Тема: Складання твору на основі вражень від екскурсії «Краса осіннього парку» Мета: знайомити учнів з осінніми змінами в природі; вчити висловлювати свої враження,використовуючи мовні засоби спілкування, збагачувати словниковий запас;розвивати вміння правильно будувати речення в монологічному і діалогічномумовленні; виховувати любов до природи, естетичне сприймання навколишнього. Обладнання: дитячі малюнки, осінні листочки, ілюстрації картин осінньої природи Хід уроку
Ясне сонце не гріє Холодок повіва, Затихає, жовтіє На узліссі трава. Осипаються клени, Листя з дуба летить… Лиш ялинка зелена Серед лісу стоїть. (Г. Бойко) - Якими барвами розмалювала осінь парк? - Що вабить око в осінньому парку? - Що навіває сум? Хто в хустині червоненькій Став у лісі між дубів? Може, дівчина маленька Назбирать прийшла грибів? Ні, не дівчина там стала Горобина виростала, Ту хустину гаптувала Щедра осінь золота. ( М. Познанська) - З ким поетеса порівнює горобину? - В якому значенні вжито слово «хустина»? - Що означає слово «гаптувала»? - Доберіть синоніми до цього слова. 2.2. Бесіда - Чи співзвучні слова віршів з тим, що ви бачили в нашому парку під час екскурсії? - За якими деревами ви спостерігала в парку? - Що особливого для себе відмітили? 3. Повідомлення теми і мети уроку 4. Підготовча робота до складання твору 4.1. Дібрати епітети до слова осінь (золота, чарівна, чаклунка) 4.2. Дібрати антоніми до прикметників, які характеризують осінь Сумна - … (весела) Тривожна - … (спокійна) Буденна - …(святкова, урочиста) Тепла - … (холодна) 4.3. Робота в парах (у кожної пари на парті малюнки осінніх дерев) Завдання: описати свою рослинку, використовуючи найвлучніші солова – різні частини мови) 4.4. Створення словникової скарбнички пожовклешелеститьтривожно червонетремтитьурочисто зелені стоятьнепокірно кремезні танцюють весело жовте опадають замріяно золоті торкнуласянепомітно багрянікрасуютьсяпо-особливому металевийдзвенитьбезшумно пишні пливутьхороше сухашумитьказково 5. Усна побудова розповіді 6. Письмовий виклад думки 7. Зачитування написаних творів 8. Підсумок уроку Зразок твору учня Осінь. Вона тихо і непомітно піді йшла до нашого парку. Ми зразу відчули її прохолодний подих. Дерева стоять в тривожні задумі. Ось кремезні дуби , мов вартові. Осінь не торкнула їх своїм пензлем, але листя дуба якось по-особливому дзвенить, як бляшане. На березах ледь пожовкли листочки. Лиш ялини стоять пишні та зелені. Ми підійшли до нашої річечки. Вода в ній темна. А по її холодному плесу, мов золоті кораблики, пливуть кленові листочки. Над річкою схилилась горобина. Жовті листочки весело тріпотіли на вітрі, а кетяги ягід ще жовті, бо не було морозу, від якого вони червоніють. Прощаємось з красою осіннього парку. Повертаємось до школи, під ногами шарудить килимок першого опалого листя. Хороше, урочисто, і трішечки казково. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4915 | |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
Всього коментарів: 0 | |