💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

О. Пушкін «Казка про царя Салтана...»

Тема: О. Пушкін «Казка про царя Салтана...»

Мета: ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета О. Пушкіна; викликати інтерес до його творчості; вчити зіставляти епізоди тексту з ілюстраціями; розширяти словниковий запас; удосконалювати вміння виразно читати; виховувати самокритичність.

Обладнання: портрет О. С. Пушкіна, книги для виставки «Казки

О.С. Пушкіна», ілюстрації до твору «Казка про царя Салтана...», складові таблиці.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

Будемо дружно працювати І твір Олександра Пушкіна вивчати.

II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок

1. Розчитування.

Читання складової таблиці (індивідуально).

2. Робота зі скоромовкою.

Казки, казки - це так цікаво,

Тим більше - «Казка про царя Салтана...».

3. Робота над чистомовкою.

Ці-ці-ці - царицями хотіли бути сестриці.

Ці-ці-ці - вони вибралися з світлиці.

Ці-ці-ці - третьої цариці не любили дівиці,

Ці-ці-ці - дві старші сестриці.

4. Читання «слів-пірамід».

Аршин

сваха

зарить

дозор

обмова

признали

1) Спочатку читати одне слово, а потім - два, три й таким чином прочитати всю піраміду цілком.

2) 1 варіант - прочитати іменники, визначити їх рід, число.

2 варіант - прочитати дієслово і визначити його особу, число, час.

5. Прочитати слова по рядках.

Св_тл_ц_н_тк_л_пзньї

с_стр_ц_н_в_р_л_ цлї

д_в_ц_ м_в_л_кр_сн_ньк_

ц_р_ц_ р_д_л_г_л_б_ньк_

- Як одним словом можна сказати про кожну групу слів?

6. Утворити нові слова із букв слова вибирайтеся.

7. Гра «Плутанка».

Царицю з сином в бочку спасла та в синім океані посадили.

Лебідь їх проголосила та князем його пустили.

- Перегрупуйте слова рядків так, щоб отримати правильну строфу з казки О. Пушкіна.

ІІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу

1. Розгадування кросворда.

1) Дерев'яна лялька з довжелезним носом, про яку склав казку Карл Коллоді. (Піноккіо)

 2) У якій казці Шарля Перро розповідається про хитрого і розумного кота? («Кіт у чоботях»)

 3) Автор казки «Горбоконик» (Єршов)

 4) Петро Єршов - відомий... письменник. (Російський)

 5) Видатні німецькі казкарі - брати... (Грімм).

 6) Маленький і товстий, дотепний і хвалькуватий герой казки шведської письменниці Астрід Ліндгрен. (Карлсон)

- Прочитайте слово по вертикалі. (Пушкін)

- Отже, як ви гадаєте, якою буде тема нашого уроку?

IV. Повідомлення теми і мети уроку. Ознайомлення із життєвим досвідом письменника

1. Розповідь учителя про поета.

2. Опрацювання статті підручника про О. С. Пушкіна.

- Які казки згадано у статті?

- Що було створено за сюжетами його казок?

V. Опрацювання «Казки про царя Салтана...»

1. Виразне читання тексту казки вчителем.

- Назвіть дійових осіб казки. Хто з них головні, а хто - другорядні герої казки?

2. Словникова робота.

- Доберіть синоніми до слів мудрувати, брехливе, потайно, велять та складіть пояснення цих слів (із сусідом по парті).

3. Повторне читання тексту «ланцюжком».

- Чим у палаці займалися сестриці цариці?

- Хто такі Гвідон і Чорномор?

4. Вибіркове читання.

- Якими були мрії сестер?

- Чи здійснилися їхні бажання?

- Куди поїхав цар?

- Хто народився у царській сім'ї?

- Що робили ткачиха і повариха?

- Чому цариця із сином опинилися в океані?

- Хто врятував царицю із сином?

- Чому Лебідь допомагала князеві Гвідону?

- Як Гвідон ставився до свого батька?

- Які дива побачили гості на острові?

- Що чарівного є у казці?

5. Вправи для розвитку техніки читання.

1) Гра «Хто швидше знайде порівняння» (Робота в парах)

А сама неначе... (пава).

Панцир, як ... (жар зорі).

2) Гра «Дочитайте речення». (Проводять учні)

3) Гра «Прочитайте про...»

- Те, як цар забрав усіх сестер у палац;

- Те, що цар був на війні;

- Того, хто перейняв гінця до царя;

- Те, яку відповідь приніс хмільний гонець.

6. Робота над ілюстраціями.

- Розгляньте ілюстрації до казки. Який епізод зобразив художник?

- Знайдіть рядочки твору, які відповідають до малюнка (по рядах).

7. Словесне малювання.

- Які малюнки ви намалювали б до казки?

VI. Домашнє завдання

Виразно читати. Скласти кадри до діафільму за казкою.

VII. Підсумок уроку



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (31.03.2015)
Переглядів: 2707 | Рейтинг: 0.0/0
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ...
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
Чим ми бачимо
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє...
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]