ.

Обладнання: Таблиця «Алфавіт».

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Актуалізація опорних знань. Каліграфічна хвилинка

Ст іть пі нь во вп

Стоїть півень на току у червонім ковпаку.

— Спишіть каліграфічно.

— Відгадайте загадку. Які слова допомогли вам це зробити?

— Побудуйте звукову модель слова півень.

— Скільки в цьому слові голосних? А приголосних?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми будемо говорити про приголосні звуки і позначення їх на письмі буквами, а також про роль приголосних звуків у мовленні.

IV. Осмислення нових знань

1. Спостереження за звучанням приголосних звуків.

— Пригадайте, чому голосні так називаються?

— За участю чого вони вимовляються?

— Вимовте тепер деякі приголосні звуки. Як проходить повітря у ротовій порожнині? (З перепонами).

За участю чого вимовляються ці звуки? (Голосу і шуму або тільки шуму).

2. Робота з таблицею «Алфавіт».

— Назвіть букви, якими позначаються приголосні звуки.

— Які букви позначають завжди тільки твердий звук? А яка буква позначає тільки м'який звук?

3. Виконання вправи 165, с. 71.

— Прочитайте букви, називаючи звуки, які вони позначають.

4. Вправа 166, с. 71.

— Прочитайте слова вголос. Які слова вимовляти важче?

— Запишіть в один стовпчик слова, в яких приголосних звуків більше, ніж голосних, а в другий — решту слів.

— В українській мові слів із збігом кількох приголосних небагато, тому і називають нашу мову мелодійною, співучою.

Вивчайте мову українську —

Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,

Прекрасну, милу і чудову,

Як материнську пісню колискову.

 (А. Каніщенко)

5. Розгадування метаграм.

— Послухайте, як може змінитися значення слова, коли в ньому зміниться лише один приголосний звук. (Діти називають відгадки і звуки, які змінились).

 Почнуся з В, то ви мене В аптеці можете купити,

 А з X почнусь, тоді в мені Усі, хто схоче, можуть жити.

(Вата — хата).

 З П завжди я підіймаюсь,

 Коли чайник закипить.

 З Ф в машині я буваю,

 Можу путь вам освітить.

(Пара — фара).

 З Р почнусь — траву вмиваю,

 З К почнусь — траву стинаю.

 (Роса — коса).

 З Н буває він кирпатий,

 З Л ми йдем туди гуляти.

(Ніс — ліс).

V. Фізкультхвилинка

VI. Узагальнення і систематизація вивченого

1. Розвиток зв'язного мовлення, за вправою 162, с. 70.

— Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено?

— Чи бачили ви мак в природі?

— Дайте повні відповіді на питання.

— А тепер за питаннями і малюнками складіть опис маку.

— Запишіть повну відповідь на третє запитання.

— Як можна перевірити написання слова червонії

2. Вправа 164, с. 70.

— А ось як цінувався мак на Україні.

— Прочитайте текст.

— Спишіть перше речення. Підкресліть букви, якими позначаються приголосні звуки.

VII. Підсумок уроку

— Про які звуки говорили на уроці?

— Як вимовляються приголосні звуки?

VI. Домашнє завдання. Пояснення виконання вправи 167, с. 71

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 5552 | Рейтинг: 0.0/0
Дикорослі рослини рідного краю
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл...
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ...
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]