💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Склад. Перенос слів з рядка в рядок складами

УРОК № 4.

Тема: Склад. Перенос слів з рядка в рядок складами

Мета: Повторити правило поділу слів на склади, формувати вміння переносити слова з рядка в рядок складами; розвивати пізнавальні інтереси, вміння робити висновки; виховувати уважність, почуття взаємодопомоги.

Обладнання: Таблиця «Алфавіт», фішки для складання звукових моделей.

Хід Уроку

І. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте імена хлопчиків, дівчаток.

— З якої букви ви їх писали?

— Яке з цих імен починається голосним звуком?

III. Актуалізація опорних знань

1. Робота з таблицею «Алфавіт».

— Назвіть правильно букви алфавіту.

— Назвіть тільки букви, що на письмі позначають голосні звуки.

2. Розгадування метаграм.

З «і» — пухнаста і прудка,

З «у» — рум'яна і хрустка.

(Білка — булка).

З «и» можу я з труби валити,

Аз «і» — в мені ти можеш жити.

(Дим — дім).

З «у» буваю я в кімнаті,

У трикутнику, в квадраті,

З «и» побачиш мене в морі,

В океанському просторі.

(Кут — кит).

— Якими звуками відрізняються відгадки?

— Це звуки голосні чи приголосні?

3. Каліграфічна хвилинка.

аоуеиї

мак ромашка гладіолус

— Запишіть каліграфічно букви.

— Які звуки вони позначають?

— Запишіть слова, зверніть увагу на правильність з'єднання букв. Що означають всі ці слова?

— Складіть з ними речення. Запишіть його.

IV. Виконання вправ на поділ слів на склади

Мак, ромашка, гладіолус — квіти.

1. Складання звукових моделей.

— Складіть звукові моделі записаних назв квітів.

— Скільки голосних звуків в кожному слові?

— Який висновок можна зробити?

2. Робота з підручником.

— Прочитайте правило на с. 11.

— Що потрібно запам'ятати?

Виконання вправи 20, с. 11 (усно).

— До поданих частин слів додайте склади так, щоб утворилися слова.

— Скільки складів і скільки голосних звуків у кожному слові?

— Як ви визначали кількість складів?

Виконання вправи 21, с. 11.

— Які з поданих слів можна поділити на склади?

— Які слова не діляться на склади? Чому?

— Виконайте самостійно завдання 2 у вправі, записуючи слова у три стовпчики. (Троє учнів роблять запис на дошці).

— Позначте склади в цих словах.

— На що ви звертали увагу, виконуючи це завдання? (На кількість голосних у слові).

Виконання завдання з вправи 21 (усно).

V. Фізкультхвилинка

Гра «Веселі зайчики». Вчитель називає слова, а діти стрибають стільки разів, скільки складів у слові.

Важко зайчику сидіти,

Треба трішки відпочити.

Треба стільки разів стрибати,

Скільки складів буде слово мати.

VI. Виконання вправи на перенос слів з рядка в рядок

 Розвиток діалогічного мовлення учнів.

1. Робота з правилом на с. 12.

— Іноді під час письма доводиться частину слова переносити на наступний рядок. Як це зробити, ви дізнаєтесь, прочитавши правило.

— А тепер спробуйте сформулювати запитання до кожної частини правила. А ваші товариші дадуть відповідь. (Що робити, коли слово не вміщується на рядку? Як переносяться слова? Які слова не можна переносити?)

2. Самостійна робота. Виконання вправи 22, с. 12.

Перевірка виконання.

— Яке слово не можна перенести? Чому?

3. Колективна робота.

Виконання вправи 23, с. 12.

— Які слова не можна перенести? Чому?

4. Робота в парах.

Виконання вправи 24, с. 13.

— Запишіть слова, поділяючи їх рисками для переносу.

— Поясніть, які слова не діляться для переносу. Чому?

VII. Підсумок уроку

— Про що ви сьогодні довідалися на уроці?

— На що звертали увагу, коли ділили слова на склади?

— Як правильно переносити слова з рядка в рядок?

— Які слова не підлягають переносу? Наведіть приклади таких слів.

VIII. Домашнє завдання

Вправа 25, с. 13.

За бажанням діти можуть дібрати ще 2—3 слова і теж поділити їх для переносу.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 5670 | Рейтинг: 0.0/0
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі...
Сонце — джерело світла і тепла
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
Екскурсія до шкільної майстерні
«Грамотний-видющий і на все тямущий»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]