Тема: В. Нестайко. Уривок з оповідання «Космонавти з нашого будинку» (продовження) Мета: продовжити опрацювання твору; удосконалювати читацькі навички, вміння читати за особами; розвивати інтерес до читання твору; збагачувати словник учнів; формувати почуття дружби, взаєморозуміння, бажання пройти на допомогу. Обладнання: картки зі словами. ХІД РОБОТИ І. Вправи для вдосконалення читацьких навичок 1. Вправа для формування уміння розширювати й уточнювати висловлювання. Гра «Запитайте - відповідайте» - Хто є дійовими особами твору? - Де вони живуть, навчаються? - Як Натка згадує час дружби з Вадькою? - Що робила Натка, щоб довести, що вона не гірша за хлопців? Чи їй це вдалося? Як саме? 2. Переказ твору в парах «Я - тобі, ти - мені». Один учень починає переказ, а інший продовжує (по частинах). II. Повідомлення теми й мети уроку - Сьогодні ми продовжимо опрацювання твору В. Нестайка «Космонавти з нашого будинку», в якому йдеться про цікаві й незвичайні пригоди героїв. III. Опрацювання продовження твору В. Нестайка (С. 140-145) 1. Словникова робота. 1) Читання колонок слів. Повисли причаїласярозпанахані натужнийприглушений теліпалися незручназаголосиламетлялися нервово перезирнувсянітрішечки Читання кожної колонки зверху вниз («луною» за вчителем) і знизу вверх («буксиром» із сусідом по парті). - Доберіть синоніми до слів нітрішечки (аніскілечки, зовсім),розпанахані (розірвані), причаїлася (притихла, принишкла). - Які слова серед даних - синоніми? (Повисли, теліпалися, метлялися) - Складіть тлумачення слів натужний, заголосила. 2) Пояснення значень слів Кроква - два бруси, з'єднані під кутом, на яких тримається дах. Ринва - труба для стікання води. Дотеп - кмітливий влучний вислів із жартівливим відтінком. Жердина - довгий, тонкий, без гілок кусок дерева. Нафталін - засіб проти молі. - Прочитайте мовчки слова, що на картці, та їхні пояснення з дошки. 2. Первинне ознайомлення з твором (читання мовчки). Перевірка первинного сприймання. - Які ще тренування проводили хлопці? А Натка? 3. Вибіркове читання. Робота над змістом. - Прочитайте, як Натка проводила випробування тишею. - Як хлопчики вирішили тренуватися у «невагомості»? Прочитайте. - Яка небезпека на них чатувала? - Прочитайте, що побачила Натка, коли визирнула з даху - Як діяла Натка? Зачитайте. - Які риси характеру виявились у дівчинки у цій ситуації? - Чому Натка заплакала? Як змінилося ставлення хлопців до Натки? Поміркуйте, чому саме. - Що у цій пригоді комічне, смішне, а що - небезпечне і тривожне? - Які вчинки дійових осіб ви схвалюєте? - Від чого автор застерігає читачів? - Чи вдалося Натці довести, що вона справжній друг? - Як ви думаєте, як могли скластися стосунки Натки і Вадьки далі? Розкажіть. 4. Вправа для розвитку швидкості читання. Гра «Дочитайте речення». - Знайдіть у тексті і дочитайте речення за початком, записаним на дошці. Позначте цифрами послідовність подій у тексті. Не замислюючись, Натка... (6) Тим часом Вадька з... (2) Ось над дахом видно... (6) Катапультуватися хлопцям... (3) У кожного до пояса... (5) Валька і Борис теліпалися... (7) І тут Натка не витримала... (9) Наступного дня Натка... (1) А на четвертий день... (4) 5. Стислий переказ частини оповідання (за опорними реченнями, що на дошці). Дівчатка розповідають текст від імені Натки, а хлопці - від імені Вадька. 6. Робота в зошитах (С. 37-38, завдання 1-8). IV. Підсумок уроку - Які епізоди оповідання В. Нестайка вам особливо сподобалися? Коли ви хвилювалися, а коли - раділи? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1683 | |
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту... |
Всього коментарів: 0 | |