Додавання і віднімання круглих чисел. Розширена задана на зведення до одиниці (перший вид) Мета: закріпити вміння учнів додавати і віднімати круглі десятки; формувати вміння розв'язувати розширені задачі на спосіб зведення до одиниці; розвивати мислення; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати культуру математичного запису. ХІД УРОКУ i. організаційний момент ii. актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання (с. 47, завдання 299) — Поясніть, як обчислили рівняння. 2. Математичний диктант — Запишіть число, в якому: 5 сот. 9 дес. 3 од.; 1 сот. 2 дес. 7 од.; 4 сот. 3 од.; 6 сот. 3 дес.; 9 сот. 7 од.; 8 сот. 5 дес. 7 од.; 2 сот. 2 дес; 5 дес. 4 од. — Запишіть число, в якому: 3 од. III розряду; 5 од. II розряду; 7 од. І розряду; 9 од. III розряду; 4 од. II розряду; 1 од. III розряду; 8 од. І розряду; 7 од. III розряду; 2 од. II розряду; 5 од. І розряду. — Запишіть числа цифрами: триста сорок дев’ять, двісті сім, п’ятсот п’ятдесят, триста два, дев’ятсот двадцять один, вісімсот, тисяча. Відповіді: 593; 127; 403; 630; 907; 857; 220; 54. 357; 940; 108; 725. 349;207;550;302;921;800;1000. 3. Робота за картками індивідуального контролю Картка 1 1) 120 - 4050 + 90 2) У вазу поставили 9 ромашок, а волошок на 4 більше. Скільки квітів поставили у вазу? Картка 2 1) 130 - 9060 + 80 2) На першій полиці стояло 5 книжок, а на другій — у 5 разів більше. Скільки книжок стояло на другій полиці? iii. повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці, будемо вдосконалювати навички додавання і віднімання круглих сотень і десятків. IV. робота над темою уроку 1.Усне розв'язування задач • В одному кошику 6 кг вишень. Скільки вишень у 4 таких кошиках? • У 4 кошиках 24 кг вишень. Скільки вишень в одному кошику? 2. Робота над задачею на розширене зведення до одиниці Перший трактор за 5 год роботи витрачає 35 л пального. Другий трактор за 1 год роботи витрачає на 1 л менше. Скільки літрів пального витратить другий трактор за 7 год роботи? — Про що йдеться в задачі? — У яких одиницях вимірюють пальне? (У літрах) Час? (У годинах) Запис на дошці короткої умови задачі за допомогою таблиці. Витрачають за 1 год Кількість годин Усього витратили пального — Про що запитується в задачі? (Скільки літрів пального витратить другий трактор за 7 год роботи?) — Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі? (Ні) — Чому? (Тому що нам невідомо, скільки літрів пального витрачає другий трактор за 1 год.) — Що сказано про витрату пального за одну годину другим трактором? (Другий трактор за годину роботи витрачає на 1 л менше від першого.) — Чи можна дізнатися, скільки літрів пального витрачає другий трактор за 1 год роботи? (Ні) — Чому? (Тому що нам невідомо, скільки пального витрачає перший трактор за 1 год.) — Отже, про що дізнаємося, виконавши першу дію? (Скільки літрів пального витрачає перший трактор за 1 год.) — Про що дізнаємося, виконавши другу дію? (Скільки літрів пального витрачає за 1 год другий трактор.) — Про що дізнаємося, виконавши третю дію? (Скільки літрів пального витратить другий трактор за 7 год роботи.) — Запишіть розв’язання в зошити. Розв’язання 1) 35 : 5 = 7 (л) — витрачає перший трактор за 1 год; 2) 7 - 1 = 6 (л) — витрачає другий трактор за1 год; 3) 6 ■ 7 = 42 (л) — витратить другий трактор за 7 год роботи. Відповідь: 42 л пального. — Складіть вираз. (35 : 5 - 1) ■ 7 = 42 Фізкультхвилинка V.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1.Робота над задачею Маса 6 однакових коробок з печивом 24 кг. Маса коробки з цукерками — на 2 кг більша, ніж маса коробки з печивом. Яка маса 8 коробок з цукерками? — Про що йдеться в задачі? — Скільки печива в 6 коробках? (24 кг) — Що сказано про масу коробки з цукерками? (На 2 кг більша) — Яке головне питання задачі? Маса однієї коробки Кількість коробок Загальна маса коробок Печиво?6 24 кг Цукеркина 2 кг >8? Розв’язання вчитель заздалегідь записує на дошці. — Прочитайте розв’язання задачі. 1) 24 : 6 = 4 (кг) 2) 4 + 2 = 6 (кг) 3)6 ■ 8 = 48 (кг) Відповідь: 48 кілограмів маса 8 коробок з цукерками. — Про що дізнаємося, виконавши першу дію? (Про масу коробки з печивом.) — Про що дізнаємося, виконавши другу дію? (Про масу коробки з цукерками.) — Про що дізнаємося, виконавши третю дію? (Масу 8 коробок з цукерками.) 2. Самостійна робота 1 варіант2 варіант 130 - 70120 - 60 - 30140 - 5090 + 30 - 20 60 + 9070 + 40 - 1070 + 80140 - 80 - 40 3. Творча робота над задачею В автопарку було 27 автобусів, вантажних машин — у 9 разів менше, а легкових — на 18 менше, ніж автобусів. — Про що дізнаємося, коли обчислимо значення виразів? 27 : 9; 27 + (27 - 18); 27 - 18; (27 - 18) : (27 : 9); (27 - 18) - 27 : 9 VI. ПІДСУМОК УРОКУ — На уроці ми повторили розв’язування розширеної задачі на спосіб зведення до одиниці. Пригадали, як розв’язувати приклади з круглими числами. — Яке завдання виявилося для вас найскладнішим? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 47, завдання 300. | |
| |
Переглядів: 2389 | |
Природа в місті (селі) та його околицях |
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація роб... |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Що потрібно знати про природу |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Всього коментарів: 0 | |