Додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми. Задані, що містять величини, які перебувають у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, нас роботи Мета: формувати вміння використовувати прийоми порозрядного додавання круглих трицифрових чисел під час обчислення прикладів; розвивати вміння розв'язувати задачі, що містять величини, які перебувають у пропорційній залежності, порівнювати вирази та знаходити їх значення; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. організаційний момент II. актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання 2. Математична розминка «Квітуча галявина» (с. 55, завдання 349) 300 + 100 = □ + 200 = □ - 300 = □ - 300 = □ + 500 = □ + 200 = □ - 100 = = □ - 300 = ? 3. Математичний диктант — Запишіть числа 136; 140; 128; 109. — Запишіть число, що передує кожному з чисел: 105; 140; 164. — Запишіть наступне число, до чисел 325; 478; 800. Взаємоперевірка робіт. 4. Фронтальне опитування На дошці записано число 508. — Прочитайте число. — Одиниці якого розряду відсутні в цьому числі? — Скільки в числі одиниць I розряду? II розряду? III розряду? — Скільки в числі всього сотень, десятків, одиниць? — Назвіть «сусідів» числа. — Збільшіть це число на 100; зменшіть на 8. III. повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми будемо усно додавати круглі трицифрові числа виду 230 + 300; 230 + 50, розв’язувати задачі, порівнювати вирази. IV. вивчення нового матеріалу 1.Пояснення нового матеріалу (с. 55, завдання 350) — Розгляньте записи у підручнику. — Поясніть обчислення. 230 + 300 = ... Міркуйте так: Щоб знайти суму чисел 230 і 300, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім додати сотні першого і другого числа (200 + + 300 = 500) і додати 30 (500 + 30 = 530). — Поясніть обчислення. 230 + 50 = ... — Міркуйте так: Щоб знайти суму чисел 230 і 50, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім додати десятки першого і другого числа (30 + + 50 = 80) і додати 200 (200 + 80 = 280). Клас 2. Первинне закріплення (с. 55, завдання 351) — Обчисліть приклади з коментуванням. 3. Порівняння виразів (с. 55, завдання 352) 74 + 3 < 74 + 30640 + 30 = 600 + (40 + 30) 480 + 10 < 480 + 100270 + 200 > 270 + 20 82 + 10 < 820 + 10(100 + 500) + 60 > 60 + 500 Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Робота над задачею (с. 55, завдання 354) — Прочитайте першу задачу. — Про що в ній ідеться? — Яким є питання задачі? — Якою дією ви про це дізнаєтеся? — Запишіть розв’язання в зошити. 7 ■ 3 = 21 (к.) — за 3 тижні — Прочитайте другу задачу. — Про що в ній ідеться? — Як знайти продуктивність праці малярів? (Візьміть до уваги: продуктивність праці — це кількість кімнат, що здавала бригада за 1 тиждень.) — Запишіть розв’язання в зошити. 21 : 3 = 7 (к.) — за 1 тиждень — Чим подібні ці задачі? — Чим вони відрізняються? — Друга задача є оберненою до першої. 2. Творча робота над задачею — Складіть і розв’яжіть іншу обернену задачу. (Бригада малярів щотижня ремонтувала по 7 кімнат. Скільки тижнів працювала бригада малярів, якщо вони відремонтували 21 кімнату?) 3. Робота в парах (с. 55, завдання 353) — Знайдіть значення виразів. (500 + 100) + 80 = 680 (20+20) + 600 = 640 (500 + 200) + 80 = 780 (50+20) + 600 = 670 (500 + 400) + 80 = 980 (40+20) + 600 = 660 4. Робота над задачею (с. 56, завдання 355) Аналіз задачі за питаннями вчителя і короткою умовою, поданою у підручнику. Розв’язання: 1) 25 - 9 = 16 (к.) — залишилося відремонтувати за 2 тижні 2) 16 : 2 = 8 (к.) Відповідь: 8 кімнат. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Поясніть спосіб обчислення у прикладах на додавання: 350 + 200; 620 + 20. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 56, завдання 356; 357. | |
| |
Переглядів: 4322 | |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Фантастичні образи |
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір... |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу) |
Всього коментарів: 0 | |