Тема: Славетні українці. Пам’ятки культури рідного краю Мета: ознайомити з культурною спадщиною України, розширити знання учнів про видатні постаті України; заохотити учнів до пошукової роботи у вивченні історії рідного краю; виховати почуття гордості за наших предків. Обладнання: фотографії культурних та історичних пам’яток України. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Україна — це держава, Що іде до майбуття. Є в нас сила, є в нас слава Будувати нове життя. Україно! Україно! Засівай поля добром. Розквітай, як та калина, Над Славутою-Дніпром! II. Повідомлення теми уроку — Україна — велика держава. Вона має чимало всесвітньо відомих пам’яток-споруд. На сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомимося з тим, що є культурною спадщиною народу, які славетні українці жили на нашій землі. III. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь учителя Ми часто вживаємо слово «культура». Воно ввібрало в себе духовні і матеріальні надбання, створені народом протягом усієї історії. До культурної спадщини народу ми відносимо пам’ятки історії, містобудування та архітектури, музеї. Передусім це Софіївський собор, Золоті ворота, Києво-Печерська лавра, Одеський замок у Львівській області, Почаївська лавра. 2. Розглядування фотографій культурних пам’яток • Золоті ворота — Свою столицю — Київ — князь Ярослав Мудрий прикрасив не гірше від найгарніших міст світу. Три кам’яні брами вели до міста. Найгарніша брама називалася Золоті ворота і була виготовлена з позолоченої міді. Ярослав Мудрий це зробив для того, щоб усі чужоземці, мандрівники, друзі і вороги бачили, який багатий, гарний і могутній Київ. • Пам’ятник Богданові Хмельницькому — На одному з живописних майданів у центрі Києва височить фігура вершника з булавою у руці. Це пам’ятник Богданові Хмельницькому. Він був українським полководцем, прагнув звільнити рідну землю від загарбників. Кияни його зустрічали радо і святкували перемогу там, де зараз стоїть пам’ятник. 3. Робота за підручником • Читання статті «Славетні українці» (с. 70-73) • Бесіда за прочитаним — Хто зі славетних людей народився у вашому місті, селі? — Хто з них учився у вашій школі? — Що належить до культурно-історичної спадщини народу? Фізкультхвилинка Раз! Два! Час вставати, Будемо відпочивати. Три, чотири! Присідаймо, Швидко втому проганяймо. П’ять, шість! Засміялись, Кілька разів понахилялись. Зайчик сонячний до нас Завітав у світлий клас. Будем бігати, стрибати, Щоб нам зайчика впіймати. Прудко зайчик утікає І промінчиками грає. Сім, вісім! Час настав Повернутися до справ. 4. Ознайомлення з історичними пам’ятками рідного краю — У нашій області також є історичні пам’ятки. (Учитель та група учнів розповідають про історичні пам’ятки рідного краю.) 5. Довідка про музеї — У музеях збирають, вивчають, зберігають пам’ятки культури, різноманітні колекції, старовинні речі. Так, наприклад, у природничому музеї Києва виставлено скелети давніх мамонтів, а у Львові є аптека-музей, де можна побачити і навіть купити лікувальні настоянки, виготовлені за давніми рецептами. У музеї С. Корольова у Житомирі виставлено ракети, супутники. Тернопільський краєзнавчий музей був заснований у 1913 році і має три відділи. 6. робота в зошиті (с. 17, завдання 1,2, 3) IV. Узагальнення і систематизація знань розгадування кросворда 1) Воздвиженська ... (Церква). 2) Ярослав... (Мудрий). 3) Києво-Печерська... (Лавра). 4) Аптека-музей у місті... (Львів). 5) Золоті... (ворота). 6) Краєзнавчий... (музей). 7) Софійський... (Собор). 8) Головна вулиця Києва —... (Хрещатик). — Яке слово утворилося по вертикалі? (Культура) V. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися на уроці? — Чому ми повинні охороняти культурну спадщину народу? VI. Домашнє завдання Дізнатися, чи вчився хтось із видатних (відомих) людей у нашій школі. | |
| |
Переглядів: 3911 | |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Всього коментарів: 0 | |