Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником Мета: ознайомити учнів із співвідношеннями між одиницями часу; вчити визначати час за годинником; формувати навички обчислень, використовуючи таблицю множення; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати розуміння необхідності берегти час. ХІД УРОКУ I. організаційний момент II. актуалізація опорних знань перевірка домашнього завдання Як зручно обчислити приклади (с. 17, завдання 90)? весела лічба У класі було 30 учнів. Це на 2 менше, ніж у списку. Скільки треба рядів парт У класі помістити, Щоб усіх учнів по 8 В ряду посадити? А щоб всіх учнів класу По 6 посадити? На перерві біля школи Учні у футбол грали, 3.Гра «Котра година?» Інші грали у «Квача», А треті — стрибали. У футбол грали У 6 разів більше учнів, Ніж стрибали, Ну а грали у «Квача» — На 10 учнів більше, ніж стрибали. Скільки учнів на перерві Активно відпочивали, Якщо із них 8 учнів Через скакалку стрибали? — Повторення таблиці множення на 6. Учитель показує на число навколо циферблата, учні множать його на 6 і дають відповідь. — Користуючись циферблатом, складіть приклади на ділення на 6. (6: 6 = 1; 12 : 6 = 2) 4.Фронтальне опитування 1) Робота з виразами. — У чому різниця? (36 - 12) : 6 + 6;36- 12: 6 + 6 Повторення порядку виконання дій. 2) Обчислення прикладів. 4 ■ 6 + 1272 + 36 : 6(14 + 13) : 3 90 - 6 ■ 36 ■ 5 + 32 : 4 6 ■ 8 - 10 5.індивідуальне опитування Картка 1 1. Обчисліть приклади. 6■8 - 5■632 : 4 - 5 2. Розв’яжіть задачу. Мама дала дітям 18 цукерок. Третина цукерок були шоколадні, решта — іриски. Скільки ірисок мама дала дітям? Картка 2 1. Обчисліть приклади. 6 ■ 7 - 5 ■ 636 : 6 + 32 2. Розв’яжіть задачу. Бабуся поклала на тарілку 12 пиріжків. Третина пиріжків були з грибами, решта — з капустою. Скільки пиріжків з капустою було на тарілці? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Відгадайте загадку. • Справно йде, хоч ніг не має, Цоки-цок усім співає. І секунди, і хвилини Нам рахує він щоднини. (Годинник) — Сьогодні на уроці ми будемо працювати з одиницями вимірювання часу, продовжимо навчатися визначати час за годинником. IV. закріплення вивченого матеріалу 1. Бесіда — Які одиниці часу ви вже знаєте? — Скільки місяців у році? — Скільки днів у році? — Які осінні місяці ви знаєте? — Скільки днів у кожному зимовому місяці? — Ранок, день, вечір, ніч складають добу. Час визначають за годинником. За добу годинникова стрілка робить два повних оберти. Хвилинна стрілка робить повний оберт за 1 годину, а секундна — за 1 хвилину. 1 доба = 24 години 1 година = 60 хвилин 1 хвилина = 60 секунд — Які види годинників вам відомі? (Механічні, електронні, піскові, сонячні, водяні, маятникові) 2. практична робота. Визначення часу за годинником — Запишіть, скільки годин і хвилин показує кожний годинник. — Котру годину показуватиме кожний годинник через 10 хвилин; 20 хвилин? 3.бесіда «Кожну хвилину бережи» — Поясніть, як ви розумієте прислів’я: «Зробив діло — гуляй сміло». Фізкультхвилинка V. розвиток математичних знань 1. робота в групах — Розв’яжіть задачі. 1-ша група Літак вилетів о 7 год 20 хв, а прилетів через 10 год 20 хв. О котрій годині прилетів літак? 2-га група Потяг вирушив уранці о 9 год 18 хв, а прибув на станцію призначення о 21 год 56 хв. Скільки часу він був у дорозі? 3-тя група Вистава закінчилась о 10 год 50 хв вечора. Коли вона розпочалась, якщо тривала 3 год 30 хв? 2. самостійна робота 1 варіант — Обчисліть значення виразів, у яких останньою є дія віднімання. 72 - 5■8(60- 40) : 46■7 - 42 32 - 7 + 844- (7 + 17)18 : (12 - 9) 2 варіант — Обчисліть значення виразів, у яких першою є дія віднімання. 13 - 6 + 512- 6 ■ 26 ■ 9 - 3 13 - (6 + 5)(12- 6) ■ 26 ■ (7 - 3) 3. Завдання з логічним навантаженням • Сьогодні о 12 годині дня іде дощ. Чи можна очікувати на сонячну погоду через 14 годин? (Ні, так як буде 2 години ночі.) • По одній і тій самій дорозі з двох сіл виїхали на велосипедах назустріч один одному Петро і Гриць. Петро проїхав до зустрічі 2 години. Скільки годин до зустрічі проїхав Гриць? (2 год) VI. підсумок уроку — Що нового дізналися на уроці? — Скільки годин має 1 доба? 2 доби? 3 доби? — Скільки хвилин у годині? у 2 годинах? у 1 годині 20 хвилинах? — Скільки секунд у хвилині? у 1 хвилині 30 секундах? VII. домашнє завдання С. 17, завдання 91. 1. Перевірка домашнього завдання 2. Усні обчислення. Гра «Чарівні ланцюжки» 1 ■ 6 = □ ■ 3 = □ : 2 = □ + 18 = □ 3 ■ 4 = □ : 6 = □ ■ 8 = □ : 4 = □ 3. Гра «Допоможіть Сові розв'язати кругові» [у + 9+ 51 ^_Д. - 80- 7 - 90-31 4. Хвилинка каліграфії (с. 21) 5. Фронтальне опитування — Як називаються числа при додаванні? — Як знайти невідомий доданок? — Як називаються числа при відніманні? — Як знайти невідоме зменшуване? — Як називаються числа при множенні? — Як знайти невідомий множник? — Замініть приклад на додавання множенням. 4 + 4 + 4 + 4 = □ 13 + 13 + 13 + 15 = □ 7 + 7 + 7 + 7 ■ 2 = □ — Чи вдалося це зробити у всіх прикладах? | |
| |
Переглядів: 3496 | |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Комахи |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Робота з папером. Іграшки зі складеного аркуша |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
Всього коментарів: 0 | |