Тема: Універсальний програвач Мета уроку: • ознайомити учнів iз програмою"Универсальный проигрыватель". • ознайомити учнів з двійковою системою числення; • розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять; Обладнання: програма "Универсальный проигрыватель". Хід уроку I. Організаційний момент. Повторення правил з техніки безпеки. Розминка (двійкова система числення). До класу завітав факір, який продемонструє свої здібності по запам'ятовуванню чисел. Демонструється таблиця. – Задумайте число i скажіть, у яких стовпцях воно стоїть, а я відгадаю його. Наприклад, задумано число 6, воно стоїть у 2 i 3 стовпцях. (викликаються декілька учнів, вчитель демонструє "надзвичайні" здібності). Пояснення: ця таблиця особлива. Вона складена не за допомогою нашої звичайної десяткової системи числення. Її легко розгадає той, хто знайомий із двійковою системою числення. Для нас з вами вона незвична, а будь-яка ЕОМ з нею справилася б миттєво. • Так у чому ж секрет таблиці? I при чому тут двійкова система числення? Обговорення. Припустимо, у нас є такий запис: "111". У нашій звичайній десятковій системі числення так позначається число, у якому одна сотня, один десяток i одна одиниця: 1111= 1*1000+1*100 + 1*10+1. Але для сучасних електронно-обчислювальних машин (ЕОМ) тут написане усього лише число 7 — за допомогою двійкової системи числення. У цій системі всього дві цифри — Oil, замість десятків використовується 2, замість сотень — 2*2 = 4, замість тисяч – 2*2*2 = 8,... (згадаємо, що 100 = 10*10, 1000 = 10*10*10): Запис 1001 означає, що число містить 1-8, 0-4, 0-2 i 1—1. Додамо ці числа, отримаємо число 9. На таблиці бачимо, що 9 стоїть у 1 стовпчику i в останньому. 00112 =0*8+0*4+ 1 • 2 + 1 • 1 = 310 (індекс означає систему числення, в якій записано число). • Де повинно стояти число 3? (У III та IV стовпчику). Тобто запам'ятовування чисел звелося до швидкого додавання чисел 8, 4, 2 та 1. Ключове число першого стовпця - 8, другого - 4, третього - 2, четвертого - 1. Вони стоять у перших клітинках стовпців. Щоб знайти загадане число, потрібно скласти ці caмi числа, що відповідають тим стовпцям, що називає граючий. П. Пepeвipкa домашнього завдання. Виграшна стратегія: перший бере остачу від ділення 14 на 4, тобто 2 камінці. А далі бере стільки камінців, щоб ним взята кількість i кількість взятих супротивником в сумі дорівнювали 4. III. Актуалізація опорних знань. • Що таке шлях до файлу?
Робота з підручником. Фізкультхвилинка. Cipi зайчики маленькі, Вушка є у них довгенькі. В ліci грались, веселились, Працювати вже втомились. А щоб добре працювати, Треба трішки пострибати. Відпочили, розім'ялись — Й до роботи знову взялись. V. Робота за комп'ютером. Програма "Универсальный проигрыватель". Запуск программ ПУСК ® ПРОГРАММЫ ® СТАНДАРТНЫЕ ® Развлечения® ®Универсальный проигрыватель. Виконати завдання стор.67 Релаксація. Вправи для очей. - Baшi очi втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.
Вправи для рук. Покласти напівзігнутi пальці на стіл. Kисті рук на стіл не класти. На рахунок раз - підняти напівзігнутий палець вгору, на рахунок два - пальці випрямити, на рахунок три - пальці зігнути, на рахунок чотири - поставити на місце. Виконати вправи над кожним пальцем не менше 3-4 paзи. VI. Закршлення знань учнів. Підсумок уроку. VII. Домашнє завдання (диференційоване). Завдання 1 (легше). Виконати завдання "Для розумників i розумниць" (з підручника на cтopiнці 67). Завдання 2 (складніше). Спробуйте скласти таблицю для 5 розрядів двійкової системи числення. Тобто до чисел, які ми додавали (1, 2, 4, 8) ще додається число удвічі більше за останнє 8•2 = 16. Здивуйте на канікулах своїх батьків. | |
| |
Переглядів: 1036 | |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Урок малювання |
Підсумковий урок за І семестр |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка |
Всього коментарів: 0 | |