Проект. «Книга скарб» природи

Тема 67. Проект. «Книга скарб» природи

Мета: навчати учнів оцінювати власний вклад у збереження природи; розвивати пізнавальну активність; виховувати у дітей бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

 I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань

 Перевірка домашнього завдання

 Учні у парах презентують розповіді про квіти, які їм найбільше подобаються, або улюблені квіти їхніх родин.

 СПАСИБІ ЛЮДЯМ, ЩО ЗРОСТИЛИ ЛІС

 Спасибі людям, що зростили ліс:

 За всі дуби, ялини в пишнім гіллі І за красу отих зелених кіс,

 В яких стоять гнучкі берізки білі.

 Коли б не ліс, не знали б ми про те,

 Що є фіалка й пролісок на світі,

 Як у маю конвалія цвіте —

 Найкраща, найніжніша поміж квітів.

 Від суховіїв сохнула б земля,

 Була б вона подібна до пустелі.

 А ліс накличе хмари на поля —

 Дощі проллються весняні, веселі...

 Спасибі людям, що зростили ліс.

М. Познанська

 — Чому ми дякуємо людям, що зростили ліс?

 — Що попросила б людей природа, якби вміла розмовляти?

 III. Повідомлення теми і мети уроку

 — Сьогодні на уроці ми розглянемо можливі скарги від природи.

 IV. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь учителя

 — Послухайте оповідання про сумні пригоди коника.

 Сидів у траві коник. Розглядав усе довкола. Сонце світило, і так приємно, тепло було конику в соковитій траві, що він зіпнувся на ніжки і засюрчав. Рантом зашуміло, і на коника упала тінь. Зверху щось звалилося і притиснуло його до землі...

 — Я коника спіймав] — промовив один хлопчик до іншого.

 — Покажи! — попросив інший.

 Перший протиснув пальці під долоню, якою накривав коника, боляче здушив його, а потім узяв за складені крильця. Коник намагався вирватися, почав розгинати свої ніжки, які завжди рятували його, однак нічого не виходило.

 — Ого,— промовив другий хлопчик,— дивись, які у нього довгі вуса. І ніжки смикаються.

 Він схопив ніжки коника. Але перший хлопчик був не такий злий і легковажний, як другий. Він розумів, що коник живий, що він також бачить навколишній світ — сонце, небо, траву...

 — Не чіпай його,— сказав перший хлопчик. Ми його відпустимо. Нехай собі стрибає.

Клас

 І кинув коника далеко у траву. Упав коник у траву і пострибав чим далі від небезпечного місця.

 За Ю.Аракчеєвим

 — Розкажіть, чи доводилося вам спостерігати за схожою поведінкою дітей чи дорослих.

 — Часто природу руйнує бездумна, безвідповідальна поведінка людей. Добрі й розумні вчинки допомагають захищати природу.

 Пройдіться вулицями свого населеного пункту. Зверніть увагу на тіла живої і неживої природи. Напишіть розповідь-скаргу від імені рослини, тварини, ґрунту тощо. Зобразіть скаргу за допомогою малюнка.

 Поміркуйте, що можна зробити, щоб виправити ситуацію.

 Після закінчення роботи проведіть презентацію. Запросіть на неї дітей з інших класів, батьків.

 Оцініть результати роботи.

 2. Фізкультхвилинка

 V. Узагальнення й систематизація знань

 Робота в групах

 — Уявіть, що квіти, дерева і птахи вирішили написати побажання людям. Запишіть їх побажання. Потім з кращих побажань можна зробити красиві плакати і розвісити їх у парку або в лісі.

 — Кожна група отримує запитання, яке необхідно обговорити вголос, висловити свої міркування, дійти спільної думки та зробити висновок.

 а) Що запише нежива природа в книгу скарг?

 б) Що запишуть рослини в книгу скарг?

 в) Що запишуть птахи і тварини у книгу скарг?

Учні разом з учителем читають скарги і на кожну з них дають відповіді. Зразок скарг від природи

 1) «Не рвіть нас з коренем, а зрізуйте ножем.» Чия це скарга? Чому потрібно зрізати ножем?

 2) «Ми поспішали, прилетіли до своєї шпаківні, а вона розбита. Як нам жити? Де?» Чия це скарга? Як учинити?

 3) «Ми — солдатики і жучки-сонечка. Тільки сонечко пригріло, ми вилізли погрітись, а діти швидко нас зловили і стиснули у долоньках. Не беріть нас до рук! Благаємо!» Хто звертається по допомогу?

4) «Я — річка. Мені важко нести у воді каміння, сміття, непотрібні речі. Незабаром пропаде вся риба». Що ми повинні зробити, щоб допомогти річці?

 5) «Просять дерева — не рвіть наші гілки, листя. Нам дуже боляче!» Як ми можемо відповісти на цю скаргу?

 VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

 — Про що йшлося на уроці?

 — Що вас зацікавило?

 VII. Домашнє завдання

 — Напишіть розповідь-скаргу від імені рослини, тварини, ґрунту тощо. Зобразіть скаргу за допомогою малюнка.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 28735 | Рейтинг: 1.9/21
Що можна робити з інформацією
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл...
Українська народна казка «Лисичка та журавель»
Будівельний конструктор
Дива природи. Редагування текстів
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]