💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Рослина - живий організм
Тема уроку. Рослина – живий організм.
Завдання уроку:
Освітні:
- Сформувати знання про цілісність організму, закріпити знання про основні органи рослини.
Розвиваючі:
- Продовжити формувати вміння логічно мислити;
- Творчо працювати, активізувати розумову діяльність учнів.
Виховні:
- Виховувати любов до всього живого.
Обладнання: конверти з картками 3-х кольорів для кожного учня; лист «Поради барона Мюнхгаузена городникам», таблички- анаграми; скляні банки з номерами, коробка з квасолею та горохом, таблиці по темі «Органи рослин», проектор, комп'ютер.
Тип уроку: урок-гра.

Хід уроку
1. Організаційний момент.
Підготовка до гри (інструктаж з правил гри) .Тема уроку - на екрані.
Учитель:
- Що таке ярмарок? (передбачувані відповіді дітей).
Учитель: За тлумачним словником С. Ожегова слово ярмарок означає: «великий торг, звичайно з веселощами, розвагами, що влаштовується регулярно, в одному місці і в один і той же час».
Сьогодні і у нас буде розвага. Але найголовніше-це торг і товар. Я- покупець, а ви купці. Ваш товар-знання, і всім хочеться, щоб товар виявився добротним, щоб не залежався. Здійснюючи торг, я, можливо, куплю ваші знання. Продавши свій товар, ви станете дуже заможними людьми, у Вас з'явиться капітал, який зазвичай зберігають в самому надійному місці-банку. Тому у нас теж будуть свої ярмаркові банки. (Демонстрація).
(Клас заздалегідь розділений на три групи, у кожної групи назва, емблема, девіз і капітан).
Учитель роздає на групи скляні банки з назвою команд.
Учитель: В якості валюти- горох. А ось квасоля - це штрафні очки.
- Отже, починаємо!
2. Проведення гри.

Конкурс 1. «Аукціон».
(вчитель перевіряє загальну інформованість учнів з теми: Корінь, Стебло, Лист).
- Кожна команда отримує свою тему:
1 команда- корінь, 2- стебло, 3- лист.
План відповіді: (на слайді)
1. Визначення даного органу;
2. Його функції;
3. Будова;
4. Види даних органів.
(при відповіді учні дотримуються послідовності викладу фактів, рекомендовану планом. По ходу отримують зароблену валюту (повна правильна відповідь- 5 горошин, або штрафні очки, якщо відповідь неточна або неправильна. Відповіді не обговорюються, навідні питання не задаются- діти самі викладають матеріал в тому обсязі, в якому він ними засвоєний. Валюта і штрафи складаються в банку).

Конкурс 2. «Світлофор».
(вчитель перевіряє ступінь осмисленості знань і здатність в них орієнтуватися. Діти розкладають на столах перед собою 3 сигнальні картки з конверта: червону, жовту, зелену. Учитель задає питання класу і називає 3 відповіді різного кольору- учні повинні підняти сигнальні картки того кольору, яка відповідає правильній відповіді).
А) Квіткові рослини мають:
Червоний- корінь та пагін;
Жовтий-корінь, пагін, плоди з насінням;
Зелений- пагін, квітки, плоди з насінням.
Б) Коренева система:
Червоний- утримує рослину в грунті;
Жовтий-утримує рослину в грунті і забезпечує надходження до нього води і поживних речовин;
Зелений- забезпечує надходження в рослину води і мінеральних солей, утримує його в грунті, служить місцем запасання поживних речовин.
В) Головною частиною квітки є:
Червоний- маточка і пелюстки;
Жовтий-віночок і тичинки;
Зелений- тичинки і маточка.
Г) Зародок складається з:
Червоний- почечки і сім'ядоль;
Жовтий-зародкового корінця, стеблинки, почечки і сім'ядоль;
Зелений- зародкового корінця, стеблинки і почечки.
Д) Тканини, що утворюють рослина, можуть складатися із:
Червоний- тільки живих клітин;
Жовтий-живих і мертвих клітин;
Зелений- тільки мертвих клітин.
(за правильні відповіді команди отримують горошини).

Конкурс 3. «Чомучка».
(вчитель виявляє здатність дітей до творчого мислення, ставлячи питання).
Питання 1 команді: Чому лист вважається «зеленою» хімічною лабораторією?
Питання 2 команді: Чому продихи можна назвати «кватиркою» зеленої рослини?
Питання 3 команді: Чому восени листя змінюють своє забарвлення?
(за правильну відповідь-5 горошин).

Конкурс 4. «Лист 6-му класу від Барона Мюнхгаузена».
(Учитель роздруковує лист, надісланий бароном Мюнхгаузеном «Поради городникам» і читає його. (Виведено на екран).
А) У яскравий сонячний день рясно обприскуйте листя рослин-це їх освіжає;
Б) Ніколи не підпушуйте землю - це сприяє пошкодженню коренів;
В) Для загартування розосади особливо корисно використовувати холодну воду;
Г) Знищуйте дощових черв'яків, що мешкають в грунті - вони підгризають коріння рослин.
Учитель:
- Поясніть, чому поради Мюнхгаузена завдадуть шкоди рослинам?
- Як правильно за ними доглядати?
(команда,яка першою правильно відповіла на питання, отримує 5 горошин).

Конкурс 5. Конкурс капітанів. «Відгадай загадку про рослини».
Приклади: Золоте решето великим бісером повно. (соняшник).
Знайома з дитинства кожному їх біла сорочка, з жовтою серединою. Що це за квіти? (ромашка).
Ягода красна, ягода смачна. Ріж, та соли! Їж да хвали! (томат).
Квітка- даремна, плід- небезпечний, а поле всі засіяно (картопля).
(За кожну правильну відповідь по 1 балу).

Конкурс 6. «Перевертні».
-Складіть назви відомих дерев з складів на картках.
(Команда, яка першою впоралася із завданням, отримує свої 5 горошин, решта 4 або 3).
Зміст карток- анаграм:
1 команда: на- сос (сосна); ри- на-мод (модрина);
2 команда: ля - по - то (тополя); рис- па- ки (кипарис);
3 команда: тан- каш (каштан); би- ро- на- го (горобина).

3. Підведення підсумків.
(Підраховується число горошин і квасолин, зароблених за час ярмарку. Так визначаються найбільш спритні, розумні купці, що стали завдяки своєму товару- знанням- заможними людьми.)

4. Рефлексія:
Учні піднімають картки: на скільки їм сподобався урок (червоні-не сподобався, зелені- дуже сподобався, жовті- не дуже сподобався).
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: ДруЗзяка (19.11.2015)
Переглядів: 2923 | Рейтинг: 4.0/1
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та...
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто...
Істинні та хибні висловлення
ЯК МУЗИКА РОЗПОВІДАЄ ПРО ЗИМУ?
Закріплення знань про речення. Робота з дитячою книжкою. Українська народна к...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]