Тема: О. Пушкін «Казка про царя Салтана...» Мета: ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета О. Пушкіна; викликати інтерес до його творчості; вчити зіставляти епізоди тексту з ілюстраціями; розширяти словниковий запас; удосконалювати вміння виразно читати; виховувати самокритичність. Обладнання: портрет О. С. Пушкіна, книги для виставки «Казки О.С. Пушкіна», ілюстрації до твору «Казка про царя Салтана...», складові таблиці. ХІД УРОКУ I. Організація класу Будемо дружно працювати І твір Олександра Пушкіна вивчати. II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок 1. Розчитування. Читання складової таблиці (індивідуально). 2. Робота зі скоромовкою. Казки, казки - це так цікаво, Тим більше - «Казка про царя Салтана...». 3. Робота над чистомовкою. Ці-ці-ці - царицями хотіли бути сестриці. Ці-ці-ці - вони вибралися з світлиці. Ці-ці-ці - третьої цариці не любили дівиці, Ці-ці-ці - дві старші сестриці. 4. Читання «слів-пірамід». Аршин сваха зарить дозор обмова признали 1) Спочатку читати одне слово, а потім - два, три й таким чином прочитати всю піраміду цілком. 2) 1 варіант - прочитати іменники, визначити їх рід, число. 2 варіант - прочитати дієслово і визначити його особу, число, час. 5. Прочитати слова по рядках. Св_тл_ц_н_тк_л_пзньї с_стр_ц_н_в_р_л_ цлї д_в_ц_ м_в_л_кр_сн_ньк_ ц_р_ц_ р_д_л_г_л_б_ньк_ - Як одним словом можна сказати про кожну групу слів? 6. Утворити нові слова із букв слова вибирайтеся. 7. Гра «Плутанка». Царицю з сином в бочку спасла та в синім океані посадили. Лебідь їх проголосила та князем його пустили. - Перегрупуйте слова рядків так, щоб отримати правильну строфу з казки О. Пушкіна. ІІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу 1. Розгадування кросворда. 1) Дерев'яна лялька з довжелезним носом, про яку склав казку Карл Коллоді. (Піноккіо) 2) У якій казці Шарля Перро розповідається про хитрого і розумного кота? («Кіт у чоботях») 3) Автор казки «Горбоконик» (Єршов) 4) Петро Єршов - відомий... письменник. (Російський) 5) Видатні німецькі казкарі - брати... (Грімм). 6) Маленький і товстий, дотепний і хвалькуватий герой казки шведської письменниці Астрід Ліндгрен. (Карлсон) - Прочитайте слово по вертикалі. (Пушкін) - Отже, як ви гадаєте, якою буде тема нашого уроку? IV. Повідомлення теми і мети уроку. Ознайомлення із життєвим досвідом письменника 1. Розповідь учителя про поета. 2. Опрацювання статті підручника про О. С. Пушкіна. - Які казки згадано у статті? - Що було створено за сюжетами його казок? V. Опрацювання «Казки про царя Салтана...» 1. Виразне читання тексту казки вчителем. - Назвіть дійових осіб казки. Хто з них головні, а хто - другорядні герої казки? 2. Словникова робота. - Доберіть синоніми до слів мудрувати, брехливе, потайно, велять та складіть пояснення цих слів (із сусідом по парті). 3. Повторне читання тексту «ланцюжком». - Чим у палаці займалися сестриці цариці? - Хто такі Гвідон і Чорномор? 4. Вибіркове читання. - Якими були мрії сестер? - Чи здійснилися їхні бажання? - Куди поїхав цар? - Хто народився у царській сім'ї? - Що робили ткачиха і повариха? - Чому цариця із сином опинилися в океані? - Хто врятував царицю із сином? - Чому Лебідь допомагала князеві Гвідону? - Як Гвідон ставився до свого батька? - Які дива побачили гості на острові? - Що чарівного є у казці? 5. Вправи для розвитку техніки читання. 1) Гра «Хто швидше знайде порівняння» (Робота в парах) А сама неначе... (пава). Панцир, як ... (жар зорі). 2) Гра «Дочитайте речення». (Проводять учні) 3) Гра «Прочитайте про...» - Те, як цар забрав усіх сестер у палац; - Те, що цар був на війні; - Того, хто перейняв гінця до царя; - Те, яку відповідь приніс хмільний гонець. 6. Робота над ілюстраціями. - Розгляньте ілюстрації до казки. Який епізод зобразив художник? - Знайдіть рядочки твору, які відповідають до малюнка (по рядах). 7. Словесне малювання. - Які малюнки ви намалювали б до казки? VI. Домашнє завдання Виразно читати. Скласти кадри до діафільму за казкою. VII. Підсумок уроку Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2707 | |
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ... |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Чим ми бачимо |
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє... |
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка» |
Всього коментарів: 0 | |