Тема: Спостереження за вживанням прикметників у різних типах тексту Мета: удосконалювати вміння дітей визначати відмінок прикметника за закінченням і формою іменника, організувати спостереження за вживанням прикметників у різних типах тексту; розвивати аналітичні вміння, навички визначати граматичні форми; виховувати спостережливість. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 231 2. Гра «Тест-контроль» Вчитель на 1 хвилину відкриває запис на дошці. Спочатку, трамвай, фартух, тролейбус, інжинер, фанера. — В якому слові допущено помилку? Яку? — Що це за слова? — Запишіть по пам’яті. Що в них спільного? — Доберіть прикметники до іменника інженер. Визначте рід і число прикметників. — У тексті якого типу доцільно використовувати дібрані вами прикметники? II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Визначте закономірність, утворіть пари. Лікарський, малий, мізерний, солоний, медичний, дрібний, солодкий, невеликий. — Розкажіть про утворені пари. — Для чого у мові є синоніми й антоніми? — У текстах яких типів вони вживаються найчастіше? — Які ще слова часто використовуються у художніх текстах? (У переносному значенні) — Утворіть словосполучення «іменник + прикметник» у переносному значенні. III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні будемо спостерігати за вживаннями прикметників у різних типах тексту. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Самостійна робота з підручником (вправа 232 (1, 2, 4)) Завдання 232 (2) виконати коментовано на дошці. 2. Гра «Знавці» (вправа 233) — Які знання допомогли вам виконати цю вправу? V. Закріплення та систематизація знань 1. Творча робота (з дошки) Відновіть вірш, користуючись записаними римами: ____________весну, (ми любимо) , чудесну, (зелену) у тучі, (грімницю) і______співучий (дощик) і______широкі, (луки) і______глибокі, (ріки) і______веселе, (поле) і , (рідні) і______у маю (цвіт) ____________свою. (всю землю) (М. Стельмах) — Знайдіть прикметники. — Чому у вірші так багато прикметників? — Що хотів передати нам автор прикметниками? — Прочитайте вірш виразно. — Усно визначте рід, число і відмінки прикметників. 2. Робота у парах (за вправою 234) VI. Підсумок уроку 1. Бесіда — Які спостереження ми проводили на уроці? — Які висновки із своїх спостережень ми зробили? 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VII. Домашнє завдання Вправа 235. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1270 | |
Розмаїття форм. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Малювання з натури... |
В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А... |
Вправи і задачі на засвоєння вивчених таблиць додавання і віднімання |
Письмо рядкової букви у |
НАЙДРЕВНІША МУЗИКА |
Всього коментарів: 0 | |