УРОК 13 Тема: Влаштуємо свято. Підготовка до свята. Разом із батьками, старшими. Запрошення. Щоб було цікаво. Бажання гостей — закон для господаря. Як дарувати і приймати подарунки?Мета: ознайомити з основними правилами вибору, дарування і прийому подарунків; вчити запрошувати гостей і організовувати свято; розвивати естетичні смаки; виховувати повагу і шану до гостей. Обладнання: предметні картинки із зображенням посуду та столових приборів, столові набори для практичної роботи, таблиці. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент — Сьогодні на уроці ми казку сюди запросили, щоб гратись й гуляти разом. А казка у класі у нас заблукала. Давайте про все поговоримо разом. II. Актуалізація опорних знань 1. Ігровий момент. (З’являється листоноша з телеграмою. Вчитель читає її.) — Нас запрошують на День народження до Мишутки у казку «Три ведмеді». 2. Бесіда. — Чи полюбляєте ви ходити в гості? — А запрошували гостей до себе? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми вкришимо у гості до трьох ведмедів. А щоб чарівний ліс впустив нас на стежинку, необхідно виконати багато завдань, подолати перешкоди. IV. Робота над темою уроку 1. Запрошення. — Я вам відкрию один секрет. У нас на Україні з давніх-давен, коли запрошують у гості, кажуть чарівні слова Ласкаво просимо. Давайте допоможемо Мишутці запросити гостей. 2. Гра «Вибери правильну відповідь». (На дошці записані варіанти запрошення в гості. Діти повинні вибрати той із них, який є найбільш прийнятним.) • Чуєш, щоб завтра до мене в гості приходив! • Приходь до мене завтра в гості. • Ласкаво прошу тебе прийти до мене в гості на День народження! 3. Вправа «Що дарують на День народження?» — Що ж можна подарувати Мишутці на його свято? 1) Практичні вправи. — Але подарунок необхідно не тільки вміти підібрати, а й правильно вручити з теплими словами й побажаннями. (Учні інсценізують момент вручення подарунка.) — Коли подарунок вручений, необхідно розглянути його, висловити подяку й задоволення. — Друг подарував на День народження подарунок, який вам не дуже подобається. Що ви зробите? 2) Логічна вправа «Скласти листівку-привітання» (Листівку-привітання складаємо разом. Учень підписує її.) 4. Робота з додатками. — День народження — свято. А на святі має бути весело. Як же можна розважити гостей? • Учень читає вірш А. Костецького «У гостях». • Учні інсценізують 2—3 жарти. — А в які ігри можна погратися в гостях? 5. Дидактична гра «Накриваємо на стіл». — Звичайно в гостях ніколи не обходиться без частування. Ось і Мишутка запросив гостей до столу. — Чи всі зможуть правильно поводитися за столом? — Чи не нагадує дехто із гостей оте поросятко, про яке розповідається у вірші? Воно в гостях кавунчик скуштувало, Недогризки порозкидало, Та ще й господарів спитало: — Чого це ви такі сумні? Не раді, мабуть, ви мені? То ж не прийду до вас я, ні! Зустріти можна і між людей Таких неввічливих ... дітей. — Чи змогли б Ви накрити стіл самостійно? (Учитель вивішує на дошці таблицю, на якій записані правила, читає та аналізує її разом із учнями.) ЦЕ ПОТРІБНО ЗНАТИ ВСІМ • Учіться правильно накривати на стіл. Тарілки ставляться на однаковій відстані одна від одної. Праворуч тарілки — ніж і ложка (заглибленням угору), ліворуч — виделка (зубцями угору). • За столом сидіть прямо, не кладіть лікті на стіл, не закладайте ногу на ногу, не підпирайте голову рукою. • Виделку тримайте у лівій руці, а ніж — у правій. • Не розмовляйте, коли їсте. Якщо вас про щось запитують, спочатку їжу проковтніть, а потім відповідайте. • Під час їжі не сьорбайте, не дмухайте на гарячу страву, не стукайте ложкою по тарілці. Намагайтеся їсти беззвучно. • Не їжте ложкою те, що можна їсти виделкою. • Під час їди не займайтеся сторонніми справами. • Не читайте і не розмовляйте. • Поївши, подякуйте батькам або господині, якщо ви знаходитися в гостях. Учні вивчають правила. ЦЕ ПОТРІБНО РОБИТИ ТАК — Як потрібно тримати ложку, виделку, ніж? (Ложку тримати пальцями, не брати її в кулак, підносити бортиком (краєм) паралельно до губ, не засмоктувати все до рота, не всмоктувати рідину зі свистом, не плямкати.) — Як необхідно брати хліб з тарілки? (Руками) — Як брати сіль із сільниці? (Чистим ножем) — Куди покласти ніж, виделку після їди? (Псі тарілки, а не на скатертину) — Яку їжу їдять без ножа? (Котлети, биточки, овочі, інші м’ясні страви, що легко ламаються на шматочки виделкою.) — Чи можна вставати з-за столу, якщо дорослі ще їдять? (Не можна) — Чи можна першими брату страву зі столу? (Потрібно дочекатися, поки візьме хтось із гостей або дорослих.) — Чи можна вибирати найкращі ягоди, фрукти, тістечка? (Потрібно брате те, що лежить найближче до тебе.) — Чим і як витирають руки? (Серветкою) — Чи потрібно подякувати за обід? (Так) Практична робота. Сервіровка столу. 6. Прощання з господарем. — Добре погостювали ми у Мишутки! Уже час і додому! А що необхідно сказати на прощання? (Дякуємо за гостинуї) V. Підсумок уроку — Чому ви навчилися сьогодні на уроці? — Що нового для себе дізналися? — Про що розкажете своїм рідним вдома? — Чи потрібно пам’ятати правила культурної поведінки за столом? Для чого? — Чи навчилися ви сервірувати стіл? — Чи цікаво було Вам на уроці? Додаток У Віті — День народження, Ми всі туди запрошені, І ввечері, о шостій Прийшли до нього гості. Нам одчинила двері Мала сестричка Віті І зразу запитала: — Хто ноги з вас не витер? В нас килим не для того, Аби його бруднити: Ану, біля порогу Знімайте черевики! Та подарунки зразу давайте — Я сховаю. Та кришталеву вазу Не скиньте — Я вас знаю! Ви думаєте — просто Отак ходити в гості?! А це — наука справжня, Відповідальна справа. Тож меблі у вітальні Не мацайте руками. І пальці по стінах Не мажте — Будуть плями... І ще сестриця Віті Хотіла говорити, Та ми її не слухали — Таке не варто слухати! Ми від її гостинності Помчали геть щодуху! Бо й справді: Ох, не просто Отак ходити в гості Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1679 | |
Російська народна казка «Лисичка» |
Підсумковий урок за І семестр |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Всього коментарів: 0 | |