УРОК 99 Тема: Приголосні звуки, позначення їх буквами. Закріплення алфавітуМета: Уточнити і закріпити знання учнів про вимову приголосних звуків та позначення їх буквами на письмі; розвивати вміння розрізняти приголосні звуки; виховувати любов до природи, повагу до народних традицій, цікавість до мовних явищ. Обладнання: Таблиця «Алфавіт». Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Актуалізація опорних знань. Каліграфічна хвилинка Ст іть пі нь во вп Стоїть півень на току у червонім ковпаку. — Спишіть каліграфічно. — Відгадайте загадку. Які слова допомогли вам це зробити? — Побудуйте звукову модель слова півень. — Скільки в цьому слові голосних? А приголосних? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми будемо говорити про приголосні звуки і позначення їх на письмі буквами, а також про роль приголосних звуків у мовленні. IV. Осмислення нових знань 1. Спостереження за звучанням приголосних звуків. — Пригадайте, чому голосні так називаються? — За участю чого вони вимовляються? — Вимовте тепер деякі приголосні звуки. Як проходить повітря у ротовій порожнині? (З перепонами). За участю чого вимовляються ці звуки? (Голосу і шуму або тільки шуму). 2. Робота з таблицею «Алфавіт». — Назвіть букви, якими позначаються приголосні звуки. — Які букви позначають завжди тільки твердий звук? А яка буква позначає тільки м'який звук? 3. Виконання вправи 165, с. 71. — Прочитайте букви, називаючи звуки, які вони позначають. 4. Вправа 166, с. 71. — Прочитайте слова вголос. Які слова вимовляти важче? — Запишіть в один стовпчик слова, в яких приголосних звуків більше, ніж голосних, а в другий — решту слів. — В українській мові слів із збігом кількох приголосних небагато, тому і називають нашу мову мелодійною, співучою. Вивчайте мову українську — Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну, Прекрасну, милу і чудову, Як материнську пісню колискову. (А. Каніщенко) 5. Розгадування метаграм. — Послухайте, як може змінитися значення слова, коли в ньому зміниться лише один приголосний звук. (Діти називають відгадки і звуки, які змінились). Почнуся з В, то ви мене В аптеці можете купити, А з X почнусь, тоді в мені Усі, хто схоче, можуть жити. (Вата — хата). З П завжди я підіймаюсь, Коли чайник закипить. З Ф в машині я буваю, Можу путь вам освітить. (Пара — фара). З Р почнусь — траву вмиваю, З К почнусь — траву стинаю. (Роса — коса). З Н буває він кирпатий, З Л ми йдем туди гуляти. (Ніс — ліс). V. Фізкультхвилинка VI. Узагальнення і систематизація вивченого 1. Розвиток зв'язного мовлення, за вправою 162, с. 70. — Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено? — Чи бачили ви мак в природі? — Дайте повні відповіді на питання. — А тепер за питаннями і малюнками складіть опис маку. — Запишіть повну відповідь на третє запитання. — Як можна перевірити написання слова червонії 2. Вправа 164, с. 70. — А ось як цінувався мак на Україні. — Прочитайте текст. — Спишіть перше речення. Підкресліть букви, якими позначаються приголосні звуки. VII. Підсумок уроку — Про які звуки говорили на уроці? — Як вимовляються приголосні звуки? VI. Домашнє завдання. Пояснення виконання вправи 167, с. 71 | |
| |
Переглядів: 5552 | |
Дикорослі рослини рідного краю |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Всього коментарів: 0 | |