УРОК № 37 Тема: Зв'язок слів у реченні за питаннямиМета: Учити встановлювати зв'язок між словами у реченні; удосконалювати вміння виділяти головні слова в реченні; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до праці. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Актуалізація опорних знань 1. Каліграфічна хвилинка. Вп ло од ві р'я пір'я подвір'я Впало пір'я на подвір'я. — Яке це речення за метою висловлювання? — Визначте головні слова у реченні. Підкресліть 2. Вибірковий диктант. — Уважно слухайте прислів'я, які я диктуватиму. Виписуйте з них у зошит тільки головні слова з кожного речення. Лежачий камінь мохом обростає. Працьовита людина рано встає. Праця прикрашає життя. Робота розуму навчає. Праця все здолає. III. Повідомлення теми і мети уроку — Вивчаючи речення, ми говорили про те, що слова в ньому повинні бути зв'язані. — Сьогодні ми будемо учитись встановлювати зв'язок між словами у реченні за допомогою питань. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Колективна робота. Виконання вправи 17, с. 81. — Спишіть речення. Підкресліть в ньому головні слова. — Запишіть парами слова, зв'язані між собою. — До яких слів насамперед ставиться питання? Що головних). 2. Робота в парах. Виконання вправи 172, с. 81. — Запишіть речення. — За зразком встановіть зв'язки між словами. Запишіть слова парами. V. Фізкультхвилинка Ми дрова в дворі складали, Дідусеві помагали. Раз! — і вгору, Два! — і вниз. Раз! — і вгору, Два! — і вниз. Усі вправно працювали, Швидко дрова поскладали. VI. Узагальнення і закріплення вивченого 1. Робота з віршем М. Стельмаха «Гарбуз». — Прочитайте вірш, записаний на дошці. Трипудовий гарбуз На городі загруз. А на цей гарбуз Сів з дітьми чорногуз. Каже він до діток: — Сіли ми на горбок: І не зна чорногуз, Що він сів на гарбуз. — Про кого цей вірш? — Хто такий чорногуз? — Поділіть це слово на склади. — Прочитайте перше речення. Виділіть в ньому головні слова. — Самостійно встановіть зв'язок слів у реченні. Гарбуз (що зробив?)...; гарбуз (який?)...; загруз (де?)... . Перевірка виконання. 2. Гра «Знайди зайве слово» (За вправою 173, с. 81). — Поставте питання від одного слова до іншого. В кожному рядку знайдіть зайве слово. Поясніть свій вибір. 3. Усне виконання вправи 174, с. 82. — Прочитайте вірш. Як він називається? — Чи знаєте ви, що означає слово нісенітниця! Це — дурниця, щось нерозумне, неможливе. Подумайте, чому вірш так називається? — До слів косити, копати, будувати доберіть з вірша слова, які були б зв'язані з ними за змістом. — Запишіть за зразком підручника. VII. Підсумок уроку — Що ми сьогодні вивчали на уроці? — За допомогою чого встановлюється зв'язок слів у тексті? VIII. Домашнє завдання Вправа 175, с. 82. — Спишіть текст, позначаючи початок і кінець кожного речення. Підкресліть у реченні головні слова. | |
| |
Переглядів: 4333 | |
Дикорослі рослини рідного краю |
В гостях у Ганнусі |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Всього коментарів: 0 | |