💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Узагальнюючий урок за темою «Слова — назви дій предметів»

УРОК № 72

Тема: Узагальнюючий урок за темою «Слова — назви дій предметів»

Мета: Узагальнити знання учнів про дієслова; формувати вміння ставити питання до дієслів, добирати близькі і протилежні за значенням слова; розвивати мовлення, підвищувати мовну культуру.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте слова, які ви виписали.

— Поставте до них питання.

— Який заголовок ви дібрали до тексту?

III. Каліграфічна хвилинка

Рр жу б'ю лю люблять Ріжуть мене ножакою,

Б'ють мене ломакою,

За те мене так гублять,

Що всі мене дуже люблять.

— Відгадайте загадку.

— Підкресліть слова — назви дій.

— Яке з цих слів не можна перенести з рядка в рядок?

IV. Основна частина уроку

1. Вибірковий диктант.

— Запишіть слова, що означають назви дій.

Пішла киця по водицю Та й упала у криницю.

Прибіг котик-братик Та й витяг за вухо,

Посадив, де сухо.

(3 народного )

— Усно поставте до кожного записаного слова питання.

2. Творча робота.

— До кожного слова, яке я називатиму, доберіть слово, близьке за значенням, і запишіть його.

Доспів, базікає, мчав, чкурнув, трудиться, ледарював.

Під час перевірки діти мають змогу побачити, що до кожного слова можна дібрати декілька синонімів.

3. Самостійна робота. Виконання вправи 33, с.19.

— Доповніть речення словами — назвами дій. (Перевірка виконання).

4. Фізкультхвилинка «Навпаки».

5. Гра-естафета «Допиши словечко».

Гравці кожної команди по черзі дописують по одному дієслову до свого іменника. Виграє та команда, яка запише більше дієслів.

1. Вітер —...

2. Пташка —...

3. Струмок — ...

6. Робота в парах. Виконання вправи 34, с. 19.

7. Гра «Заміни одним словом».

Вчитель називає фразеологізм, діти замінюють його дієсловами.

П'ятами накивати.

Пекти раків.

Бити байдики.

Замилювати очі.

Зарубати на носі.

8. Виконання вправи 35, с. 20.

— Прочитайте речення.

— Поставте питання до виділених слів. Що вони називають?

— Випишіть виділені слова разом з тими, з якими вони зв'язані в реченні, за зразком.

9. Творча робота.

— Доберіть слова, протилежні за значенням. Працювати —...

Сумувати —...

Мовчати —...

Піднімати —...

Давати —...

Загубити —...

V.Підсумок уроку

— Про які слова ми говорили на уроці?

— Які питання можна до них поставити?

— Що ще ви знаєте про слова — назви дій?

VI.Домашнє завдання. Пояснення виконання вправи 36, с. 20

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2359 | Рейтинг: 0.0/0
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка»
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма...
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький»
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]