💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Універсальний програвач

Тема: Універсальний програвач

Мета уроку:

•     ознайомити учнів iз програмою"Универсальный проигрыватель".

•    ознайомити учнів з двійковою системою числення;

•     розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять;

Обладнання: програма "Универсальный проигрыватель".

Хід уроку

I.   Організаційний момент.

Повторення правил з техніки безпеки.

Розминка (двійкова система числення).

До класу завітав факір, який продемонструє свої здібності по запам'ятовуванню чисел. Демонструється таблиця.

– Задумайте число i скажіть, у яких стовпцях воно стоїть, а я відгадаю його.

Наприклад, задумано число 6, воно стоїть у 2 i 3 стовпцях. (викликаються декілька учнів, вчитель демонструє "надзвичайні" здібності).

Пояснення: ця таблиця особлива. Вона складена не за допомогою нашої звичайної десяткової системи числення. Її легко розгадає той, хто знайомий із двійковою системою числення. Для нас з вами вона незвична, а будь-яка ЕОМ з нею справилася б миттєво.

•         Так у чому ж секрет таблиці? I при чому тут двійкова система числення?

Обговорення. Припустимо, у нас є такий запис: "111".

У нашій звичайній десятковій системі числення так позначається число, у якому одна сотня, один десяток i одна одиниця: 1111= 1*1000+1*100 + 1*10+1.

Але для сучасних електронно-обчислювальних машин (ЕОМ) тут написане усього лише число 7 — за допомогою двійкової системи числення.

У цій системі всього дві цифри — Oil, замість десятків використовується 2, замість сотень — 2*2 = 4, замість тисяч – 2*2*2 = 8,... (згадаємо, що 100 = 10*10, 1000 = 10*10*10):

Запис 1001 означає, що число містить 1-8, 0-4, 0-2 i 1—1. Додамо ці числа, отримаємо число 9. На таблиці бачимо, що 9 стоїть у 1 стовпчику i в останньому.

00112 =0*8+0*4+ 1 • 2 + 1 • 1 = 310 (індекс означає систему числення, в якій записано число).

•    Де повинно стояти число 3? (У III та IV стовпчику).

Тобто запам'ятовування чисел звелося до швидкого додавання чисел 8, 4, 2 та 1.

Ключове число першого стовпця - 8, другого - 4, третього - 2, четвертого - 1. Вони стоять у перших клітинках стовпців. Щоб знайти загадане число, потрібно скласти ці caмi числа, що відповідають тим стовпцям, що називає граючий.

П.   Пepeвipкa домашнього завдання.

Виграшна стратегія: перший бере остачу від ділення 14 на 4, тобто 2 камінці. А далі бере стільки камінців, щоб ним взята кількість i кількість взятих супротивником в сумі дорівнювали 4.
Якщо камінців 21? (21: 4 =20 остача 1) - перший бере 1 камінець.

III.  Актуалізація опорних знань.

•    Що таке шлях до файлу?

  1. Вивчення нового матеріалу.

Робота з підручником.

Фізкультхвилинка.

Cipi зайчики маленькі,

Вушка є у них довгенькі.

В ліci грались, веселились, Працювати вже втомились.

А щоб добре працювати,

Треба трішки пострибати.

Відпочили, розім'ялись —

Й до роботи знову взялись.

V.   Робота за комп'ютером. Програма "Универсальный проигрыватель".

Запуск программ ПУСК ® ПРОГРАММЫ ® СТАНДАРТНЫЕ ® Развлечения® ®Универсальный проигрыватель.

Виконати завдання стор.67

Релаксація.

Вправи для очей.

- Baшi очi втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.

  1. Повільно поводітъ очима зліва направо i справа наліво о 3 рази.
  2. Повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки о 3 рази.
  3. Уявіть перед собою велосипедне колесо, помітьте на ьому певну точку i слідкуйте за обертанням цієї явної точки.

Вправи для рук.

Покласти напівзігнутi пальці на стіл. Kисті рук на стіл не класти. На рахунок раз - підняти напівзігнутий палець вгору, на рахунок два - пальці випрямити, на рахунок три - пальці зігнути, на рахунок чотири - поставити на місце. Виконати вправи над кожним пальцем не менше 3-4 paзи.

VI.   Закршлення знань учнів. Підсумок уроку.

VII.   Домашнє завдання (диференційоване).

Завдання 1 (легше). Виконати завдання "Для розумників i розумниць" (з підручника на cтopiнці 67).

Завдання 2 (складніше). Спробуйте скласти таблицю для 5 розрядів двійкової системи числення. Тобто до чисел, які ми додавали (1, 2, 4, 8) ще додається число удвічі більше за останнє 8•2 = 16. Здивуйте на канікулах своїх батьків.

Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (21.03.2017)
Переглядів: 1041 | Рейтинг: 0.0/0
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ...
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22
Чим ми чуємо
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]