💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Додавання і віднімання круглих чисел. Розширена задана на зведення до одиниці (перший вид)

Додавання і віднімання круглих чисел. Розширена задана на зведення до одиниці (перший вид)

Мета: закріпити вміння учнів додавати і віднімати круглі десятки; формувати вміння розв'язувати розширені задачі на спосіб зведення до одиниці; розвивати мислення; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати культуру математичного запису.

ХІД УРОКУ

i. організаційний момент

ii. актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 47, завдання 299)

— Поясніть, як обчислили рівняння.

2. Математичний диктант

— Запишіть число, в якому:

5 сот. 9 дес. 3 од.; 1 сот. 2 дес. 7 од.; 4 сот. 3 од.; 6 сот. 3 дес.; 9 сот. 7 од.; 8 сот. 5 дес. 7 од.; 2 сот. 2 дес; 5 дес. 4 од.

— Запишіть число, в якому:

3 од. III розряду; 5 од. II розряду; 7 од. І розряду;

9 од. III розряду; 4 од. II розряду;

1 од. III розряду; 8 од. І розряду;

7 од. III розряду; 2 од. II розряду; 5 од. І розряду.

— Запишіть числа цифрами:

триста сорок дев’ять, двісті сім, п’ятсот п’ятдесят, триста два, дев’ятсот двадцять один, вісімсот, тисяча.

Відповіді:

593; 127; 403; 630; 907; 857; 220; 54.

357; 940; 108; 725.

349;207;550;302;921;800;1000.

3. Робота за картками індивідуального контролю

Картка 1

 1) 120 - 4050 + 90

 2) У вазу поставили 9 ромашок, а волошок на 4 більше. Скільки квітів поставили у вазу?

Картка 2

 1) 130 - 9060 + 80

 2) На першій полиці стояло 5 книжок, а на другій — у 5 разів більше. Скільки книжок стояло на другій полиці?

iii. повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці, будемо вдосконалювати навички додавання і віднімання круглих сотень і десятків.

IV. робота над темою уроку

1.Усне розв'язування задач

 • В одному кошику 6 кг вишень. Скільки вишень у 4 таких кошиках?

 • У 4 кошиках 24 кг вишень. Скільки вишень в одному кошику?

2. Робота над задачею на розширене зведення до одиниці

Перший трактор за 5 год роботи витрачає 35 л пального. Другий трактор за 1 год роботи витрачає на 1 л менше. Скільки літрів пального витратить другий трактор за 7 год роботи?

— Про що йдеться в задачі?

— У яких одиницях вимірюють пальне? (У літрах) Час? (У годинах)

Запис на дошці короткої умови задачі за допомогою таблиці.

Витрачають за 1 год Кількість годин Усього витратили пального

— Про що запитується в задачі? (Скільки літрів пального витратить другий трактор за 7 год роботи?)

— Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі? (Ні)

— Чому? (Тому що нам невідомо, скільки літрів пального витрачає другий трактор за 1 год.)

— Що сказано про витрату пального за одну годину другим трактором? (Другий трактор за годину роботи витрачає на 1 л менше від першого.)

— Чи можна дізнатися, скільки літрів пального витрачає другий трактор за 1 год роботи? (Ні)

— Чому? (Тому що нам невідомо, скільки пального витрачає перший трактор за 1 год.)

— Отже, про що дізнаємося, виконавши першу дію? (Скільки літрів пального витрачає перший трактор за 1 год.)

— Про що дізнаємося, виконавши другу дію? (Скільки літрів пального витрачає за 1 год другий трактор.)

— Про що дізнаємося, виконавши третю дію? (Скільки літрів пального витратить другий трактор за 7 год роботи.)

— Запишіть розв’язання в зошити.

Розв’язання

 1) 35 : 5 = 7 (л) — витрачає перший трактор за 1 год;

 2) 7 - 1 = 6 (л) — витрачає другий трактор за1 год;

 3) 6 ■ 7 = 42 (л) — витратить другий трактор за 7 год роботи.

Відповідь: 42 л пального.

— Складіть вираз.

(35 : 5 - 1) ■ 7 = 42

Фізкультхвилинка

V.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1.Робота над задачею

Маса 6 однакових коробок з печивом 24 кг. Маса коробки з цукерками — на 2 кг більша, ніж маса коробки з печивом. Яка маса 8 коробок з цукерками?

— Про що йдеться в задачі?

— Скільки печива в 6 коробках? (24 кг)

— Що сказано про масу коробки з цукерками? (На 2 кг більша)

— Яке головне питання задачі?

Маса однієї коробки Кількість коробок Загальна маса коробок

Печиво?6 24 кг

Цукеркина 2 кг >8?

Розв’язання вчитель заздалегідь записує на дошці. — Прочитайте розв’язання задачі.

1) 24 : 6 = 4 (кг)

2) 4 + 2 = 6 (кг)

 3)6 ■ 8 = 48 (кг)

Відповідь: 48 кілограмів маса 8 коробок з цукерками.

— Про що дізнаємося, виконавши першу дію? (Про масу коробки з печивом.)

— Про що дізнаємося, виконавши другу дію? (Про масу коробки з цукерками.)

— Про що дізнаємося, виконавши третю дію? (Масу 8 коробок з цукерками.)

2. Самостійна робота

1 варіант2 варіант

 130 - 70120 - 60 - 30140 - 5090 + 30 - 20

60 + 9070 + 40 - 1070 + 80140 - 80 - 40

3. Творча робота над задачею

В автопарку було 27 автобусів, вантажних машин — у 9 разів менше, а легкових — на 18 менше, ніж автобусів.

— Про що дізнаємося, коли обчислимо значення виразів?

27 : 9; 27 + (27 - 18); 27 - 18; (27 - 18) : (27 : 9); (27 - 18) - 27 : 9

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— На уроці ми повторили розв’язування розширеної задачі на спосіб зведення до одиниці. Пригадали, як розв’язувати приклади з круглими числами.

— Яке завдання виявилося для вас найскладнішим?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 47, завдання 300.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (10.12.2015)
Переглядів: 2389 | Рейтинг: 0.0/0
Природа в місті (селі) та його околицях
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правиль­на організація роб...
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі...
Що потрібно знати про природу
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]