Тема: Кримські гори Мета: ознайомити учнів із характерними особливостями Кримських гір: географічним положенням, кліматом, рослинним і тваринним світом, корисними копалинами, розвивати спостережливість, уяву, уявлення, пам’ять, мову, мислення; виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи. Обладнання: ілюстрації «Кримські гори», малюнки, карта України, атласи, гербарії рослин. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Робота з зошитом. Підсумок фенологічних спостережень. 2. Фронтальне опитування з використанням фотомонтажу. — Де знаходиться Південний берег Криму? Покажіть на карті і в атласах. — Які рослини ростуть там? — Чим зумовлено поєднання в одній місцевості таких протилежних за природними умовами зон? 3. Завдання учням. Вікторина «Південний берег Криму». За кожну правильну відповідь учні одержують фішку. Хто набере найбільшу кількість фішок, стане переможцем вікторини. Питання — Які річки течуть на Південному березі Криму? — Які рослини ростуть у Криму? — Назви екзотичні рослини. — Які тварини живуть у цій природній зоні? — Чому вважається, що Крим — чудовий край для відпочинку? — Які ти знаєш найвідоміші курорти Криму? — Чим займається населення Криму? 4. Індивідуальне опитування за картками. Картка 1 1. Зима на південному березі Криму ..., а літо 2. На погоду цієї місцевості впливають ... і ... . 3. Запиши, які дерева ростуть у Криму. 4. Чому Південний берег Криму протягом року відвідує багато людей? Картка 2 1. Які зима і літо на Південному березі Криму? Чому? 2. Підкресли назви рослин, що не ростуть у цій місцевості. Дуб, бук, лавр, кипарис, перекотиполе, лаванда, сосна кримська, кедр, яблуня, береза карликова. 3. Які дикі тварини водяться у лісах Південного Криму? 4. Чим займається населення Криму? II. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя з елементами бесіди. — Сьогодні ми з вами помандруємо у Кримські гори. — Знайдіть їх на карті і розкажіть, де вони розташовані. III. Опрацювання нового матеріалу 1.Слово вчителя з демонструванням ілюстративного матеріалу. Кримські гори Кримські гори вузькою смугою тягнуться уздовж узбережжя Чорного моря. Найвища точка гір — це Роман-Кош. Приблизно 200 млн. років тому на місці гірського Криму був океан. Про це свідчить те, що частина гір складається з вапняку. Кримські гори належать до низьких гір. Утворення гір продовжується. Про це нагадують землетруси. Кримські гори — молоді гори. У горах беруть початок ріки. Вони мають швидку течію, особливо під час танення снігу в горах. Улітку опадів мало, тому деякі ріки пересихають. Літо тут спекотне, сухе, тривале. Зима коротка і м'яка. Окремі гори мають примарні форми, тому вони і називаються Ведмідь-гора, Чортові пальці. Тут можна побачити різноманітні фантастичні гірські фігури: стовпи, піраміди, у прибережних горах — гроти. Як вони утворилися? Згадайте, які властивості має така корисна копалина, як вапняк. — Яка його твердість, як діє на нього вода, висока температура? Отже, під дією сонця, дощів і вітру вапнякові гори руйнуються. Рослинність гірського Криму різноманітна. Добре виявлені висотні пояси рослинності. У нижньому поясі ростуть вічнозелені рослини — плющ, лист кримський, мускус, суничник дрібноплідний, жасмин. Поширені штучні декоративні насадження парків, виноградників, плодових садів. Верхній, більш вологий пояс, укритий дубовими, сосновими і буковими лісами. Подекуди зберігся тис. Трапляються кущі малини, шипшини, вовчих ягід. У вологих місцях на скелях стеляться ліани. (Учні працюють із таблицею «Кримські гори»). На плоских вершинах Кримських гір знаходяться гірські луки. Ці плоскі вершинні ділянки називають яйлами. Яйла — пасовища. Вони вкриті трав’янистою рослинністю. З ранньої весни на луках цвітуть проліски, шафран, півонії, сині волошки, едельвейс кримський. До Червоної книги занесено такі рослини: шафран вузьколистий, півонія кримська, тюльпан двоквітковий та ін. (Учні працюють з ілюстраціями). Тваринний світ Кримських гір різноманітний і багатий. Ось погляньте, які тварини водяться у горах Криму: благородний та плямистий олені, дикі свині, білка, дикий голуб, орел-білохвіст, чорний гриф тощо. У гірських річках є струмкова і райдужна форель. До Червоної книги занесено кам’яну куницю, кримську скельну ящірку, чорного грифа. 2. Робота з підручником. Читання статті у підручнику. Завдання: підготувати переказ уривка статті про те, чим займаються люди у Кримських горах. IV. Оцінювання і самооцінювання 1. Бесіда. — Де знаходяться Кримські гори? (На півдні Кримського півострова). — Які ці гори за висотою? (Низькі). — Із чого видно, що ці гори перебували під водою мільйони років тому? (Частина гір складається з вапняку). — Які літо і зима у горах? (Літо спекотне, тривале, сухе, а зима — коротка й м’яка). 2. Завдання учням. Гра «Хто більше». Троє учнів виходять до дошки, заздалегідь поділеної вчителем на три частини. За одну хвилину вони повинні написати якнайбільше рослин і тварин Кримських гір. Хто напише більше, той і перемо-Ж6» V. Домашнє завдання 1. Читати статтю у підручнику й дати відповіді на запитання. 2. Вести фенологічні спостереження. 3. Завдання за групами: а) знайти матеріал для рубрики «Чи знаєш ти?»; б) підготувати матеріали для екскурсії Кримськими горами (дібрати фото, ілюстрації або зробити малюнки); в) скласти розповідь про рослину чи тварину Кримських гір, занесену до Червоної книги. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3276 | |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Всього коментарів: 0 | |