💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

В. Нестайко. Уривок з оповідання «Космонавти з нашого будинку» (продовження)

Тема: В. Нестайко. Уривок з оповідання «Космонавти з нашого будинку» (продовження)

Мета: продовжити опрацювання твору; удосконалювати читацькі навички, вміння читати за особами; розвивати інтерес до читання твору; збагачувати словник учнів; формувати почуття дружби, взаєморозуміння, бажання пройти на допомогу.

Обладнання: картки зі словами.

ХІД РОБОТИ

І. Вправи для вдосконалення читацьких навичок

1. Вправа для формування уміння розширювати й уточнювати висловлювання.

Гра «Запитайте - відповідайте»

- Хто є дійовими особами твору?

- Де вони живуть, навчаються?

- Як Натка згадує час дружби з Вадькою?

- Що робила Натка, щоб довести, що вона не гірша за хлопців? Чи їй це вдалося? Як саме?

2. Переказ твору в парах «Я - тобі, ти - мені».

Один учень починає переказ, а інший продовжує (по частинах).

II. Повідомлення теми й мети уроку

- Сьогодні ми продовжимо опрацювання твору В. Нестайка «Космонавти з нашого будинку», в якому йдеться про цікаві й незвичайні пригоди героїв.

III. Опрацювання продовження твору В. Нестайка (С. 140-145)

1. Словникова робота.

1) Читання колонок слів.

Повисли причаїласярозпанахані

натужнийприглушений теліпалися

незручназаголосиламетлялися

нервово перезирнувсянітрішечки

Читання кожної колонки зверху вниз («луною» за вчителем) і знизу вверх («буксиром» із сусідом по парті).

- Доберіть синоніми до слів нітрішечки (аніскілечки, зовсім),розпанахані (розірвані), причаїлася (притихла, принишкла).

- Які слова серед даних - синоніми? (Повисли, теліпалися, метлялися)

- Складіть тлумачення слів натужний, заголосила.

2) Пояснення значень слів

Кроква - два бруси, з'єднані під кутом, на яких тримається дах. Ринва - труба для стікання води.

Дотеп - кмітливий влучний вислів із жартівливим відтінком. Жердина - довгий, тонкий, без гілок кусок дерева.

Нафталін - засіб проти молі.

- Прочитайте мовчки слова, що на картці, та їхні пояснення з дошки.

2. Первинне ознайомлення з твором (читання мовчки). Перевірка первинного сприймання.

- Які ще тренування проводили хлопці? А Натка?

3. Вибіркове читання. Робота над змістом.

- Прочитайте, як Натка проводила випробування тишею.

- Як хлопчики вирішили тренуватися у «невагомості»? Прочитайте.

- Яка небезпека на них чатувала?

- Прочитайте, що побачила Натка, коли визирнула з даху

- Як діяла Натка? Зачитайте.

- Які риси характеру виявились у дівчинки у цій ситуації?

- Чому Натка заплакала? Як змінилося ставлення хлопців до Натки? Поміркуйте, чому саме.

- Що у цій пригоді комічне, смішне, а що - небезпечне і тривожне?

- Які вчинки дійових осіб ви схвалюєте?

- Від чого автор застерігає читачів?

- Чи вдалося Натці довести, що вона справжній друг?

- Як ви думаєте, як могли скластися стосунки Натки і Вадьки далі? Розкажіть.

4. Вправа для розвитку швидкості читання. Гра «Дочитайте речення».

- Знайдіть у тексті і дочитайте речення за початком, записаним на дошці. Позначте цифрами послідовність подій у тексті.

Не замислюючись, Натка... (6)

Тим часом Вадька з... (2)

Ось над дахом видно... (6)

Катапультуватися хлопцям... (3)

У кожного до пояса... (5)

Валька і Борис теліпалися... (7)

І тут Натка не витримала... (9)

Наступного дня Натка... (1)

А на четвертий день... (4)

5. Стислий переказ частини оповідання (за опорними реченнями, що на дошці).

Дівчатка розповідають текст від імені Натки, а хлопці - від імені Вадька.

6. Робота в зошитах (С. 37-38, завдання 1-8).

IV. Підсумок уроку

- Які епізоди оповідання В. Нестайка вам особливо сподобалися? Коли ви хвилювалися, а коли - раділи?



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (07.04.2015)
Переглядів: 1683 | Рейтинг: 0.0/0
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]