Портрет: Моя родина Мета: навчальна: надавати учням початкові знання про поняття «інтер’єр»; продовжувати ознайомлювати із жанрами образотворчого мистецтва; закріплювати знання про портрет та засоби виразності портретного жанру; закріплювати розуміння поняття «лінійна перспектива», «межа зламу підлога — стіни»; розвивальна: розвивати в учнів комбінаторні здібності, навички та вміння малювати портрет; формувати образне, логічне, просторове мислення; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості. Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи. Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Тип: комбінований рок. Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу. Коментар Груповий портрет — портрет, на якому зображено кількох людей одночасно. Інтер’єр — внутрішній простір будівлі, приміщення, а також його оздоблення. Хід уроку I. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь Запитання • Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте? • Про що розповідає кожен із цих жанрів? • Який з уже знайомих жанрів образотворчого мистецтва вам подобається найбільше? Чому? ІІІ. Вивчення нового матеріалу Пояснення вчителя Сьогодні ми продовжимо ознайомлюватися із законом лінійної перспективи. Ви вже знаєте, що предмети та споруди, що віддалені від нас на певну відстань, здаються нам меншими, ніж такі самі, що знаходяться поруч. Якщо подивитися на дорогу, добре видно, що біля лінії горизонту вона звужується, зникає. Те саме відбувається з руслом річки. Художники називають таку зміну законом лінійної перспективи. (Учитель супроводжує розповідь демонстрацією схем перспективної зміни площин.) Лінія горизонту Точка сходу Якщо дивитися на предмет спереду, то видно лише один його бік, точка сходу в цьому разі - одна. Побудова перспективи з однією точкою сходу горизонту П. Сезанн «Будинок доктора Гоше в Овері» (1873) Побудова перспективи з двома точками сходу • Давайте пригадаємо, що таке архітектура, і де люди використовують її твори. (Архітектура — мистецтво проектувати й будувати будинки та споруди, необхідні людям для їхнього життя та діяльності. Архітектор — людина, яка проектує середовище для життя і діяльності людини.) Ми вже багато знаємо про зовнішній вигляд архітектурних споруд, але мешкаємо ми з вами всередині цих споруд. Внутрішній простір споруди, оздоблення приміщення називають інтер’єром. У малюнку інтер’єр можна відобразити у двох видах: фронтальному і кутовому. (У 3-му класі на рівні загального ознайомлення розглядався фронтальний варіант малювання інтер’єру.) У фронтальному положенні спочатку малюють прямокутником стіну, що розташована прямо перед тим, хто малює, потім похилими лініями — межі стін, підлоги та стелі з подальшою перевіркою їх перспективної узгодженості (всі похилі лінії, що позначають межі бічних стін, мають при продовженні перетинатися в точці сходу). Побудувавши перспективу кімнати, переходять до предметів обстановки, що можна побачити,— столи, стільці та шафи. Тон з однією точкою сходу кими лініями визначають місце й розміри кожного предмета; намічають форму предметів у вигляді простих геометричних тіл — призми або куба, намагаючись перспективно точно побудувати їх за заданими розмірами; в отриманій геометрично-узагальненій формі намічають основні конструктивні частини предметів. Далі детально промальовують форму кожного предмета. IV. Закріплення вивченого матеріалу Організація сприйняття творів мистецтва Слово вчителя Розгляньте репродукції картин портретного жанру; уважно роздивіться картини, спробуйте розповісти про людей, яких зображено на портреті, опишіть їхню вдачу, характер, вподобання; визначте, якими засобами виразності скористався художник для відображення свого ставлення. Е. Дега «Сімейний портрет» (1858—1862) О. Рябушкін «Сім’я купця в XVII столітті» (1896) Творче завдання Слово вчителя Час біжить невпинно, але в портретах побутового жанру він зупиняється, застигає. Одяг людей і предмети, які їх оточують, розповідають нам, як жили люди в різні часи, чим вони займалися. Намалюйте груповий портрет своєї родини. Спробуйте розповісти в малюнку, чим займаються ваші рідні, та передати своє ставлення до них. Пояснення до творчого завдання (Під час виконання творчого завдання вчитель демонструє учням покрокову схему малювання портрета.) Із віком профіль і пропорції голови людини змінюються. Це можна передати з допомогою п’яти основних форм. Спочатку виконайте ескіз. Використовуйте ті матеріали, що найкраще втілюють ваш задум. Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують творчу роботу. Матеріали для виконання роботи учні обирають самостійно. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу. V. Підбиття підсумків Коментар Виконання роботи може викликати в учнів певні труднощі, тому основну увагу під час оцінювання робіт слід спрямувати на майстерність у передаванні настрою. При цьому необхідно м’яко звернути увагу учнів на помилки у співвідношенні окремих частин обличчя. Із малюнків створюють виставку «Моя родина». VІ. Домашнє завдання Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням пропонується зробити це вдома. | |
| |
Переглядів: 2091 | |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Птахи |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв... |
Всього коментарів: 0 | |