УРОК № 39 Тема: Узагальнюючий урок за розділом «Речення»Мета: Закріпити знання учнів, набуті під час вивчення розділу «Речення»; вміння правильно інтонувати і поширювати речення; розвивати зв'язне мовлення; складати невеликі діалоги; виховувати культуру мовлення. Обладнання: Роздаткові картки. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте поширені речення. — Хто з вас дописав ще свої речення? Прочитайте весь текст. III. Систематизація і закріплення вивченого матеріалу. 1. Повторення про типи речень за метою висловлювання. — Які бувають речення за метою висловлювання? — З якою метою у мовленні вживається кожен тип речення? — Які розділові знаки ставляться в розповідних, питальних, спонукальних реченнях? — Послухайте, що нам про себе розкажуть розділові знаки. Діти в иіапочках-масках читають вірші про розділові знаки. Крапка. Я крапка, ледь помітна, Та дуже я потрібна. Переді мною голос знижуй, А після мене вже підвищуй. Знак оклику.Там, де бачиш ти Знак оклику, Читай піднесено, Захоплено. Знак питання. Якщо ж ти бачиш Знак питання, Не приховуй Свого здивування. 2. Поділ тексту на речення. Інтонування речень. Виділення головних слів. Вправа 180, с. 83. — Поділіть текст на речення. Прочитайте, знижуючи голос в кінці кожного речення. — Спишіть, правильно позначаючи початок і кінець кожного речення. Підкресліть головні слова в кожному реченні. 3. Складання речень за поданими схемами. — Складіть речення за схемами. 4. Фізкультхвилинка «Я — розділовий знак». Учитель читає різні речення. Учні присідають, якщо в кінці речення повинна стояти крапка, стоять струнко, якщо — знак оклику, нагинаються, якщо — знак питання. 5. Вправляння в правильному інтонуванні речень. Вправа 181, с. 84. — Прочитайте опис гри. Підготуйтесь до читання в особах. Як потрібно читати слова «матері» і «гусей»? Читання в особах. 6. Розвиток діалогічного мовлення. — Попрацюйте в парах. Запропонуйте другові пограти в якусь гру. Домовтеся про ваші ролі у грі. Зразок. — Оленко, давай пограємось. —Давай. А в яку гру ? — Ми будемо грати в «Квача». —Добре. Я буду доганяти, а ти тікай. 7. Визначення типів речення. Вправа 182, с. 84. — Знайдіть у тексті розповідні, питальні й спонукальні речення. — Запишіть спонукальні речення. Підкресліть звертання. 8. Встановлення зв'язку слів у реченні. — Запишіть речення. За допомогою питань встановіть зв'язок слів у ньому. Холодна осінь ходить над землею. Осінь (що робить?)...; ходить (де?)...; осінь (яка?)... . IV. Підсумок уроку За завданнями для повторення на с. 85. V. Домашнє завдання Вправа 183, с. 85. | |
| |
Переглядів: 1769 | |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає |
Робочий стіл. Піктограми |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Всього коментарів: 0 | |