💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Узагальнюючий урок за розділом «Речення»

УРОК39

Тема: Узагальнюючий урок за розділом «Речення»

Мета: Закріпити знання учнів, набуті під час вивчення розділу «Речення»; вміння правильно інтонувати і поширювати речення; розвивати зв'язне мовлення; складати невеликі діалоги; виховувати культуру мовлення.

Обладнання: Роздаткові картки.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте поширені речення.

— Хто з вас дописав ще свої речення? Прочитайте весь текст.

III. Систематизація і закріплення вивченого матеріалу.

1. Повторення про типи речень за метою висловлювання.

— Які бувають речення за метою висловлювання?

— З якою метою у мовленні вживається кожен тип речення?

— Які розділові знаки ставляться в розповідних, питальних, спонукальних реченнях?

— Послухайте, що нам про себе розкажуть розділові знаки.

Діти в иіапочках-масках читають вірші про розділові знаки.

Крапка. Я крапка, ледь помітна,

Та дуже я потрібна.

Переді мною голос знижуй,

А після мене вже підвищуй.

Знак оклику.Там, де бачиш ти

Знак оклику,

Читай піднесено,

Захоплено.

Знак питання. Якщо ж ти бачиш

Знак питання,

Не приховуй Свого здивування.

2. Поділ тексту на речення. Інтонування речень. Виділення головних слів. Вправа 180, с. 83.

— Поділіть текст на речення. Прочитайте, знижуючи голос в кінці кожного речення.

— Спишіть, правильно позначаючи початок і кінець кожного речення. Підкресліть головні слова в кожному реченні.

3. Складання речень за поданими схемами.

— Складіть речення за схемами.

4. Фізкультхвилинка «Я — розділовий знак».

Учитель читає різні речення. Учні присідають, якщо в кінці речення повинна стояти крапка, стоять струнко, якщо — знак оклику, нагинаються, якщо — знак питання.

5. Вправляння в правильному інтонуванні речень. Вправа 181, с. 84.

— Прочитайте опис гри. Підготуйтесь до читання в особах. Як потрібно читати слова «матері» і «гусей»?

Читання в особах.

6. Розвиток діалогічного мовлення.

— Попрацюйте в парах. Запропонуйте другові пограти в якусь гру. Домовтеся про ваші ролі у грі. Зразок. — Оленко, давай пограємось.

—Давай. А в яку гру ?

— Ми будемо грати в «Квача».

—Добре. Я буду доганяти, а ти тікай.

7. Визначення типів речення. Вправа 182, с. 84.

— Знайдіть у тексті розповідні, питальні й спонукальні речення.

— Запишіть спонукальні речення. Підкресліть звертання.

8. Встановлення зв'язку слів у реченні.

— Запишіть речення. За допомогою питань встановіть зв'язок слів у ньому.

Холодна осінь ходить над землею.

Осінь (що робить?)...; ходить (де?)...; осінь (яка?)... .

IV. Підсумок уроку

За завданнями для повторення на с. 85.

V. Домашнє завдання

Вправа 183, с. 85.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1777 | Рейтинг: 0.0/0
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п...
Ура! Канікули!
Комбінована аплікація
Будівельний конструктор
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]