💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

З чистого джерела народної мудрості

Тема: З чистого джерела народної мудрості

Мета: дати ширші уявлення про фольклорні джерела; виховувати любов до рідного краю, бажання більше дізнатися про його історію, культурні традиції; розвивати пам’ять, мислення; вдосконалювати техніку читання.

Обладнання: тематична виставка книг, ілюстрація, вишиті серветки, рушники.

Тип уроку:  урок позакласного читання.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Оголошення теми і мети уроку

1. Вступна бесіда.

— Пісні, казки, ігри, загадки, прислів’я, приказки, прикмети — це багатство української мови. Це мудрість нашого народу. Вона невичерпна, цілюща, чиста, як джерельна вода. Ми з вами сьогодні також зупинимося біля джерела народної мудрості.

2.Робота з виставкою книг.

1) Розгляд книг.

2) Ознайомлення з книгами.

— Які книги ви вже читали? Які книги бачите вперше?

ІІІ. Робота над темою уроку

— Урок ми проведемо у вигляді усного журналу.

Сторінка 1 — «Українські пісні»

1. Слово вчителя.

— Український народ завжди відзначався пісенністю. Співав радісні пісні, коли було весело, коли ж було сумно,— звучали журливі й невеселі. Співають наші люди, коли працюють. Пісня звеселяє їхню працю. Пісня супроводжує нас завжди, навіть тоді, коли хочеться спати. Тоді мама співає вже колискову.

2. Слухання колискової і дитячих пісеньок (діти п ідготувал и їх зазда -легідь).

Сторінка 2 — «Народні легенди»

1. Словникова скарбничка.

— Що таке легенда? (Легенда — народне оповідання про якісь події чи життя людей, оповите казковістю, фантастичністю.)

— Про що розповідають легенди? (Про героїчне історичне минуле нашого народу, про походження назв міст, сіл, птахів, рослин тощо.)

2. Читання й обговорення легенд.

1) «Диво на Почаївській горі».

— Де відбувалася описана подія?

— Про яке диво на Почаївській горі ви довідались?

— Чим є Почаївська лавра для українського народу?

2) «Калина-дівчина».

— Коли відбувалися описані події?

— Хто є головною героїнею легенди?

— Що з нею трапилося?

— Яка риса людського характеру уславлюється у цій легенді?

— Які ще легенди про калину ви читали? (Розповіді дітей.)

Сторінка 3 — «Народ скаже, як зав’яже»

— Як ви думаєте, що містить ця сторінка? (Відповіді учнів.)

1. Слово вчителя.

— Прочитайте, будь ласка, прислів’я на дошці і назвіть ті, що ви підібрали вдома (про природу, знання, працю, чесність тощо).

2. Читання учнями прислів’їв, дібраних самостійно.

3. Гра «Доповніть прислів’я і приказки».

• Народ скаже, як... (зав’яже).

• Праця годує, а лінь... (марнує).

• Що посієш, те й... (пожнеш).

• Не вір словам, а вір... (ділам).

• Одна ластівка весни не... (несе).

— Як ви розумієте зміст цих прислів’їв, приказок?

— Яка різниця існує між прислів’ям і приказкою? (Прислів’я поширені, приказки укорочені, без повчального значення.)

4.Конкурс на кращого читця скоромовок.

Сторінка 4 — «Казки — це диво»

1. Читання та обговорення казки «Чарівні люстро, книги і яблуко».

— Слухаючи чи читаючи казку, ви поринаєте в її чарівний світ. Не-сходжені стежини ведуть вас на край землі. Дикі лебеді літають над безкраїм полем. Долаючи безліч небезпек і пригод, маленький безпомічний хлопчик раптом стає сильним і хоробрим. Розум і винахідливість допомагають йому в поєдинку із жорстоким змієм. Казка повниться різними чудесами. Так само, як і та, що будемо читати.

2. Читання казки підготовленими учнями.

3. Читання казки учнями мовчки.

Завдання. Обрати правильну відповідь.

— Скільки синів було у короля?

а)2; б) 3; в) 5.

— Який подарунок забажала отримати панна?

а) Найдорожчий;

б) найкращий,

в) найпотрібніший.

— Панна обрала:

а) люстерко;

б) килим;

в) цілюще яблуко.

— Як ви гадаєте, чому панна обрала яблуко?

— Що б обрали ви, якщо б опинилися на місті панни?

Сторінка 5 — «Загадки»

1. Змагання.

— Уснопоетична творчість нашого народу містить також і загадки. А зараз позмагаємось, хто знає більше загадок.

(Провести змагання.)

— Діти, а тепер мої загадки відгадайте!

(Учитель зачитує загадки різноманітної тематики.)

2. Хвилинка творчості.

— Складіть загадки про шкільне приладдя.

IV. Підсумок уроку

— Ось і перегорнута остання сторінка журналу... Що ж нового дізналися ви з нього?

(Відповіді дітей.)

V. Домашнє завдання

Учитель оголошує тему наступного уроку позакласного читання.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (24.02.2015)
Переглядів: 1633 | Рейтинг: 0.0/0
Значення повітря для живої природи
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач...
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правиль­на організація роб...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]