💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Спостереження за вживанням прикметників у різних типах тексту

Тема: Спостереження за вживанням прикметників у різних типах тексту

Мета: удосконалювати вміння дітей визначати відмінок прикметника за закінченням і формою іменника, організувати спостереження за вживанням прикметників у різних типах тексту; розвивати аналітичні вміння, навички визначати граматичні форми; виховувати спостережливість.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 231

2. Гра «Тест-контроль»

Вчитель на 1 хвилину відкриває запис на дошці.

Спочатку, трамвай, фартух, тролейбус, інжинер, фанера.

— В якому слові допущено помилку? Яку?

— Що це за слова?

— Запишіть по пам’яті. Що в них спільного?

— Доберіть прикметники до іменника інженер. Визначте рід і число прикметників.

— У тексті якого типу доцільно використовувати дібрані вами прикметники?

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Визначте закономірність, утворіть пари.

Лікарський, малий, мізерний, солоний, медичний, дрібний, солодкий, невеликий.

— Розкажіть про утворені пари.

— Для чого у мові є синоніми й антоніми?

— У текстах яких типів вони вживаються найчастіше?

— Які ще слова часто використовуються у художніх текстах? (У переносному значенні)

— Утворіть словосполучення «іменник + прикметник» у переносному значенні.

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні будемо спостерігати за вживаннями прикметників у різних типах тексту.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Самостійна робота з підручником (вправа 232 (1, 2, 4))

Завдання 232 (2) виконати коментовано на дошці.

2. Гра «Знавці» (вправа 233)

— Які знання допомогли вам виконати цю вправу?

V. Закріплення та систематизація знань

1. Творча робота (з дошки)

Відновіть вірш, користуючись записаними римами:

____________весну, (ми любимо)

, чудесну, (зелену)

у тучі, (грімницю)

і______співучий (дощик)

і______широкі, (луки)

і______глибокі, (ріки)

і______веселе, (поле)

і , (рідні)

і______у маю (цвіт)

____________свою. (всю землю)

 (М. Стельмах)

— Знайдіть прикметники.

— Чому у вірші так багато прикметників?

— Що хотів передати нам автор прикметниками?

— Прочитайте вірш виразно.

— Усно визначте рід, число і відмінки прикметників.

2. Робота у парах (за вправою 234)

VI. Підсумок уроку

1. Бесіда

— Які спостереження ми проводили на уроці?

— Які висновки із своїх спостережень ми зробили?

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

VII. Домашнє завдання

Вправа 235.



Джерело: noindex
Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.07.2015)
Переглядів: 1270 | Рейтинг: 0.0/0
Розмаїття форм. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Малювання з натури...
В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А...
Вправи і задачі на засвоєння вивчених таблиць додавання і віднімання
Письмо рядкової букви у
НАЙДРЕВНІША МУЗИКА
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]