💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Славетні українці. Пам’ятки культури рідного краю

Тема: Славетні українці. Пам’ятки культури рідного краю

Мета: ознайомити з культурною спадщиною України, розширити знання учнів про видатні постаті України; заохотити учнів до пошукової роботи у вивченні історії рідного краю; виховати почуття гордості за наших предків.

Обладнання: фотографії культурних та історичних пам’яток України.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Україна — це держава,

Що іде до майбуття.

Є в нас сила, є в нас слава Будувати нове життя.

Україно! Україно!

Засівай поля добром.

Розквітай, як та калина,

Над Славутою-Дніпром!

II. Повідомлення теми уроку

— Україна — велика держава. Вона має чимало всесвітньо відомих пам’яток-споруд. На сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомимося з тим, що є культурною спадщиною народу, які славетні українці жили на нашій землі.

III. Вивчення нового матеріалу

 1. Розповідь учителя

Ми часто вживаємо слово «культура». Воно ввібрало в себе духовні і матеріальні надбання, створені народом протягом усієї історії. До культурної спадщини народу ми відносимо пам’ятки історії, містобудування та архітектури, музеї. Передусім це Софіївський собор, Золоті ворота, Києво-Печерська лавра, Одеський замок у Львівській області, Почаївська лавра.

2. Розглядування фотографій культурних пам’яток

• Золоті ворота

— Свою столицю — Київ — князь Ярослав Мудрий прикрасив не гірше від найгарніших міст світу. Три кам’яні брами вели до міста. Найгарніша брама називалася Золоті ворота і була виготовлена з позолоченої міді. Ярослав Мудрий це зробив для того, щоб усі чужоземці, мандрівники, друзі і вороги бачили, який багатий, гарний і могутній Київ.

• Пам’ятник Богданові Хмельницькому

— На одному з живописних майданів у центрі Києва височить фігура вершника з булавою у руці. Це пам’ятник Богданові Хмельницькому. Він був українським полководцем, прагнув звільнити рідну землю від загарбників. Кияни його зустрічали радо і святкували перемогу там, де зараз стоїть пам’ятник.

3. Робота за підручником

• Читання статті «Славетні українці» (с. 70-73)

• Бесіда за прочитаним

— Хто зі славетних людей народився у вашому місті, селі?

— Хто з них учився у вашій школі?

— Що належить до культурно-історичної спадщини народу?

 Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати,

Будемо відпочивати.

Три, чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять, шість! Засміялись,

Кілька разів понахилялись.

Зайчик сонячний до нас Завітав у світлий клас.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає І промінчиками грає.

Сім, вісім! Час настав Повернутися до справ.

4. Ознайомлення з історичними пам’ятками рідного краю

— У нашій області також є історичні пам’ятки. (Учитель та група учнів розповідають про історичні пам’ятки рідного краю.)

5. Довідка про музеї

— У музеях збирають, вивчають, зберігають пам’ятки культури, різноманітні колекції, старовинні речі. Так, наприклад, у природничому музеї Києва виставлено скелети давніх мамонтів, а у Львові є аптека-музей, де можна побачити і навіть купити лікувальні настоянки, виготовлені за давніми рецептами. У музеї С. Корольова у Житомирі виставлено ракети, супутники. Тернопільський краєзнавчий музей був заснований у 1913 році і має три відділи.

6. робота в зошиті (с. 17, завдання 1,2, 3)

IV. Узагальнення і систематизація знань

 розгадування кросворда

1) Воздвиженська ... (Церква).

2) Ярослав... (Мудрий).

3) Києво-Печерська... (Лавра).

4) Аптека-музей у місті... (Львів).

5) Золоті... (ворота).

6) Краєзнавчий... (музей).

7) Софійський... (Собор).

8) Головна вулиця Києва —... (Хрещатик).

— Яке слово утворилося по вертикалі? (Культура)

V. Підсумок уроку

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Чому ми повинні охороняти культурну спадщину народу?

VI. Домашнє завдання

Дізнатися, чи вчився хтось із видатних (відомих) людей у нашій школі.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (09.01.2015)
Переглядів: 3911 | Рейтинг: 0.0/0
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас...
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо...
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ...
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]