Властивості інформації. «Шифрувальник». Кодування і декодування інформації за допомогою пронумерованого у зворотному порядку алфавіту

Урок №6

Тема: Властивості інформації.

Практична робота № 6. «Шифрувальник». Кодування і декодування інформації за допомогою пронумерованого у зворотному порядку алфавіту.

Мета:

  • формувати вміння працювати з інформацією, що надходить;
  • формувати уявлення про властивості інформації;
  • навчити учнів визначати властивості інформації;
  • розвивати увагу та логічне мислення;
  • виховувати цікавість до предмета.

Обладнання, програмне забезпечення: презентація «Урок6», програма «Скарбниця знань», червоні та зелені картки

Вимоги до учнів: знати властивості інформації; уміти визначати властивості поданої інформації; шифрувати й розшифровувати повідомлення за допомогою алфавіту, пронумерованого у зворотному порядку.

Хід уроку

  1. Організаційний момент (1 хв)
  2. Актуалізація опорних знань

1) Розминка (3 хв)

2) Перевірка домашнього завдання (3 хв)

3) Повторення правил техніки безпеки (3 хв)

А тепер давайте перевіримо нашого Незнайку правила техніки безпеки у нашому комп’ютерному класі. Послухайте, як поводився Незнайко на уроці, і скажіть, чи порушив він ці правила?

  • Щоб дізнатися, чи працює мишка, Незнайко почав натискати на всі кнопочки.
  • Незнайко вирішив надрукувати поздоровлення для своєї улюбленої вчительки. Але чомусь букви не з’являлись на екрані. Тоді він почав сильно тиснути на клавіші, сподіваючись, що букви з’являться.
  • Тільки-но продзвенів дзвоник, Незнайко забіг до класу і почав кричати: «Ой-йо-йой! Не встигну!».

Ви правильно виправили Незнайку. Він дійсно порушив правила поведінки в комп’ютерному класі та правила роботи з комп’ютером. Дійсно, мишку не потрібно тиснути на всі кнопочки, адже можна натиснути не ту кнопку, і щось видалити; тиснути на клавіатуру не потрібно сильно, можливо причина не у клавіатурі; не слід поспішати, потрібно тихенько зайти до класу.

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Оголошення теми і мети уроку (1 хв)

Інформацію ми починаємо одержувати з колиски. Отримуючи інформацію, ми вчимося розмовляти, грати, читати. Питання, відповіді, прохання, сміх і сльози – усе це інформація.

Як ви думаєте, чи можливе спілкування людей вдома й у школі, на вулиці і на роботі без одержання та обміну інформацією?

Правильно, будь-яка спільна діяльність людей (робота, гра, навчання, спорт) неможлива без обміну інформацією.

Про що може бути інформація, якою ми обмінюємося?

Так, інформація, яку отримує людина, стосується якихось предметів чи нас самих і пов’язана з подіями, що відбуваються в навколишньому світі, навколо нас.

Як ви думаєте, чи важлива для навчання в школі така інформація: «В портфелі треба носити підручники і зошити»

Сьогодні ми з вами дізнаємося про те, якою повинна бути інформація.

  1. Вивчення нового матеріалу (7 хв)

Наш Незнайко великий жартівник. Ось послухайте декілька пригод, які з ним трапились.

Одного разу Незнайко вирішив пожартувати. Він подзвонив у пожежну частину і повідомив, що горить сусідній будинок. Пожежники повірили йому і приїхали гасити пожежу. Незнайко повідомив недостовірну інформацію. Що може трапитися? Наведіть приклади достовірної та недостовірної інформації.

Іншого разу захворів Незнайка і вирішив викликати швидку допомогу. Він зателефонував до лікарні і повідомив, що він захворів. Чи зможуть вчасно лікарі допомогти Незнайці? Що забув ще сказати лікарям Незнайко? (адресу) Отже, інформація повинна бути повною і вичерпною. Назвіть приклади повної та неповної інформації.

Коли Незнайка полетів на Місяць, він зустрів лунатика. Лунатик щось йому говорив, але Незнайко його не розумів. Як ви гадаєте, чому? Інформація, яку ми отримуємо, повинна бути зрозумілою. Запропонуйте приклад зрозумілої та незрозумілої інформації.

Якось Незнайка зустрів свого друга Сиропчика і повідомив йому, що минулої п’ятниці відбувся фестиваль смачних булочок, на якому повинен був бути Сиропчик обов’язково. Чи своєчасно Незнайко повідомив Сиропчику про фестиваль? Наведіть приклади своєчасної та несвоєчасної інформації.

Незнайка повідомив Знайку про те, що завтра необхідно з’явитися на Квітковій площі, де будуть обговорюватися важливі питання для Квіткового містечка. Як ви гадаєте, чи важлива була інформація для Знайки? Наведіть свої приклади важливої і неважливої інформації.

Отже, інформація повинна бути повною, достовірною, зрозумілою, своєчасною і важливою.

  1. Фізкультхвилинка (1 хв)

Спробуємо діями передати інформацію:

Руки підняли й похитали – це дерева в лісі.

Руки опустили, потрусили долонями – це вітер збиває росу з листочків.

Руки в сторони й плавно помахаємо – це до нас птахи летять.

Як вони сядуть, теж покажемо – руки відводимо назад.

  1. Практична робота

1) Робота із зошитом (7 хв)

Завдання 1.

Відповідь: 5

Завдання 2.

Відповідь: 4

Завдання 3.

Відповідь: 1, 2

Завдання 4.

Відповідь: 3

Завдання 5.

Відповідь: 2

2) Робота із комп’ютером (10 хв)

Учні працюють з комп’ютерною програмою, зупинка «Шифрувальник» («У зворотному порядку»)

  1. Релаксація (1 хв)
  • Колові оберти очима – 2 рази вліво, 2- вправо.
  • Широко розкриті очі, а потім щільно заплющити (3 рази).
  • Розтерти долоні до тепла, заплющити очі й покласти долоні рук на очі. Спробуйте відчути тепло, яке виходить з ваших долонь.
  1. Пояснення домашнього завдання (1 хв)
  2. Підсумок уроку (2 хв)

Інтерактивна гра «Світлофор»

Я зараз буду називати інформацію. Якщо вона важлива для уроку математики, підіймайте червону картку, якщо ні – зелену.

- В лісі ростуть гриби.

- Від перестановки доданків сума не змінюється.

- 5 помножити на 6 – буде 30.

- У жирафа довга шия.

- Задача складається з умови і запитання.

А зараз, якщо я назву достовірну інформацію, ви підіймаєте зелену картку, якщо ні – червону.

- У нас 9 пальців.

- Гризуни – наші друзі.

- День і ніч – доба.

- Влітку випадає сніг.

- Існує 4 пори року.



Джерело: noindex
Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (12.10.2014)
Переглядів: 1552 | Рейтинг: 0.0/0
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я...
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж...
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап...
Декоративна аплікація
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]