УРОК 12 Тема. Етикет особливих випадків. Особливості поведінки під час спілкування з незнайомими людьми. Особливості поведінки під час догляду за хворими, перебування в поліклініці, лікарні. Поведінка в дні смутку і печалі. Тактовність. Як висловлювати співчуття, втішати? Мета: вчити особливостям поведінки із незнайомими людьми; знайомити з особливостями поведінки під час догляду за хворими, перебування в поліклініці, лікарні, поведінки в дні смутку і печалі; розвивати вміння висловлювати співчуття, втішати; виховувати культуру поведінки в різних життєвих ситуаціях. Обладнання: малюнки до теми, пам’ятки, тести. ХІД УРОКУ I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань 1. Бесіда. — Де ви відпочиваєте у вільний час? — Хто з вас любить гуляти вулицями? В парку? В лісі? — Чи потрібно знати правила безпечної поведінки під час відпочинку поза домом? — Які правила ви знаєте? — В яких випадках ви звертаєтесь до дорослих, часом незнайомих людей за допомогою? — Хто із вас спілкується із незнайомими на вулиці? — Як ви гадаєте, чи безпечно розмовляти із незнайомцями? 2. Розігрування ситуації. • Незнайомець просить хлопчика провести його до автобусної зупинки. (Ігрові персонажі вступають в діалог, виконують відповідні дії.) • Старенька бабуся просить дівчинку допомогти віднести сумку до свого будинку. (Обговорення поведінки хлопчика і дівчинки у кожній із ситуацій.) III. Оголошення теми і мети уроку IV. Мотивація навчальної діяльності Читання казки. Поросята вирішили вийти погуляти на вулицю. — Піду подивлюся, чи не йде на вулиці догцик, — закричав Ніф-Ніф. Він вискочив на балкон, перехилився через перила і ледь не впав, але Наф-Наф і Нуф-Нуф нагодилися вчасно і врятували його від цієї небезпеки. Не встигли поросята відійти далеко від будинку, як перетнула шлях Лиска: — Ой, які гарнесенькі, гладесенькі поросятка! — вигукнула вона. — Підемо зі мною. Погодившись на пропозицію Лиски, Ніф-Ніф та Нуф-Нуф вже збиралися йти за нею, але Наф-Наф зупинив їх: — Згадайте, що трапилося із Півником, який повірив Лисці в казці «Кіт, Півник і Лиска». V. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь учителя. — У житті кожної людини зустрічаються різні непередбачувані випадки, часом загрозливі для особистої безпеки. У світі є багато добрих, чесних людей. Але є і непорядні, злодії, шахраї, небезпечні люди. Зовні цих людей не відрізниш від хороших, порядних. Та насправді вони жорстокі, злі та підступні. Тому вам необхідно пам’ятати, що люди бувають різними, і мати справу можна з тими, кого добре знаєте. На вулиці небезпечно розмовляти із незнайомими або підозрілими людьми. Якщо незнайома людина запропонує ласощі або цікаву іграшку, необхідно подякувати і сказати, що така іграшка у вас уже є. У випадку переслідування незнайомою людиною потрібно зайти в магазин або інше людне місце. Небезпечно гратися на вулиці, коли настає темрява, коли немає дітей або дорослих людей. 2. Заучування правил п’яти «НЕ». • НЕ розмовляйте з незнайомцями. • НЕ сідайте у машину до незнайомців. • НЕ беріть нічого у незнайомців. • Не звертайте з дороги від школи додому. • НЕ гуляйте на дворі після того, як стемніло. 3. Практична робота. — Розіграйте в ролях описані ситуації. Як необхідно діяти в кожному випадку? • Незнайомець запрошує вас до свого дому пограти в комп’ютерні ігри. • Ераючись на вулиці, ви помічаєте людину, яка тривалий час стежить за вами. 4. Фізкультхвилинка. 5. Продовження роботи над новим матеріалом. — Для чого ми з вами проводимо фізкультхвилинки? — А якщо в людини щось негаразд зі здоров’ям, куди необхідно звертатися? — Сьогодні ми познайомимося також із правилами поведінки під час перебування в поліклініці, лікарні. — Давайте разом складемо пам’ятку. Пам’ятка •Не шуміть. •Не бігайте. •Не розмовляйтеголосно. •Не заходьте бездозволу медперсоналу. • Заходьте у палати до хворих у спеціальному одязі. • Уважно слухайте поради лікаря 6.Багато родин у наші дні беруть на себе велику відповідальність догляду за хворими родичами. — Кому із вас доводилося доглядати за хворим? Висновок. Допомога має бути моральною і практичною Завдання. Складіть рекомендації щодо догляду за хворими у вигляді таблиці (промінчики прикріплюються до сонечка поступово, у процесі обговорення). Пам’ятка • Виконуйте всю посильну роботу щодо догляду із задоволенням. • Пропонуйте свою допомогу у хатній роботі. • Вислуховуйте хворого із терпінням та співчуттям. • Не обтяжуйте хворого довгими розмовами. • Підбадьорюйте його до одужання 7.Продовження роботи над новим матеріалом. 1) Усе живе на Землі народжується, розвивається, помирає. Рано чи пізно настає для кожної людини її останній момент — прощання із життям. Ясно, що, бажаючи допомогти людині в горі та потішити її, нам необхідно взяти ініціативу в свої руки. У Біблії сказано, що «...Золоті яблука на срібній тарілці — це слово, проказане у потрібну мить». Мудрість людини виявляється в тому, що вона знає, що говорити, що — ні, що доцільно робити, а чого не слід. 2) Практична робота. На партах — картки з етичними формулами. Завдання. Вибрати ті, які підходять до даної ситуації. • Переконуйте, що смерть близької людини — це не її вина. (Так) • Будьте спроможні вислухати, розрадити. (Так) • Тримайтесь осторонь через те, що не знаєте, що казати, що робити. (Ні) • Будьте терплячими, чуйними, тактовними. (Так) • Говоріть: «Я знаю, що ви відчуваєте.» (Ні) VI. Закріплення вивченого матеріалу Тестові завдання 1) На якій машині ви погодилися б покататися з незнайомцем? а) на «Мерседесі»; б) на «Джипі»; в) на жодній. 2) Які солодощі ви взяли б у незнайомої тітоньки? а) шоколадку; б) жувальну гумку; в) жодні. 3) Що ти будеш робити, якщо незнайомець хоче забрати тебе силою? а) буду кричати і кликати на допомогу; б) мовчки чинитиму опір. 4) Чекаючи в коридорі прийому лікаря, ви будете: а) голосно співати; б) тихенько сидіти на стільці; в) бігати по коридору. 5) Хвора бабуся попросила вимкнути телевізор. Ви: а) погодитеся, але не одразу; 6) не будете звертати на неї уваги; в)одразу вимкнете і займетеся іншою справою, щоб не заважати. б) У твого однокласника померла бабуся. Ви: а) будете залучати його до ігор і веселощів; б) будете висловлювати йому співчуття, втішати; в) розповідати про свої справи, проблеми. VII. Підсумок уроку Один раз нам життя дається — Дарунок прекрасний із небес. Як сонечко гарно сміється! А скільки на світі чудес! І скільки безмежного дива Щодня, лиш очі відкрив. І так на землі красиво, Що жив би на ній і яяяжив! VIII. Домашнє завдання Продовжте висловлення: «Хто людям добра бажає, той...»; «Першг крок до добра — ...» | |
| |
Переглядів: 3940 | |
З Елзіком по планеті |
У світі чарівної казки. Урок позакласного читання |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
Вітальна листівка до дня матері |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Всього коментарів: 0 | |