💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

У переддень літніх канікул

УРОК 15

Варіант 2

Тема. У переддень літніх канікул

Мета: Передбачити можливі ситуації на канікулах і вчити учнів правильно в них поводитися; виховувати вміння, аналізувати пропоновані ситуації; виховувати бажання бути вихованими в життєвих ситуація.

Обладнання: малюнки, надписи на дошці «У людини має бути все прекрасним».

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

Учитель

Посідали всі тихенько,

Спинки відтягай рівненько,

Один одному всміхнулись І до мене повернулись.

II. Повідомлення теми і мети уроку

Сад дозріває.

Річка тече.

Над головою Сонце пече.

— Про яку пору року йде мова у віршику?

— Чим саме вам подобається літо?

— А чи всі знають, як поводити себе на канікулах?

— А чи вмієте ви правильно поводити себе у певній ситуації?

— Отже сьогодні поговоримо про те, як правильно поводитись в тій чи іншій життєвій ситуації.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Вступна бесіда.

— Діти, звернувши увагу на дошку, ви прочитаєте напис. Це означає, що прекрасним має бути все: і лице, і одяг, і мова, і навіть вчинки. Напевно, у кожній сім’ї сьогодні дотримуються певних правил етикету:

• Доброзичливо, із повагою ставитися до людей.

• Використовувати слова вітання, прощання і подяки.

• Поважати жінок та старших.

• Бажати підтримати і допомогти у біді.

• Вміти вибачити.

• Бути завжди охайним.

• Демонструвати гарні манери в громадських місцях, гостях, школі, вдома.

Наше повсякденне спілкування в сім’ї, у школі, у транспорті, на вулиці, зі своїми та чужими — це реальність, в якій ми живемо, це життя. Але нам не все рівно, як до нас ставляться, частіше всього ми хочемо, щоб нас любили і щоб навколишнім було добре з нами.

Діти, щоб люди вас поважали, приязно ставилися до вас, ніколи не забувайте «золотого правила» вихованості: ставтесь до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставились до вас.

Ви прийшли в це життя, щоб радісно жити,

Щоб разом грати і міцно дружити,

Щоб посмішки друзям дарувати веселі,

Щоб спокій і мир панували в оселі.

Життя дається людині тільки на добрі справи. Тож використай його.

2. Щоб бути вихованою людиною, треба багато читати і знати. Кожен із вас на канікулах завітає у бібліотеку, а можливо і в музей. Існує вислів — «музейна тиша». Повинна бути зосереджена увага, а не бездумна пробіжка по залах. Слід бути уважним, спокійним у музеї. Не залишати після себе написів. Завітавши у бібліотеку, ви можете самостійно вибрати книгу, або з допомогою бібліотекаря. Наприклад, я порекомендувала б твори Сухомлинського. Вони вчать нас знати, цінувати і оберігати наших предків; любити і поважати своїх батьків, старших; завжди у своїх вчинках, діях бути справедливими; вміти розуміти оточуючих людей; і головне — вчать бути справжніми людьми.

3. Послухайте прислів’я: «Ввічливості всі двері відчинені». Як ви розумієте його?

— Правильно, діти, необхідно використовувати слова вітання, подяки, прощання. А назвіть, будь ласка, мені такі слова. Чи завжди ви їх говорите?

4. Хвилинка-веселика.

САШКО

В трамваї переповненім Сашко з м’ячем сидить,

А біля нього згорблений Старий дідусь стоїть.

Хтось до Сашка звертається:

— Чи вас у школі вчать,

Як місце дати старшому,

Як старших поважати?

— Та вчать. — Сашко відказує, —

Але у дану мить Розпочались канікули.

І нас ніхто не вчить.

— Як діти повинні поводитися з людьми похилого віку?

— Чи правильно повівся Сашко?

— А зараз послухайте жартівливий вірш про правила поведінки дітей у гостях. Чи можна себе так поводити?

У ГОСТЯХ

Якщо в друга іменини —

Ти не гай ані хвилини!

Завітай до нього вранці,

Ввімкни музику для танців.

Ще й пісні горлай щосили.

Подарунок лишай вдома —

Треба він тобі самому.

За один обід не варто Подарунок віддавати.

Загрібай цукерки в жмені І ховай їх у кишені.

Торт хапай двома руками, їж великими шматками.

Після торту руку жирну Витри краєм скатертини.

А коли ступнеш на ґанок,

Скажи: «Стіл був препоганий».

Стане соромно родині —

Особливо господині.

І тоді матуся вдруге Іменини зробить другу.

5. Дидактична гра «Оціни поступок».

Ситуація 1

Двоє хлопчиків їдуть в автобусі й голосно розмовляють, використовуючи лайливі слова. Хтось із пасажирів зробив їм зауваження, на що хлопці обурено відповіли: «А ви не слухайте. Наша розмова вас не стосується! Що хочемо, те й робимо»,

— Чи мали пасажири підстави робити зауваження хлопцям? Чому?

— Чи схвалюєте відповідь хлопців? Чому?

— Чи зробили б так на їхньому місці ви?

Ситуація 2

Одного разу Сергійко вийшов на поляну. Він дуже зрадів, побачивши таку прекрасну природу. Він ліг на пухкеньку травичку і подивився навколо. А як пахнуть прекрасні квіти, —говорив він сам собІ. В цей час побачив, що його дідусь рубає дрова. Дідусь дуже стомився. Гарячий піт заливав його обличчя. Хлопчик подумав і сказав сам до себе: «Піду я до дідуся і допоможу йому», Сергійко пішов, почав швидко рубати дрова.

Після роботи він пішов до річки і радо хлюпався у ній, промовляючи сам до себе: «Я працьовитий, я всім буду допомагати».

Висновок: це вчинок, в якому виявляється піклування про людину. Погляньте, скільки добрих вчинків нас оточує. Згадайте власні вчинки.

Фізкультхвилинка

Рух — це здоров’я наше,

Він підбадьорює всі нас,

Давайте ж встанемо цілим класом,

Фізкультхвилинки прийшов час,

Школярі всі дружно встали,

Фізхвилинку розпочали.

Руки гарно розім’яли,

Як Клички, по боксували,

Як Шевченко у футболі,

Забиваємо ми голи.

Всі, як Бубка, пострибали І за парти посідали.

6. На канікулах ми часто буватимемо в тісному зв’язку з природою.

Природа щедра до нас. Все, що ми маємо, — від неї. Ти відплати їй своєю добротою, увагою, чесним поводженням, і вона буде ще щедрішою. Ідучи в парк, в ліс, на прогулянку, згадай, що все, що тебе оточує, милує зір і слух, дає насолоду —все це твоє, і все це необхідно залишити чистим і неушкодженим. Ніщо не губить все живе так швидко і безжалісно, як вогонь. Байдужість, що привела до пожежі, — злочин і перед природою, і перед людьми. Тож, рушаючи з місця, неодмінно стежте, щоб у лісі не залишилося навіть іскринки непогашеного вогню.

IV. Підсумок уроку

— Що корисного ви взяли з уроку?

— Чи виникло у вас бажання позбутися негідних вчинків?

— Як ви можете допомогти іншим людям?

Швидко збігають хвилини,

Ось і прощатись пора.

Дозвольте вам на прощання Зичити щастя й добра.

Категорія: Етика | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 1560 | Рейтинг: 0.0/0
Істинні та хибні висловлення
Про працелюбних і лінивих
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з коле...
Значення повітря для живої природи
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]