УРОК 15 Варіант 2 Тема. У переддень літніх канікул Мета: Передбачити можливі ситуації на канікулах і вчити учнів правильно в них поводитися; виховувати вміння, аналізувати пропоновані ситуації; виховувати бажання бути вихованими в життєвих ситуація. Обладнання: малюнки, надписи на дошці «У людини має бути все прекрасним». ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Посідали всі тихенько, Спинки відтягай рівненько, Один одному всміхнулись І до мене повернулись. II. Повідомлення теми і мети уроку Сад дозріває. Річка тече. Над головою Сонце пече. — Про яку пору року йде мова у віршику? — Чим саме вам подобається літо? — А чи всі знають, як поводити себе на канікулах? — А чи вмієте ви правильно поводити себе у певній ситуації? — Отже сьогодні поговоримо про те, як правильно поводитись в тій чи іншій життєвій ситуації. III. Вивчення нового матеріалу 1. Вступна бесіда. — Діти, звернувши увагу на дошку, ви прочитаєте напис. Це означає, що прекрасним має бути все: і лице, і одяг, і мова, і навіть вчинки. Напевно, у кожній сім’ї сьогодні дотримуються певних правил етикету: • Доброзичливо, із повагою ставитися до людей. • Використовувати слова вітання, прощання і подяки. • Поважати жінок та старших. • Бажати підтримати і допомогти у біді. • Вміти вибачити. • Бути завжди охайним. • Демонструвати гарні манери в громадських місцях, гостях, школі, вдома. Наше повсякденне спілкування в сім’ї, у школі, у транспорті, на вулиці, зі своїми та чужими — це реальність, в якій ми живемо, це життя. Але нам не все рівно, як до нас ставляться, частіше всього ми хочемо, щоб нас любили і щоб навколишнім було добре з нами. Діти, щоб люди вас поважали, приязно ставилися до вас, ніколи не забувайте «золотого правила» вихованості: ставтесь до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставились до вас. Ви прийшли в це життя, щоб радісно жити, Щоб разом грати і міцно дружити, Щоб посмішки друзям дарувати веселі, Щоб спокій і мир панували в оселі. Життя дається людині тільки на добрі справи. Тож використай його. 2. Щоб бути вихованою людиною, треба багато читати і знати. Кожен із вас на канікулах завітає у бібліотеку, а можливо і в музей. Існує вислів — «музейна тиша». Повинна бути зосереджена увага, а не бездумна пробіжка по залах. Слід бути уважним, спокійним у музеї. Не залишати після себе написів. Завітавши у бібліотеку, ви можете самостійно вибрати книгу, або з допомогою бібліотекаря. Наприклад, я порекомендувала б твори Сухомлинського. Вони вчать нас знати, цінувати і оберігати наших предків; любити і поважати своїх батьків, старших; завжди у своїх вчинках, діях бути справедливими; вміти розуміти оточуючих людей; і головне — вчать бути справжніми людьми. 3. Послухайте прислів’я: «Ввічливості всі двері відчинені». Як ви розумієте його? — Правильно, діти, необхідно використовувати слова вітання, подяки, прощання. А назвіть, будь ласка, мені такі слова. Чи завжди ви їх говорите? 4. Хвилинка-веселика. САШКО В трамваї переповненім Сашко з м’ячем сидить, А біля нього згорблений Старий дідусь стоїть. Хтось до Сашка звертається: — Чи вас у школі вчать, Як місце дати старшому, Як старших поважати? — Та вчать. — Сашко відказує, — Але у дану мить Розпочались канікули. І нас ніхто не вчить. — Як діти повинні поводитися з людьми похилого віку? — Чи правильно повівся Сашко? — А зараз послухайте жартівливий вірш про правила поведінки дітей у гостях. Чи можна себе так поводити? У ГОСТЯХ Якщо в друга іменини — Ти не гай ані хвилини! Завітай до нього вранці, Ввімкни музику для танців. Ще й пісні горлай щосили. Подарунок лишай вдома — Треба він тобі самому. За один обід не варто Подарунок віддавати. Загрібай цукерки в жмені І ховай їх у кишені. Торт хапай двома руками, їж великими шматками. Після торту руку жирну Витри краєм скатертини. А коли ступнеш на ґанок, Скажи: «Стіл був препоганий». Стане соромно родині — Особливо господині. І тоді матуся вдруге Іменини зробить другу. 5. Дидактична гра «Оціни поступок». Ситуація 1 Двоє хлопчиків їдуть в автобусі й голосно розмовляють, використовуючи лайливі слова. Хтось із пасажирів зробив їм зауваження, на що хлопці обурено відповіли: «А ви не слухайте. Наша розмова вас не стосується! Що хочемо, те й робимо», — Чи мали пасажири підстави робити зауваження хлопцям? Чому? — Чи схвалюєте відповідь хлопців? Чому? — Чи зробили б так на їхньому місці ви? Ситуація 2 Одного разу Сергійко вийшов на поляну. Він дуже зрадів, побачивши таку прекрасну природу. Він ліг на пухкеньку травичку і подивився навколо. А як пахнуть прекрасні квіти, —говорив він сам собІ. В цей час побачив, що його дідусь рубає дрова. Дідусь дуже стомився. Гарячий піт заливав його обличчя. Хлопчик подумав і сказав сам до себе: «Піду я до дідуся і допоможу йому», Сергійко пішов, почав швидко рубати дрова. Після роботи він пішов до річки і радо хлюпався у ній, промовляючи сам до себе: «Я працьовитий, я всім буду допомагати». Висновок: це вчинок, в якому виявляється піклування про людину. Погляньте, скільки добрих вчинків нас оточує. Згадайте власні вчинки. Фізкультхвилинка Рух — це здоров’я наше, Він підбадьорює всі нас, Давайте ж встанемо цілим класом, Фізкультхвилинки прийшов час, Школярі всі дружно встали, Фізхвилинку розпочали. Руки гарно розім’яли, Як Клички, по боксували, Як Шевченко у футболі, Забиваємо ми голи. Всі, як Бубка, пострибали І за парти посідали. 6. На канікулах ми часто буватимемо в тісному зв’язку з природою. Природа щедра до нас. Все, що ми маємо, — від неї. Ти відплати їй своєю добротою, увагою, чесним поводженням, і вона буде ще щедрішою. Ідучи в парк, в ліс, на прогулянку, згадай, що все, що тебе оточує, милує зір і слух, дає насолоду —все це твоє, і все це необхідно залишити чистим і неушкодженим. Ніщо не губить все живе так швидко і безжалісно, як вогонь. Байдужість, що привела до пожежі, — злочин і перед природою, і перед людьми. Тож, рушаючи з місця, неодмінно стежте, щоб у лісі не залишилося навіть іскринки непогашеного вогню. IV. Підсумок уроку — Що корисного ви взяли з уроку? — Чи виникло у вас бажання позбутися негідних вчинків? — Як ви можете допомогти іншим людям? Швидко збігають хвилини, Ось і прощатись пора. Дозвольте вам на прощання Зичити щастя й добра. | |
| |
Переглядів: 1551 | |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Чим ми бачимо |
Всього коментарів: 0 | |