Тема: Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками Мета: ознайомити учнів з однорідними другорядними членами речення, вираженими прислівниками, виробляти вміння визначати прислівники, що виконують роль однорідних членів речення, добирати однорідні прислівники, будувати речення з однорідними прислівниками; розвивати уважність, спостережливість; виховувати бажання спостерігати й досліджувати природу. Обладнання: орфографічні словники, особисті орфографічні словники. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправами I варіант — вправа 171 (усне опитування). II варіант — вправа 176 (записати на дошці). III варіант — вправа 181 (записати на дошці). Перевірка — фронтально. 2. Словниковий диктант Утворіть і запишіть слова. (право) (ліво) день, вечері Де-не-де (на)зад (в)перед — Що ви можете розповісти про ці слова? II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Складіть речення за схемою. Що? Що робить? вдень вночі — Що цікавого ви помітили в цьому реченні? — Якою частиною мови виражені однорідні члени речення? III. Оголошення теми і мети уроку — Спрогнозуйте тему уроку. — З чим зустрінемось? — А що будемо вчитися робити? IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Пошукова колективна робота (за вправою 182) Завдання 182 (3) — коментоване письмо. — Який висновок ви можете зробити з виконаної вправи? — Звірте свої спостереження із правилом на С. 95. 2. Самостійна робота з підручником (вправа 183) — Назвіть прислів’я, які є однорідними членами речення. — Поясніть розділові знаки при однорідних членах речення. — Змініть речення так, щоб у ньому з’явилася кома. V. Закріплення та систематизація знань 1. Списування з творчим завданням. Робота у парах над вправою 184 — Знайдіть речення з однорідними членами речення, вираженими прислівниками. — Поясніть вживання розділових знаків у цих реченнях. 2. Робота із словниковими словами. Граматичне лото — Утворіть прислівники. — Якщо я прошу вас їх записати, то чи виникнуть у вас запитання? Чому? Які? — Знайдіть на них відповідь в орфографічному словнику. — Що ви можете розповісти про правопис цих прислівників? — Запишіть їх у словнички, підкресліть орфограми. — Закрийте словники і запишіть ці слова з пам’яті. — Обміняйтесь зошитами і перевірте роботу свого сусіда. Кому вдалося записати всі слова без помилок? — Допишіть пропущені слова, виправте помилки, пропишіть ці слова каліграфічно. 3.Усна колективна творча робота за вправою 185 — Доберіть заголовок до тексту. — В яких реченнях зустрілися вам прислівники як однорідні члени речення? — Які розділові знаки ви використовували в цих реченнях? Чому? Що Вечір ранок ніч хвилина VI. Підсумок уроку 1. Робота з дошки — Прочитайте вірш. Зимонько-снігуронько, наша білогрудочко, не верти хвостом. А труси тихесенько рівненько гладесенько срібненьким сніжком. — Знайдіть речення з однорідними членами. Доведіть. — Якою частиною мови вони виражені? — Перевірте правопис цього речення. Чи все там записано правильно? Доведіть. — З чим ми сьогодні ознайомились? — Складіть своє речення з однорідними членами, вираженими прислівниками. 2. Коментар до домашнього завдання VII. Домашнє завдання Вправа 186; повторити словникові слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1376 | |
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Рослини. Рослини і людина: що дають рослини людям, вшанування рослин. Охорона... |
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22 |
Всього коментарів: 0 | |