💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Узагальнюючий урок за розділом «Речення»

УРОК39

Тема: Узагальнюючий урок за розділом «Речення»

Мета: Закріпити знання учнів, набуті під час вивчення розділу «Речення»; вміння правильно інтонувати і поширювати речення; розвивати зв'язне мовлення; складати невеликі діалоги; виховувати культуру мовлення.

Обладнання: Роздаткові картки.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте поширені речення.

— Хто з вас дописав ще свої речення? Прочитайте весь текст.

III. Систематизація і закріплення вивченого матеріалу.

1. Повторення про типи речень за метою висловлювання.

— Які бувають речення за метою висловлювання?

— З якою метою у мовленні вживається кожен тип речення?

— Які розділові знаки ставляться в розповідних, питальних, спонукальних реченнях?

— Послухайте, що нам про себе розкажуть розділові знаки.

Діти в иіапочках-масках читають вірші про розділові знаки.

Крапка. Я крапка, ледь помітна,

Та дуже я потрібна.

Переді мною голос знижуй,

А після мене вже підвищуй.

Знак оклику.Там, де бачиш ти

Знак оклику,

Читай піднесено,

Захоплено.

Знак питання. Якщо ж ти бачиш

Знак питання,

Не приховуй Свого здивування.

2. Поділ тексту на речення. Інтонування речень. Виділення головних слів. Вправа 180, с. 83.

— Поділіть текст на речення. Прочитайте, знижуючи голос в кінці кожного речення.

— Спишіть, правильно позначаючи початок і кінець кожного речення. Підкресліть головні слова в кожному реченні.

3. Складання речень за поданими схемами.

— Складіть речення за схемами.

4. Фізкультхвилинка «Я — розділовий знак».

Учитель читає різні речення. Учні присідають, якщо в кінці речення повинна стояти крапка, стоять струнко, якщо — знак оклику, нагинаються, якщо — знак питання.

5. Вправляння в правильному інтонуванні речень. Вправа 181, с. 84.

— Прочитайте опис гри. Підготуйтесь до читання в особах. Як потрібно читати слова «матері» і «гусей»?

Читання в особах.

6. Розвиток діалогічного мовлення.

— Попрацюйте в парах. Запропонуйте другові пограти в якусь гру. Домовтеся про ваші ролі у грі. Зразок. — Оленко, давай пограємось.

—Давай. А в яку гру ?

— Ми будемо грати в «Квача».

—Добре. Я буду доганяти, а ти тікай.

7. Визначення типів речення. Вправа 182, с. 84.

— Знайдіть у тексті розповідні, питальні й спонукальні речення.

— Запишіть спонукальні речення. Підкресліть звертання.

8. Встановлення зв'язку слів у реченні.

— Запишіть речення. За допомогою питань встановіть зв'язок слів у ньому.

Холодна осінь ходить над землею.

Осінь (що робить?)...; ходить (де?)...; осінь (яка?)... .

IV. Підсумок уроку

За завданнями для повторення на с. 85.

V. Домашнє завдання

Вправа 183, с. 85.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1769 | Рейтинг: 0.0/0
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає
Робочий стіл. Піктограми
Тварини весною. Зустрічаємо птахів
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]