УРОК № 21 Тема: Будова тексту. Зачин, основна частина, кінцівка. Усний переказ тексту за питаннямиМета: Дати учням уявлення про складові частини тексту: зачин, основну частину і кінцівку; учити знаходити їх в тексті; ознайомити з поняттям «абзац»; розвивати мовлення учнів; виховувати любов до природи. Обладнання: Таблиця «Текст». Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Поясніть, як ви розумієте зміст записаних прислів’їв? III. Каліграфічна хвилинка. Актуалізація опорних знань Бб бб ба бе бережіть Бережіть ліс — наше багатство. — Чому ліс називають нашим багатством? Яку користь він приносить? — Складіть звукову модель слова ліс. — Поділіть слово бережіть на склади. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми будемо спостерігати, як будується текст, з яких частин він складається. V. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за таблицею «Текст». — Щоб вам легше було зрозуміти будову тексту, уявіть текст подібним до ракети. Коли автор щось розповідає, описує або міркує, то на початку він ніби готує співрозмовника чи читача до того, що буде. Це початок. Далі іде основна частина — в якій автор повідомляє головне, про що хотів розповісти, викладає якісь події, міркування тощо. Закінчувати текст потрібно так, щоб співрозмовник чи читач зрозумів, що автор сказав все, що хотів. Ця частина називається кінцівка. 2. Читання правила в підручнику на с. 47. 3. Виконання вправи 96, с. 47. — Виразно прочитайте текст. — Про кого в ньому йдеться? — Який заголовок ви дібрали б до тексту? — Прочитайте перше речення. Яка це частина? Чи можна здогадатися, про що йтиметься далі в тексті? — Прочитайте другу частину. Про що в ній розповідається? Це — основна частина. — Знайдіть в тексті кінцівку, речення, яке завершує текст, підводить до висновку. — То з яких частин складається текст? — Зверніть увагу, що кожна частина починається з нового рядка — абзацу. 4. Розвиток зв'язного мовлення. Усний переказ тексту за питаннями вправи 96. 5. Самостійна робота. Виконання третього завдання вправи 96. 6. Фізкультхвилинка. Ой, яка ж вона швиденька, Наша білочка руденька! Не звірятко — просто диво, Невгамовне, пустотливе. Вгору-вниз — нема зупинки. Й ми поскачемо хвилинку, Розімнемо ніжки, спинку. Відпочили гарно всі. Час за парти сісти всім. 7. Колективна робота. Виконання вправи 97, с. 48. — Прочитайте текст. Знайдіть у ньому зачин, основну частину і кінцівку. — Скільки в тексті абзаців? — Яке речення з тексту може бути до нього заголовком? — Якими реченнями ви можете доповнити основну частину? 8. Самостійна робота. Виконання вправи 98, с.48. VI. Узагальнення і систематизація знань — Прочитайте текст (записаний на дошці або роз-друкований на окремих аркушах). — Подумайте, чи правильно розташовані у ньому абзаци? їжачок Настала зима. Тепло й затишно їжачкові. У лісі їжачок готувався до зими. Він знайшов собі житло у дуплі старсіі поваленої липи. Тепло там і сухо. Пішов їжачок до лісу, наколов на свої голочки сухого листя, приніс у дупло. — Яка частина у тексті є зачином? Головною частиною? Кінцівкою? — Прочитайте частини в такому порядку, щоб вийшов текст. VII. Підсумок уроку — Користуючись таблицею, розкажіть, з яких частин складається текст? — Як починається кожна частина у тексті? VIII. Домашнє завдання Пояснення виконання вправи 99, с. 48. | |
| |
Переглядів: 8015 | |
Тварини |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Всього коментарів: 0 | |