УРОК № 24 Тема: Підсумковий урок за розділом «Текст»Мета: Узагальнити і систематизувати набуті учнями знання про текст; учити складати невеликі тексти різних типів; спостерігати за роллю синонімів у текстах; розвивати зв'язне мовлення; виховувати працелюбність, пошану до хліба і людей, які його вирощують. Обладнання: Сюжетні малюнки, ілюстрація з зображенням колоска, таблиці «Типитекстів». Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Прослухайте тексти-міркування на тему «Чому необхідно учитись». Доведіть, що це справді міркування. III. Повідомлення теми і завдань уроку IV. Основна частина уроку 1. Каліграфічна хвилинка. X Хх хл ждж ють хліб комбайн під'їжджають На чорній землі білий хліб родить. Хліб — наше багатство. — Як ви розумієте ці вислови? 2. Бесіда про хліб. Складання тексту-розповіді за серією малюнків про вирощування хліба. — Придумайте зачин до своєї розповіді. — Уважно роздивіться малюнки. Розкажіть, які роботи виконуються на полі протягом року, щоб виростити хліб? — Як ви закінчите свою розповідь? 3. Робота з підручником. Виконання вправи 108, с. 54. — Роздивіться ілюстрацію в підручнику. Чи бачили ви коли-небудь, як збирають урожай? — Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок. — Які слова, близькі за змістом, до слів на полі, під'їжджають, комбайни, використано в тексті? — Ці слова зв'язують між собою речення в тексті. 4. Самостійна робота. Виконання вправи 109, с. 55. — За зразком доберіть інші слова, близькі за змістом. 5. Фізкультхвилинка. Над полями промені, Зірка чиста. На полях пшениченька Колосиста. А за нею простори Із дубами, Білі хмари плавають З голубами. (За А. Малишком) 6. Виконання вправи 110, с. 56 (усно). — Прочитайте вірш. — Поясніть Петрусеві, що означають слова хліб росте. 7. Усний опис колоска. — Що зображено на малюнку? Чи бачили ви колоски в природі? У яких рослин? Де вони ростуть? — Спробуйте описати колосок так, щоб людина, яка ніколи його не бачила, могла б уявити його. Зверніть увагу на стебло, на колір зернят, на вусики. V. Підсумок уроку — Згадайте все, що ви вивчили в темі «Текст». — З чого складається текст? Що можна дібрати до тексту? Як записується кожна частина в тексті? Які типи текстів бувають? VI. Домашнє завдання Пояснення виконання вправи 111, с. 56. | |
| |
Переглядів: 1593 | |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19 |
Тварини |
Всього коментарів: 0 | |