💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Зв'язок слів у реченні за питаннями

УРОК № 37

Тема: Зв'язок слів у реченні за питаннями

Мета: Учити встановлювати зв'язок між словами у реченні; удосконалювати вміння виділяти головні слова в реченні; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до праці.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Актуалізація опорних знань

1. Каліграфічна хвилинка.

Вп ло од ві р'я пір'я подвір'я Впало пір'я на подвір'я.

— Яке це речення за метою висловлювання?

— Визначте головні слова у реченні. Підкресліть

2. Вибірковий диктант.

— Уважно слухайте прислів'я, які я диктуватиму. Виписуйте з них у зошит тільки головні слова з кожного речення.

Лежачий камінь мохом обростає.

Працьовита людина рано встає.

Праця прикрашає життя.

Робота розуму навчає.

Праця все здолає.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Вивчаючи речення, ми говорили про те, що слова в ньому повинні бути зв'язані.

— Сьогодні ми будемо учитись встановлювати зв'язок між словами у реченні за допомогою питань.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Колективна робота. Виконання вправи 17, с. 81.

— Спишіть речення. Підкресліть в ньому головні слова.

— Запишіть парами слова, зв'язані між собою.

— До яких слів насамперед ставиться питання? Що головних).

2. Робота в парах. Виконання вправи 172, с. 81.

— Запишіть речення.

— За зразком встановіть зв'язки між словами. Запишіть слова парами.

V. Фізкультхвилинка

 Ми дрова в дворі складали,

 Дідусеві помагали.

 Раз! — і вгору,

 Два! — і вниз.

 Раз! — і вгору,

 Два! — і вниз.

 Усі вправно працювали,

 Швидко дрова поскладали.

VI. Узагальнення і закріплення вивченого

1. Робота з віршем М. Стельмаха «Гарбуз».

— Прочитайте вірш, записаний на дошці.

 Трипудовий гарбуз

 На городі загруз.

 А на цей гарбуз Сів з дітьми чорногуз.

 Каже він до діток:

 — Сіли ми на горбок:

 І не зна чорногуз,

 Що він сів на гарбуз.

— Про кого цей вірш?

— Хто такий чорногуз?

— Поділіть це слово на склади.

— Прочитайте перше речення. Виділіть в ньому головні слова.

— Самостійно встановіть зв'язок слів у реченні. Гарбуз (що зробив?)...; гарбуз (який?)...; загруз (де?)... .

Перевірка виконання.

2. Гра «Знайди зайве слово» (За вправою 173, с. 81).

— Поставте питання від одного слова до іншого. В кожному рядку знайдіть зайве слово. Поясніть свій вибір.

3. Усне виконання вправи 174, с. 82.

— Прочитайте вірш. Як він називається?

— Чи знаєте ви, що означає слово нісенітниця! Це — дурниця, щось нерозумне, неможливе. Подумайте, чому вірш так називається?

— До слів косити, копати, будувати доберіть з вірша слова, які були б зв'язані з ними за змістом.

— Запишіть за зразком підручника.

VII. Підсумок уроку

— Що ми сьогодні вивчали на уроці?

— За допомогою чого встановлюється зв'язок слів у тексті?

 VIII. Домашнє завдання Вправа 175, с. 82.

— Спишіть текст, позначаючи початок і кінець кожного речення. Підкресліть у реченні головні слова.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 4324 | Рейтинг: 0.0/0
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі
Робота з папером. Іграшки зі складеного аркуша
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок»
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18
Тварини весною. Зустрічаємо птахів
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]