Додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми. Задані, що містять величини, які перебувають у пропорційній залежності

Додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми. Задані, що містять величини, які перебувають у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, нас роботи

Мета: формувати вміння використовувати прийоми порозрядного додавання круглих трицифрових чисел під час обчислення прикладів; розвивати вміння розв'язувати задачі, що містять величини, які перебувають у пропорційній залежності, порівнювати вирази та знаходити їх значення; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність.

ХІД УРОКУ

I. організаційний момент

II. актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Математична розминка «Квітуча галявина» (с. 55, завдання 349)

300 + 100 = □ + 200 = □ - 300 = □ - 300 = □ + 500 = □ + 200 = □ - 100 = = □ - 300 = ?

3. Математичний диктант

— Запишіть числа 136; 140; 128; 109.

— Запишіть число, що передує кожному з чисел: 105; 140; 164.

— Запишіть наступне число, до чисел 325; 478; 800.

Взаємоперевірка робіт.

4. Фронтальне опитування

На дошці записано число 508.

— Прочитайте число.

— Одиниці якого розряду відсутні в цьому числі?

— Скільки в числі одиниць I розряду? II розряду? III розряду?

— Скільки в числі всього сотень, десятків, одиниць?

— Назвіть «сусідів» числа.

— Збільшіть це число на 100; зменшіть на 8.

III. повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо усно додавати круглі трицифрові числа виду 230 + 300; 230 + 50, розв’язувати задачі, порівнювати вирази.

IV. вивчення нового матеріалу

1.Пояснення нового матеріалу (с. 55, завдання 350)

— Розгляньте записи у підручнику.

— Поясніть обчислення.

230 + 300 = ...

Міркуйте так:

Щоб знайти суму чисел 230 і 300, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім додати сотні першого і другого числа (200 + + 300 = 500) і додати 30 (500 + 30 = 530).

— Поясніть обчислення.

230 + 50 = ...

— Міркуйте так:

Щоб знайти суму чисел 230 і 50, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім додати десятки першого і другого числа (30 + + 50 = 80) і додати 200 (200 + 80 = 280).

Клас

2. Первинне закріплення (с. 55, завдання 351)

— Обчисліть приклади з коментуванням.

3. Порівняння виразів (с. 55, завдання 352)

 74 + 3 < 74 + 30640 + 30 = 600 + (40 + 30)

 480 + 10 < 480 + 100270 + 200 > 270 + 20

 82 + 10 < 820 + 10(100 + 500) + 60 > 60 + 500

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею (с. 55, завдання 354)

— Прочитайте першу задачу.

— Про що в ній ідеться?

— Яким є питання задачі?

— Якою дією ви про це дізнаєтеся?

— Запишіть розв’язання в зошити.

7 ■ 3 = 21 (к.) — за 3 тижні

— Прочитайте другу задачу.

— Про що в ній ідеться?

— Як знайти продуктивність праці малярів? (Візьміть до уваги: продуктивність праці — це кількість кімнат, що здавала бригада за 1 тиждень.)

— Запишіть розв’язання в зошити.

21 : 3 = 7 (к.) — за 1 тиждень

— Чим подібні ці задачі?

— Чим вони відрізняються?

— Друга задача є оберненою до першої.

2. Творча робота над задачею

— Складіть і розв’яжіть іншу обернену задачу. (Бригада малярів щотижня ремонтувала по 7 кімнат. Скільки тижнів працювала бригада малярів, якщо вони відремонтували 21 кімнату?)

3. Робота в парах (с. 55, завдання 353)

— Знайдіть значення виразів.

 (500 + 100) + 80 = 680 (20+20) + 600 = 640

 (500 + 200) + 80 = 780 (50+20) + 600 = 670

 (500 + 400) + 80 = 980 (40+20) + 600 = 660

4. Робота над задачею (с. 56, завдання 355)

Аналіз задачі за питаннями вчителя і короткою умовою, поданою у підручнику.

Розв’язання:

 1) 25 - 9 = 16 (к.) — залишилося відремонтувати за 2 тижні

 2) 16 : 2 = 8 (к.)

Відповідь: 8 кімнат.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Поясніть спосіб обчислення у прикладах на додавання: 350 + 200; 620 + 20.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 56, завдання 356; 357.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (13.12.2015)
Переглядів: 4322 | Рейтинг: 0.0/0
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
Фантастичні образи
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір...
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]