💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Підсумковий урок за розділом «Текст»

УРОК № 24

Тема: Підсумковий урок за розділом «Текст»

Мета: Узагальнити і систематизувати набуті учнями знання про текст; учити складати невеликі тексти різних типів; спостерігати за роллю синонімів у текстах; розвивати зв'язне мовлення; виховувати працелюбність, пошану до хліба і людей, які його вирощують.

Обладнання: Сюжетні малюнки, ілюстрація з зображенням колоска, таблиці «Типитекстів».

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Прослухайте тексти-міркування на тему «Чому

необхідно учитись». Доведіть, що це справді міркування.

III. Повідомлення теми і завдань уроку

IV. Основна частина уроку

1. Каліграфічна хвилинка.

X Хх хл ждж ють

хліб комбайн під'їжджають

На чорній землі білий хліб родить.

Хліб — наше багатство.

 — Як ви розумієте ці вислови?

 2. Бесіда про хліб. Складання тексту-розповіді за серією малюнків про вирощування хліба.

 — Придумайте зачин до своєї розповіді.

 — Уважно роздивіться малюнки. Розкажіть, які роботи виконуються на полі протягом року, щоб виростити хліб?

 — Як ви закінчите свою розповідь?

 3. Робота з підручником. Виконання вправи 108,

с. 54.

 — Роздивіться ілюстрацію в підручнику. Чи бачили ви коли-небудь, як збирають урожай?

 — Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок.

 — Які слова, близькі за змістом, до слів на полі, під'їжджають, комбайни, використано в тексті?

 — Ці слова зв'язують між собою речення в тексті.

 4. Самостійна робота. Виконання вправи 109, с. 55.

 — За зразком доберіть інші слова, близькі за змістом.

 5. Фізкультхвилинка.

Над полями промені,

Зірка чиста.

На полях пшениченька Колосиста.

А за нею простори Із дубами,

Білі хмари плавають З голубами.

(За А. Малишком)

 6. Виконання вправи 110, с. 56 (усно).

 — Прочитайте вірш.

 — Поясніть Петрусеві, що означають слова хліб росте.

 7. Усний опис колоска.

 — Що зображено на малюнку? Чи бачили ви колоски в природі? У яких рослин? Де вони ростуть?

 — Спробуйте описати колосок так, щоб людина, яка ніколи його не бачила, могла б уявити його. Зверніть увагу на стебло, на колір зернят, на вусики.

 V. Підсумок уроку

 — Згадайте все, що ви вивчили в темі «Текст».

— З чого складається текст? Що можна дібрати до тексту? Як записується кожна частина в тексті? Які типи текстів бувають?

VI. Домашнє завдання

Пояснення виконання вправи 111, с. 56.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1593 | Рейтинг: 0.0/0
Місця підвищеної небезпеки у школі
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В....
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19
Тварини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]