УРОК 10 Тема: Золоті правила ввічливості. Як просити вибачення? Умій прощати. Вияв поваги. Чарівні словаМета: допомогти усвідомити значення слів вибачення; вчити використовувати чарівні слова у різних ситуаціях; активізувати словниковий запас; виховувати повагу до однолітків і дорослих. Обладнання: малюнки корабля, моста, телеграма, дві хатинки, сонечко. ХІД УРОКУ І. Організація класу «Здрастуйте!» — мовлю за звичаєм. «Доброго дня вам!» — кожному зичу я. «Доброго дня вам, діти», — бажаю. «Доброго ранку!», «Світлої днини!» — Щедро даруй ти людям, дитино. І посміхнуться у відповідь люди! Добрі слова для кожного любі! II. Мотивація навчальної діяльності 1. Повідомлення теми уроку. — Сьогодні у нас незвичайний і цікавий урок. Ми продовжуємо вивчати золоті правила ввічливості. А особливо звернемо увагу на те, як і коли необхідно просити вибачення. Також поповнимо нашу таблицю ввічливих слів, які слід не тільки запам’ятати, а й щоденно їх використовувати. (Стук у двері. Заходить листоноша.) Учитель. Дякуємо! На все добре! (Читає телеграму.) «Любі хлопчики й дівчатка! Запрошуємо вас у подорож. Чекаємо вас за адресою: Країна Ввічливості, Місто Чемності, Вулиця Порядності, Королівство Чарівних слів. Поспішайте! Вас чекає багато цікавого!» Учитель. Що ж, діти, часу у нас мало. Тому його не гаймо, а швидше в подорож вирушаймо! А який вид транспорту оберемо? (Демонстрація картинок: автобус, авто, велосипед, корабель.) Учні. Корабель. Учитель. Кожний корабель має назву. І наш Я не виняток. Його назва «Етикет». Діти, чи ви знаєте, що означає слово етикет? Етикет — це встановлений порядок поведінки в товаристві, певному оточенні. Право зайняти місце на кораблі має право той, хто знає, як необхідно поводитися під час посадки на будь-який транспорт. (Учні по черзі відповідають.) — Молодці! Посадку здійснили правильно. Можна рушати. Повний вперед! 1 зупинка. Країна Ввічливості. Зустрічає принцеса Ввічливості. — Доброго дня! Вас вітають всі мешканці королівства Чарівних слів. Я не буду вас зараз з ними знайомити, ви їх добре знаєте! Пропоную гру «Хто може так говорити?» • Доброго ранку, моє сонечко! Час до школи! (Мама) • Здрастуйте, дідусю. Як довго я вас не бачив! (Дитина) • Привіт, Сергійку! Я поспішаю до школи. Зустрінемося пізніше. (Друзі) — Молодці, ви гарно впоралися з цим завданням, тому я покажу, як вам знайти місто Чемності. Щасливої подорожі далі на авто! Дітей зустрічає міс Чемність. — Дорогі діти! Я знаю, що ви всі хочете бути чемними і сподіваюсь, що такі і є. Я сьогодні вам розповім, звідки до нас прийшли слова вибач, прости, як і коли їх необхідно використовувати. Помилки роблять усі, в тому числі й дорослі. Помилки складають частину життя людей. Якщо ти поводишся погано, порушуючи правила й роблячи боляче іншим, то дуже важливо показати, що ти усвідомив свою помилку і намагатимешся більше так не чинити. Висловом вибачте, мені прикро все це передається людині, яку ти образив або завдав неприємності. І навіть, якщо тобі дуже важко змусити себе вибачитися, зроби це, і побачиш, що тобі стане легше. Якщо хтось тебе образив або завдав болю, а потім прийшов і попросив пробачення, намагайся вибачити йому провину, і зроби це швидко і щиро. Пам’ятай, що ця людина, як і ти, вчиться тому, як стати кращим. — Діти, може, у когось є до мене ще питання? Діти. Звідки до нас прийшли слова вибачте, простіть? Міс Чемність. Наші предки, коли йшли, казали один одному прощай, що їхньою мовою означало вибач. Цим словом вони просили зняти з них провину, щоб надалі не було на душі важкого осаду. Сподіваюся, сьогодні слова ви запам’ятаєте та доповните ними словничок. Щоб потрапити на вулицю Порядності, необхідно перейти Міст, що любить вірші. Міст хоче почути вірші про чарівні слова. (Діти читають вірші за вибором учителя.) — За те, що ви були уважними, я вкажу вам шлях на вулицю Порядності. Діти. Дякуємо. До побачення. (На вулиці Порядності дітей зустрічає Гномик.) — Доброго дня! Дорогі дітки, я весь час спостерігав за вами. Ви — молодці. До цього часу справлялись з усіма завданнями, які вам пропонували. Я ж пропоную вам творчу гру «Заселяємо будинки». Заселили ми будинки, Плаче сонечко в хмаринці. Закінчилась наша гра. Ми забули про слова. Хай вони не крають душу. Ці слова я стерти мушу. Стерли. Все. І зло пропало І на серці ясно стало. Чесність Порядність Доброта Щедрість Злість Жадібність Брехливість Жорстокість — Ну, от і добре! Тільки ми позбулися негативних емоцій, на душі стало спокійно, радісно, сонячно! Це означає, що у вас в класі лише добрі та мудрі діти. Я пишаюся вами. Вам відкрита дорога до королівства Чарівних слів. (Учитель пропонує завдання на картках.) Ситуація 1 Вбігає учень: «Здасть, Марванна. Влад, ти задачу розв’язав?» — Які помилки допустив учень? Виправте їх. Ситуація 2 Розмовляють два вчителі. Вам необхідно негайно до них звернутися. Ваші дії. III. Підсумок уроку — Молодці, діти! Ви активно працювали на уроці! — Пригадайте, які нові чарівні слова ви навилися використовувати? — Коли вони використовуються? Дидактична гра «Засвітило сонечко для всіх» Діти тримають сонечко. Інші по черзі називають гарні риси свого Я і стають промінчиком. Чим більше промінців, тим яскравіше сяє сонечко. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3150 | |
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл... |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Л. Костенко «Ліс на світанку», «Березовий листочок», «Берізка по коліна у вод... |
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам... |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Всього коментарів: 0 | |