Табличне множення і ділення. Назви компонентів і результату дії ділення. Числові рівності та нерівності. Задачі на збільшення (зменшення) числа у кілька разів. Задачі на кратне порівняння двох чисел. Периметр прямокутника Мета: повторити конкретний зміст дії ділення, назви компонентів при діленні; вдосконалювати навички розв'язування задач на ділення; розвивати вміння обчислювати периметр прямокутника, логічне мислення, пам'ять; виховувати інтерес до предмета. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додаток на с. 30) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми: • повторимо назви компонентів і результату дії ділення; • будемо розв’язувати задачі на ділення; • повторимо знаходження периметра прямокутника. IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. Робота за таблицею на дошці Ділене Дільник Частка 12: 3=4 — Пригадайте назви чисел при діленні. — Назвіть числа в рівності 18 : 3 = 6 — Вираз 18 : 3 також називається часткою чисел 18 і 3. 2. Робота з рівностями (с. 22, завдання 127) — Прочитайте рівності по-різному. — Назвіть компоненти і результати дії ділення. 3. Робота над задачею (с. 22, завдання 130) — Скільки всього кущів висадили? — У скільки рядів висадили? — Скільки кущів у кожному ряду? — Як це записати за допомогою виразу? 27 : 3 = 9 (кущ.) — Яку дію виконали? (Ділення) 4. Самостійна робота (с. 22, завдання 128) — Обчисліть рівності. 1-й рядок — з коментуванням; 2-й рядок — самостійно. 5. Розв'язування задач 1) Завдання 131 (с. 22). — Яка маса поросяти? — Що сказано про масу телятка? — Як дізнатися, чому дорівнює маса теляти? — Чому виконуємо дію множення? — Запишіть розв’язання в зошити. 2)Завдання 132 (с. 22). — Яка маса поросяти? — Що сказано про масу півня? — Як дізнатися чому дорівнює маса півня? — Чому виконуємо дію ділення? — Запишіть розв’язання в зошити. — Що спільного і чим відрізняються ці задачі? Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Робота над задачею (с. 22, завдання 133) Аналіз умови задачі. Складання короткої умови. Ослиця — 16 тижнів Тигриця — 8 тижнів — Про що йдеться в задачі? — Яке головне питання задачі? — Як порівняти, у скільки разів одне число більше або менше за друге? Один учень записує розв’язання на дошці. 16 : 8 = 2 (рази) 2. Гра «Число "загубилося"» (с. 22, завдання 129) — Уставте такі числа, щоб рівності і нерівності стали істинними. 3. Робота з геометричним матеріалом 1) «Давай пригадаємо!»(с. 22). 2) Завдання 134 (с. 22). — Чому дорівнює одна сторона прямокутника? — Що відомо про довжину другої сторони? — Чи можливо відразу знайти периметр прямокутника? Чому? — Як знайти довжину другої сторони? (6 : 3 = 2 (см)) — Чому дорівнює периметр прямокутника? Р = (6 + 2) ■ 2 = 16 (см) — Якою формулою скористалися для його обчислення? 4. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 22, завдання 135) Розв’язання 3 + 2 = 5 (дітей) VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Що повторили на уроці? — Перше число 10, а друге число — у 5 разів менше. Знайдіть друге число. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 22, завдання 135; 136. | |
| |
Переглядів: 3918 | |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Комахи |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Звірі |
Всього коментарів: 0 | |