Тема: Музика природи у поезії Павла Тичини. П. Тичина «Гаї шумлять...»; «Хор Лісових Дзвіночків» Мета: розширити, поглибити й узагальнити знання дітей про життя і творчість поета; розвивати естетичні почуття, емоційність сприймання поезій, образне мовлення, уміння виразно читати, передаючи настрій і мелодійність поезій, враховуючи структуру побудови віршів. Обладнання: портрет П. Тичини, ілюстрації до віршів. ХІД УРОКУ I. Вступне слово вчителя Учитель читає вірш. Всією душею, всім своїм серденьком Люблю тебе, рідний краю, земленько рідненька. І вас люблю, гори, ліси та гайочки, І вас, ріки повноводні, маленькі струмочки... Гарна, велика країна моя, Є в ній озера, річки і моря, Гори високі, степи та ліси,- Скільки багатства і скільки краси! - Великим багатством нашої землі є її природа. Що таке природа? Що дає людям природа? - Що дають люди природі? - Природа для нас - це джерело життя, мудрості, краси і насолоди. Вона постійно змінюється, вражає нас своїм розмаїттям і багатством. Прочитайте назву нової теми. Як ви думаєте, про що ми читатимемо? - Книга природи напрочуд велика й різнобарвна. Неймовірно цікавий, захоплюючий світ здавна надихав людей глибше пізнати його. Художники передають красу природи, малюючи картини фарбами, композитори створюють музику, поети пишуть вірші. II. Розповідь про Павла Тичину Учні знайомляться із життєвим і творчим шляхом П. Г. Тичини зі статті, що в підручнику. III. Опрацювання вірша П. Тичини «Гаї шумлять...» 1. Читання вірша вчителем. - Які картини змальовано у вірші? 2. Самостійне читання вірша. Робота над його змістом. - Знайдіть і прочитайте слова, що передають силу почуттів поета, його захоплення природою. 3. Виразне читання вірша. - Приготуйтесь виразно прочитати вірш: зверніть увагу, якими «сходинками» його написано, яку інтонацію підказують виділені слова. Поміркуйте, де потрібно зробити паузу. IV. Робота над віршем «Хор Лісових Дзвіночків» 1. Виразне читання вірша вчителем. - Який настрій створює вірш? 2. Словникова робота. Робота над словами і виразами: розкішні, затишні, окропіте, наше-лестіте, схитнеться. 3. Повторне читання вірша (мовчки). - Які слова «дзвенять», а які звучать піднесено? 4. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. - Що славлять Дзвіночки Лісові? - Що люблять Лісові Дзвіночки? - Що можна почути і побачити за словами вірша? 5. Виразне читання вірша. - Прочитайте вірш уголос так, щоб слухачі відчули, як співає лісова галявина. 6. Вправи для розвитку техніки читання. 1) Гра «Розвідники» - Знайдіть і прочитайте прикметники, пов'язані з іменниками. Дзвіночки (лісові), сни (розкішні), гаї (затишні), тінь (світлу), день (ясний), полю (золотому). 2) Гра «Хто швидше?» (Робота в парах.) - Знайдіть у тексті рими і запишіть їх у зошит. Яка пара впорається швидше? Співаєм - окропіте - розкішні -схитнеться- V. Підсумок уроку - Чи сподобались вам вірші П. Тичини? Чим саме? VI. Домашнє завдання Дізнайтеся більше про життя П. Тичини: знайдіть і прочитайте його твори. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2144 | |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Вибір безпечного маршруту від дому до школи |
Із папером, і з картоном працювати ми майстри! |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Всього коментарів: 0 | |