УРОК № 4. Тема: Склад. Перенос слів з рядка в рядок складамиМета: Повторити правило поділу слів на склади, формувати вміння переносити слова з рядка в рядок складами; розвивати пізнавальні інтереси, вміння робити висновки; виховувати уважність, почуття взаємодопомоги. Обладнання: Таблиця «Алфавіт», фішки для складання звукових моделей. Хід Уроку І. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте імена хлопчиків, дівчаток. — З якої букви ви їх писали? — Яке з цих імен починається голосним звуком? III. Актуалізація опорних знань 1. Робота з таблицею «Алфавіт». — Назвіть правильно букви алфавіту. — Назвіть тільки букви, що на письмі позначають голосні звуки. 2. Розгадування метаграм. З «і» — пухнаста і прудка, З «у» — рум'яна і хрустка. (Білка — булка). З «и» можу я з труби валити, Аз «і» — в мені ти можеш жити. (Дим — дім). З «у» буваю я в кімнаті, У трикутнику, в квадраті, З «и» побачиш мене в морі, В океанському просторі. (Кут — кит). — Якими звуками відрізняються відгадки? — Це звуки голосні чи приголосні? 3. Каліграфічна хвилинка. аоуеиї мак ромашка гладіолус — Запишіть каліграфічно букви. — Які звуки вони позначають? — Запишіть слова, зверніть увагу на правильність з'єднання букв. Що означають всі ці слова? — Складіть з ними речення. Запишіть його. IV. Виконання вправ на поділ слів на склади Мак, ромашка, гладіолус — квіти. 1. Складання звукових моделей. — Складіть звукові моделі записаних назв квітів. — Скільки голосних звуків в кожному слові? — Який висновок можна зробити? 2. Робота з підручником. — Прочитайте правило на с. 11. — Що потрібно запам'ятати? Виконання вправи 20, с. 11 (усно). — До поданих частин слів додайте склади так, щоб утворилися слова. — Скільки складів і скільки голосних звуків у кожному слові? — Як ви визначали кількість складів? Виконання вправи 21, с. 11. — Які з поданих слів можна поділити на склади? — Які слова не діляться на склади? Чому? — Виконайте самостійно завдання 2 у вправі, записуючи слова у три стовпчики. (Троє учнів роблять запис на дошці). — Позначте склади в цих словах. — На що ви звертали увагу, виконуючи це завдання? (На кількість голосних у слові). Виконання завдання з вправи 21 (усно). V. Фізкультхвилинка Гра «Веселі зайчики». Вчитель називає слова, а діти стрибають стільки разів, скільки складів у слові. Важко зайчику сидіти, Треба трішки відпочити. Треба стільки разів стрибати, Скільки складів буде слово мати. VI. Виконання вправи на перенос слів з рядка в рядок Розвиток діалогічного мовлення учнів. 1. Робота з правилом на с. 12. — Іноді під час письма доводиться частину слова переносити на наступний рядок. Як це зробити, ви дізнаєтесь, прочитавши правило. — А тепер спробуйте сформулювати запитання до кожної частини правила. А ваші товариші дадуть відповідь. (Що робити, коли слово не вміщується на рядку? Як переносяться слова? Які слова не можна переносити?) 2. Самостійна робота. Виконання вправи 22, с. 12. Перевірка виконання. — Яке слово не можна перенести? Чому? 3. Колективна робота. Виконання вправи 23, с. 12. — Які слова не можна перенести? Чому? 4. Робота в парах. Виконання вправи 24, с. 13. — Запишіть слова, поділяючи їх рисками для переносу. — Поясніть, які слова не діляться для переносу. Чому? VII. Підсумок уроку — Про що ви сьогодні довідалися на уроці? — На що звертали увагу, коли ділили слова на склади? — Як правильно переносити слова з рядка в рядок? — Які слова не підлягають переносу? Наведіть приклади таких слів. VIII. Домашнє завдання Вправа 25, с. 13. За бажанням діти можуть дібрати ще 2—3 слова і теж поділити їх для переносу. | |
| |
Переглядів: 5670 | |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Сонце — джерело світла і тепла |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Екскурсія до шкільної майстерні |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Всього коментарів: 0 | |