Додавання і віднімання чисел у межах 100 з переходом через розряд. Залежність результаті додавання й віднімання від зміни одного з компонентів. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі. Периметр многокутника Мета: формувати вміння розв'язувати задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі, визначати істинні та хибні висловлювання; вдосконалювати вміння порівнювати числові вирази, не обчислюючи їх значення, обчислювати периметр многокутника; розвивати пізнавальну активність; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання — Зачитайте розв’язання до задачі 60 (с. 13). (17 - 9 = 8 (діт.)) — Хто розв’язав задачу за допомогою рівняння? — Зачитайте рівняння. — Який компонент був невідомий? — Як знайшли невідомий від’ємник? 2. Гра «Так чи не так?» (с. 13, завдання 61) — Визначте істинні та хибні висловлювання. 3. Гра «Число загубилося» □ + 4 = 12□ - 5 = 980 - □ = 29 □ + 7 = 19□ - 8 = 617 - □ = 17 III. Повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми пригадаємо прийоми додавання і віднімання у межах 100 з переходом через розряд, продовжимо роботу над задачами. IV. Робота над темою уроку 1. Колективна робота над задачею (с. 14, завдання 65) Аналіз задачі за запитаннями вчителя. Складання короткої умови. Жук-олень — 7 см, це на 4 см < —і Жук-вусач — ? Розв’язання: 7 + 4 = 11 (см) Відповідь: 11 см — довжина тіла уссурійського жука-вусача. 2. Самостійне розв'язання задачі (с. 14, завдання 66) Перевірка розв’язання: 11 - 4 = 7 (років) 3. Робота над складеною задачею, що містить зменшення числа на кілька одиниць, сформульоване у непрямій формі (с. 14, завдання 67) Аналіз задачі за запитаннями вчителя. Складання короткої умови. На сніданок — 13 бубликів, це на 19 бубликів < —, На обід — ?1 ?^__________| На полуденок — 15 бубликів / — Чи можемо відразу дати відповідь на питання задачі? — Чому? — Як дізнатися, скільки бубликів з’їв Пончик на обід і полуденок разом? — Чому будемо виконувати дію додавання? — Як дізнатися, скільки бубликів з’їв Пончик на обід? — Яку дію будемо виконувати? — Чому? — Запишіть розв’язання в зошити. Учні високого і достатнього рівня знань записують розв’язання самостійно. Решті можна роздати картки-підказки. Картка-підказка 1) □ + □ = □ 2) □ - □ = □ Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1. Самостійна робота (с. 14, завдання 62) — Запишіть кожне число у вигляді суми розрядних доданків. 1 варіант — 82; 48; 22; 74. 2 варіант — 49; 51; 85; 17. 2. Гра «Допоможіть Сові розв'язати кругові» (с. 14, завдання 63) — Розв’яжіть кругові приклади. — Поясніть, яким способом обчислювали. 3. Порівняння виразів (с. 14, завдання 64) — Порівняйте вирази, не обчислюючи їх значення. — Що для цього треба зробити? 4. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 14, завдання 68) Розв’язання 1) 13 - 8 = 5 (років) — різниця 2) 9 - 5 = 4 (роки) Відповідь: Степанові було 4 роки. 5. Робота над геометричним матеріалом (с. 14, завдання 69) — Назвіть тільки многокутники. — Знайдіть периметр п’ятикутника. VI. Підсумок уроку — Що цікавого дізналися на уроці? — Як розв’язувати задачі, які містять збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі? VII. Домашнє завдання С. 14-15, завдання 70; 71. | |
| |
Переглядів: 2966 | |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм... |
Бережливе ставлення до природи |
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов... |
Конструювання із сірникових коробок. Човник |
Всього коментарів: 0 | |