Макетування будинку або інших конструкційних об’єктів

УРОК 29

Тема. Макетування будинку або інших конструкційних об’єктів

Мета: ознайомити із професіями кресляра, архітектора; розвивати уміння і навички конструювання та моделювання об’ємних виробів; вчити знаходити закономірність будування моделі розгортки будинку; розвивати охайність, увагу.

Обладнання: ножиці, клей, пензлик, серветка, олівець, папір, картон.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

1. Привітання.

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Упорядкування робочого місця.

II. Новий матеріал

1. Оголошення теми та мети уроку.

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося із професіями людей, які створюють будинки, в яких ми живемо. Як ви гадаєте, що це за професії?

— Так, це кресляр, архітектор, будівельник.

2. Вступна бесіда.

— Перш, ніж виготовляти якийсь виріб, конструювати машини або будувати будинки, їх зображують у кресленнях, ескізах, схемах.

На одних кресленнях демонструють конструкцію повністю, а на інших — складові частини виробів або споруд. Є такі креслення, на яких зображені взаємне розміщення та засоби з'єднання цих частин у єдине ціле.

Ескізи, креслення деталей та споруд, технічні рисунки виконують креслярі. Праця кресляра потребує великої точності, охайності, уваги під час виконання роботи. Проектує будинки архітектор. Архітектор — це людина з багатою уявою, з творчим мисленням і дуже працьовита. Недарма міста нашої країни прикрашають величні стародавні будинки, історичні палаци, чудові театри та сучасні багатоповерхові будинки. Все є втіленням творчої думки архітектора.

Сьогодні ми спробуємо бути і креслярами, й архітекторами. Тільки не такими, як Ніф-Ніф та Нуф-Нуф, а такими, як Наф-Наф.

— Які будиночки для житла зробили собі Ніф-Ніф та Нуф-Нуф? (Із соломи, із гілочок)

— Чому ці будинки були ненадійними?

— Який будинок побудував Наф-Наф?

3. Подумайте та відгадайте, «Хто де живе?»

(Малюнок виконаний на ватмані, назви тварин або їхнє зображення закриті. Діти «розплутують» завдання і впізнають, у кого який будинок. Як тварини будують свої житла ? За допомогою чого?)

III. Демонстрація та аналіз зразка

1. Словникова робота.

— Чи знайомі вам такі назви? Де споруджують такі будинки?

Хата, изба (рос.) — у селі; хижина — у джунглях; чум, яранга — на Півночі; сакля — в Азії; дім, будинок — у місті.

2.Демонстрація та аналіз зразка.

• Для будування розгорток будиночків спочатку необхідно знайти те місце , з якого буде починатися відлік. Таким місцем у будиночків може бути будь-який кут.

• Усі будинки мають стіни, тому в основі розгортки буде пряма лінія, на якій проставлені розміри стін.

• Потім необхідно визначити висоту стіни і провести другу лінію, що є паралельною основі.

• Наступним етапом буде креслення фронтонів (верхня част ина фасаду будинку) та клапанів для підклеювання.

• Після виготовлення розгортки потрібно зробити дах та підставку.

• Вікна та двері зробити з кольорового паперу за допомогою аплікації. Дрібні деталі домалювати.

Розгортка макета — 1

Підставка

Розгортка макета — 2

Дах Підставка

IV. Фізкультхвилинка

Ведмежата в лісі жили,

Головою все крутили:

Ось так, ось так, ось так.

Ведмежата мед шукали,

Разом дерево хитали:

Ось так, ось так, ось так.

V. Практична робота учнів

1. Інструктаж із техніки безпеки.

• Уважно працюйте з ножицями.

• Не передавайте їх сусідові відкритими.

• Передавайте тільки кільцями вперед.

• Користуйтеся пензликом та серветкою під час роботи з клеєм.

2. Самостійна робота учнів.

Учитель надає індивідуальну допомогу учням, виправляє помилки, дає поради.

VI. Виставка та оцінювання робіт

1. Аналіз роботи.

— Який будиночок вам сподобався найбільше?

— Які ви помітили помилки?

— Що потрібно зробити, щоб будиночок став казковим?

2. Оцінювання робіт.

VII. Підсумок уроку

— Над чим ми працювали на уроці?

— Чи сподобалася вам ця робота?

— Що таке фасад, фронтон?



Джерело: noindex
Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (09.10.2014)
Переглядів: 1633 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Сонце — джерело світла і тепла
Бережливе ставлення до природи
Робота з картоном. Настінні сувеніри
Весняні свята. Великдень
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]