💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Славетні українці. Пам’ятки культури рідного краю

Тема: Славетні українці. Пам’ятки культури рідного краю

Мета: ознайомити з культурною спадщиною України, розширити знання учнів про видатні постаті України; заохотити учнів до пошукової роботи у вивченні історії рідного краю; виховати почуття гордості за наших предків.

Обладнання: фотографії культурних та історичних пам’яток України.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Україна — це держава,

Що іде до майбуття.

Є в нас сила, є в нас слава Будувати нове життя.

Україно! Україно!

Засівай поля добром.

Розквітай, як та калина,

Над Славутою-Дніпром!

II. Повідомлення теми уроку

— Україна — велика держава. Вона має чимало всесвітньо відомих пам’яток-споруд. На сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомимося з тим, що є культурною спадщиною народу, які славетні українці жили на нашій землі.

III. Вивчення нового матеріалу

 1. Розповідь учителя

Ми часто вживаємо слово «культура». Воно ввібрало в себе духовні і матеріальні надбання, створені народом протягом усієї історії. До культурної спадщини народу ми відносимо пам’ятки історії, містобудування та архітектури, музеї. Передусім це Софіївський собор, Золоті ворота, Києво-Печерська лавра, Одеський замок у Львівській області, Почаївська лавра.

2. Розглядування фотографій культурних пам’яток

• Золоті ворота

— Свою столицю — Київ — князь Ярослав Мудрий прикрасив не гірше від найгарніших міст світу. Три кам’яні брами вели до міста. Найгарніша брама називалася Золоті ворота і була виготовлена з позолоченої міді. Ярослав Мудрий це зробив для того, щоб усі чужоземці, мандрівники, друзі і вороги бачили, який багатий, гарний і могутній Київ.

• Пам’ятник Богданові Хмельницькому

— На одному з живописних майданів у центрі Києва височить фігура вершника з булавою у руці. Це пам’ятник Богданові Хмельницькому. Він був українським полководцем, прагнув звільнити рідну землю від загарбників. Кияни його зустрічали радо і святкували перемогу там, де зараз стоїть пам’ятник.

3. Робота за підручником

• Читання статті «Славетні українці» (с. 70-73)

• Бесіда за прочитаним

— Хто зі славетних людей народився у вашому місті, селі?

— Хто з них учився у вашій школі?

— Що належить до культурно-історичної спадщини народу?

 Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати,

Будемо відпочивати.

Три, чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять, шість! Засміялись,

Кілька разів понахилялись.

Зайчик сонячний до нас Завітав у світлий клас.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає І промінчиками грає.

Сім, вісім! Час настав Повернутися до справ.

4. Ознайомлення з історичними пам’ятками рідного краю

— У нашій області також є історичні пам’ятки. (Учитель та група учнів розповідають про історичні пам’ятки рідного краю.)

5. Довідка про музеї

— У музеях збирають, вивчають, зберігають пам’ятки культури, різноманітні колекції, старовинні речі. Так, наприклад, у природничому музеї Києва виставлено скелети давніх мамонтів, а у Львові є аптека-музей, де можна побачити і навіть купити лікувальні настоянки, виготовлені за давніми рецептами. У музеї С. Корольова у Житомирі виставлено ракети, супутники. Тернопільський краєзнавчий музей був заснований у 1913 році і має три відділи.

6. робота в зошиті (с. 17, завдання 1,2, 3)

IV. Узагальнення і систематизація знань

 розгадування кросворда

1) Воздвиженська ... (Церква).

2) Ярослав... (Мудрий).

3) Києво-Печерська... (Лавра).

4) Аптека-музей у місті... (Львів).

5) Золоті... (ворота).

6) Краєзнавчий... (музей).

7) Софійський... (Собор).

8) Головна вулиця Києва —... (Хрещатик).

— Яке слово утворилося по вертикалі? (Культура)

V. Підсумок уроку

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Чому ми повинні охороняти культурну спадщину народу?

VI. Домашнє завдання

Дізнатися, чи вчився хтось із видатних (відомих) людей у нашій школі.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (09.01.2015)
Переглядів: 3928 | Рейтинг: 0.0/0
Робота з папером. Іграшки зі складеного аркуша
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]