Тема: Звуки музики Мета уроку:
• виховувати естетичні смаки. Обладнання: програма "Музичний редактор". Хід уроку I. Організаційний момент. Повторення правил з техніки безпеки. Розминка. Маємо 26 однакових по виду монет. Серед них одна фальшива, вона легша за iнiшi. Є чашкові ваги (без стрілки i гир). Треба за найменше число зважувань знайти фальшиву монету. Обговорення. Відповідь 4 - не вірна. Метод поділу навпіл не підходить. Досить трьох зважувань. Пригадати для 3 монет (Див. малюнок). Тільки число "підозрілих" монет треба намагатися зменшувати не в два рази, як там, а в три: адже в кожного зважування три можливих результати: Ліва чашка переважила, права чашка переважила, чашки зрівноважилися. Тому спочатку я покладу на кожну чашку по 9 монет. Якщо лiвa чашка переважила, то фальшива монета на правій чашці, якщо ж права чашка переважила, то фальшива монета на лівій чашці; якщо чашки зрівноважилися, то фальшива монета - серед восьми монет, не покладених на ваги. Виходить, після першого зважування в мене залишиться 9 чи навіть 8 "підозрлих" монет. Потім я покладу на чашки по 3 з них. Після другого зважування залишаться 3 чи 2 "підозрілі" монети. Доклавши по одній з них на чашки, з'ясуємо, яка монета фальшива. Тепер наступив момент поставити каверзне запитання: чому не може існувати спосіб, при якому фальшива монета, напевно, виявилася б за два зважування? Відповідь: так тому, що фальшивою може виявитися кожна з 26 монет, а можливих результатів двох зважувань всього 9 (кожний iз трьох результата першого зважування може комбінуватися з кожним iз трьох результата другого), i 9 менше, ніж 26. ІІ. Перевірка домашнього завдання. Що означае слово "темп"? (Слово "темп" походить від латинського tempus — час, одиниця часу. У нашому випадку під темпом розуміють швидкість руху в музиці, обумовлену кількістю метричних часток в одиницю часу (наприклад, у хвилину). – Так, вірно. А чи всі знають, що для задання темпу виконання музичного чи добутку танцю існує спеціальний прилад, що називається метроном.
Ochobhі темпи можна звести в таблицю.
– Добре, усе це запам'ятати мені не під силу. Але, коли буде потрібно, можна заглянути в музичну енциклопедію. До peчi, метроном служить не тільки для завдання темпу виконання музичного твору, але i для визначення темпу. Це такий маятник iз тягарем. Він цокає як годинник, але дуже голосно. Пересуваючи тягар, можна змінювати частоту ударів цього маятника від 40 до 208 у хвилину. Бувають i електричні метрономи.
– Хто розв'язав інше завдання? За яку найменшу кількість запитань, можна з'ясувати де живе Ганнуся ? (7).
Відповідь: номер квартири Ганнусі 75. Встановлено за 7 запитань. • Як зветься метод, який ми застосували? (Поділу навпіл). III. Актуалізація опорних знань. • Скільки нот ви вивчили на уроках музики? (7). • Назвіть їx. (Це: до, ре, mi, фа, соль, ля, ci). Так, до 16 столтя їх дійсно було 7. У 17 столітті до них додали ще 5. Їx можна послухати, натиснувши на клавіші піаніно чи синтезатора. А розміщення їх можна побачити на малюнку. • Як ноти позначаються на нотному стані? (Див. підручник стор. 58.)
II. Вивчення нового матеріалу. 2. Робота з підручником. Ознайомити з поняттям:
3 приводу великоі насиченості інформацією на уроці максимально використати знання учнів, які вони отримали під час уроків музики (узгодити з вчителем музики) та при можливості використати проектор). На сторінці 59 зображено нотний стан. Після скрипкового ключа стоїть 2 знаки бемоля i дріб 4/4 – poзмip такту. Два ключових знаки бемоля разом зі скрипковим ключем визначають тональність музичного фрагменту, а саме: cі бемоль мажор. 2. Фізкультхвилинка. Тупоти, ведмедику, Плескай у долоні. Посміхнись, присідай зi мною. Руки вгору, вперед i вниз. Присядь i піднімись V. Робота за компьютером. Програма "Музичний редактор". Виконай завдання стор.59. У залежності від музичного редактора розповісти учням, як поставити необхідну ноту, вилучити її та програти мелодію. Релаксація. Вправи для очей. Закрити oчi (рахувати до трьох), відкрити їx i подивитись далеко-далеко (рахувати до п'яти). Повторити 5 разів. Вправи для рук. Захопивши великим i вказівним пальцями правої руки пучки лівої руки, злегка потягнути палець. На рахунок раз - потягнути палець, на рахунок два - відпустити. Потім потягнути пальці правої руки. VI. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку. VII. Домашнє завдання (диференційоване). Завдання 1 (легше). Виконати завдання "Для розумників i розумниць" (з підручника на сторінці 59). Завдання 2 (складніше). Ви хочете довідатися номер мого телефону, задаючи менші питання, на які я буду відповідати тільки "так" чи "нi". Придумайте cпociб, що гарантує ycnix за найменше число питань (вважати, що телефонний номер складається з довільних п'яти цифр). | |
| |
Переглядів: 795 | |
Свято Букваря! |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання |
Закріплення навичок роботи з мишею |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Всього коментарів: 0 | |