Рослина - живий організм
Тема уроку. Рослина – живий організм. Завдання уроку: Освітні: - Сформувати знання про цілісність організму, закріпити знання про основні органи рослини. Розвиваючі: - Продовжити формувати вміння логічно мислити; - Творчо працювати, активізувати розумову діяльність учнів. Виховні: - Виховувати любов до всього живого. Обладнання: конверти з картками 3-х кольорів для кожного учня; лист «Поради барона Мюнхгаузена городникам», таблички- анаграми; скляні банки з номерами, коробка з квасолею та горохом, таблиці по темі «Органи рослин», проектор, комп'ютер. Тип уроку: урок-гра. Хід уроку 1. Організаційний момент. Підготовка до гри (інструктаж з правил гри) .Тема уроку - на екрані. Учитель: - Що таке ярмарок? (передбачувані відповіді дітей). Учитель: За тлумачним словником С. Ожегова слово ярмарок означає: «великий торг, звичайно з веселощами, розвагами, що влаштовується регулярно, в одному місці і в один і той же час». Сьогодні і у нас буде розвага. Але найголовніше-це торг і товар. Я- покупець, а ви купці. Ваш товар-знання, і всім хочеться, щоб товар виявився добротним, щоб не залежався. Здійснюючи торг, я, можливо, куплю ваші знання. Продавши свій товар, ви станете дуже заможними людьми, у Вас з'явиться капітал, який зазвичай зберігають в самому надійному місці-банку. Тому у нас теж будуть свої ярмаркові банки. (Демонстрація). (Клас заздалегідь розділений на три групи, у кожної групи назва, емблема, девіз і капітан). Учитель роздає на групи скляні банки з назвою команд. Учитель: В якості валюти- горох. А ось квасоля - це штрафні очки. - Отже, починаємо! 2. Проведення гри. Конкурс 1. «Аукціон». (вчитель перевіряє загальну інформованість учнів з теми: Корінь, Стебло, Лист). - Кожна команда отримує свою тему: 1 команда- корінь, 2- стебло, 3- лист. План відповіді: (на слайді) 1. Визначення даного органу; 2. Його функції; 3. Будова; 4. Види даних органів. (при відповіді учні дотримуються послідовності викладу фактів, рекомендовану планом. По ходу отримують зароблену валюту (повна правильна відповідь- 5 горошин, або штрафні очки, якщо відповідь неточна або неправильна. Відповіді не обговорюються, навідні питання не задаются- діти самі викладають матеріал в тому обсязі, в якому він ними засвоєний. Валюта і штрафи складаються в банку). Конкурс 2. «Світлофор». (вчитель перевіряє ступінь осмисленості знань і здатність в них орієнтуватися. Діти розкладають на столах перед собою 3 сигнальні картки з конверта: червону, жовту, зелену. Учитель задає питання класу і називає 3 відповіді різного кольору- учні повинні підняти сигнальні картки того кольору, яка відповідає правильній відповіді). А) Квіткові рослини мають: Червоний- корінь та пагін; Жовтий-корінь, пагін, плоди з насінням; Зелений- пагін, квітки, плоди з насінням. Б) Коренева система: Червоний- утримує рослину в грунті; Жовтий-утримує рослину в грунті і забезпечує надходження до нього води і поживних речовин; Зелений- забезпечує надходження в рослину води і мінеральних солей, утримує його в грунті, служить місцем запасання поживних речовин. В) Головною частиною квітки є: Червоний- маточка і пелюстки; Жовтий-віночок і тичинки; Зелений- тичинки і маточка. Г) Зародок складається з: Червоний- почечки і сім'ядоль; Жовтий-зародкового корінця, стеблинки, почечки і сім'ядоль; Зелений- зародкового корінця, стеблинки і почечки. Д) Тканини, що утворюють рослина, можуть складатися із: Червоний- тільки живих клітин; Жовтий-живих і мертвих клітин; Зелений- тільки мертвих клітин. (за правильні відповіді команди отримують горошини). Конкурс 3. «Чомучка». (вчитель виявляє здатність дітей до творчого мислення, ставлячи питання). Питання 1 команді: Чому лист вважається «зеленою» хімічною лабораторією? Питання 2 команді: Чому продихи можна назвати «кватиркою» зеленої рослини? Питання 3 команді: Чому восени листя змінюють своє забарвлення? (за правильну відповідь-5 горошин). Конкурс 4. «Лист 6-му класу від Барона Мюнхгаузена». (Учитель роздруковує лист, надісланий бароном Мюнхгаузеном «Поради городникам» і читає його. (Виведено на екран). А) У яскравий сонячний день рясно обприскуйте листя рослин-це їх освіжає; Б) Ніколи не підпушуйте землю - це сприяє пошкодженню коренів; В) Для загартування розосади особливо корисно використовувати холодну воду; Г) Знищуйте дощових черв'яків, що мешкають в грунті - вони підгризають коріння рослин. Учитель: - Поясніть, чому поради Мюнхгаузена завдадуть шкоди рослинам? - Як правильно за ними доглядати? (команда,яка першою правильно відповіла на питання, отримує 5 горошин). Конкурс 5. Конкурс капітанів. «Відгадай загадку про рослини». Приклади: Золоте решето великим бісером повно. (соняшник). Знайома з дитинства кожному їх біла сорочка, з жовтою серединою. Що це за квіти? (ромашка). Ягода красна, ягода смачна. Ріж, та соли! Їж да хвали! (томат). Квітка- даремна, плід- небезпечний, а поле всі засіяно (картопля). (За кожну правильну відповідь по 1 балу). Конкурс 6. «Перевертні». -Складіть назви відомих дерев з складів на картках. (Команда, яка першою впоралася із завданням, отримує свої 5 горошин, решта 4 або 3). Зміст карток- анаграм: 1 команда: на- сос (сосна); ри- на-мод (модрина); 2 команда: ля - по - то (тополя); рис- па- ки (кипарис); 3 команда: тан- каш (каштан); би- ро- на- го (горобина). 3. Підведення підсумків. (Підраховується число горошин і квасолин, зароблених за час ярмарку. Так визначаються найбільш спритні, розумні купці, що стали завдяки своєму товару- знанням- заможними людьми.) 4. Рефлексія: Учні піднімають картки: на скільки їм сподобався урок (червоні-не сподобався, зелені- дуже сподобався, жовті- не дуже сподобався). | |
| |
Переглядів: 2882 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Всього коментарів: 0 | |