Усна і письмова нумерація чисел першої Сотні. Випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел Мета: повторити склад натурального ряду чисел у межах 100; розглянути випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел; розвивати вміння розв'язувати задачі на дворазове збільшення, зменшення числа на кілька одиниць; виділяти із заданої множини чисел підмножини; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Вступне слово вчителя — У третьому класі ми продовжимо вивчати математику, науку складну, але цікаву і дуже потрібну. Ви дізнаєтеся, як лічити, порівнювати числа у межах 1000; виконувати арифметичні дії з двоцифровими і трицифровими числами. Цікавим для вас стане знайомство з новими числами — дробами, які позначають частину цілого. А ще ви будете розв’язувати цікаві задачі, які мають практичне значення. Разом з вами подорожуватимуть відомі вам математичні казкові персонажі: Плюс Плюсович, Мінус Мінусович, Множник Добуткович і Частка Ді-линка. 2. Усна лічба — Назвіть всі числа першого десятка, другого десятка, п’ятого десятка; десятого десятка. Гра «Хто швидше?» 3. Ознайомлення з новим підручником — У першому і другому класах вам допомагав вивчати математику мовчазний друг. (Демонстрування підручників з математики для 1-го і 2-го класів.) — Це підручники з математики. У третьому класі вам допомагатиме їх старший брат — підручник з математики для 3-го класу. — Розгляньте обкладинку підручника. Хто його автор? — Які герої вам знайомі? — Розгорніть підручник. Які умовні позначення допоможуть вам орієнтуватися в книзі? — Особливу увагу звертайте на матеріал, виділений у рубриці «Запам’ятай». Це найважливіші правила, закони, алгоритми, які потрібно запам’ятати і вміти використовувати під час розв’язування практичних вправ. ІІІ. мотивація навчальної діяльності. повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми повторимо нумерацію чисел першої сотні, будемо читати, записувати числа в межах 100, розв’язувати задачі, вчитися швидко і правильно рахувати. IV. Робота над темою уроку 1. Робота за малюнком (с. 4) — На який майдан ведуть усі вулиці і проспекти? (Майдан Тисяча) — Які назви вам уже відомі? Що ви можете розповісти про ці назви? — Які математичні назви ви ще не знаєте? 2. Гра «Ланцюжок» (с. 5, завдання 2) — Назвіть числа, які пропущено. 3. Фронтальне опитування — Назвіть десятки, які пропущено. (С. 5, завдання 3) — Виділіть із заданої множини чисел підмножини. (С. 5, завдання 4) 4. бесіда про попереднє й наступне числа (с. 5, завдання 5) — Кожне з чисел збільшіть на 1, а потім зменшіть на 1. — Запишіть результати обчислень у два рядки. 5. Робота в парах (с. 5, завдання 6). — Назвіть пропущені числа в кожному рядку. Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1. Робота над задачею (с. 6, завдання в) 1) Складання короткої умови до задачі. Степан — 24 рослини М 1 Марина — ?, на 10 рослин > ^— Ніна — на 1 рослину <---------- 2) Аналіз задачі. — Чи можна відразу дізнатися, скільки рослин у гербарії Ніни? (Ні) — Що треба знайти, щоб дізнатися, скільки рослин у гербарії Ніни? (Треба дізнатися, скільки рослин у гербарії Марини.) — Якою дією? (Додаванням) — Чому? (В умові сказано «на 10рослин більше».) — Як дізнатися? (24 + 10) — Тепер можна дати відповідь на питання задачі? (Так) — Яку дію треба виконати? Чому? (Дію віднімання, тому що в умові сказано «на 1 рослину менше».) 3) Самостійне розв'язання задачі. 4) Перевірка розв'язання. — Прочитайте відповідь. (33 рослини у гербарії Ніни) — Скільки дій у задачі? (Дві) — Чому? (Не вистачало даних в умові — скільки рослин було у гербарії Марини.) 2. Самостійна робота (с. 5, завдання 7) — Обчисліть приклади. 3. Робота над задачею (с. 6, завдання 9) Аналіз задачі за питаннями вчителя. Складання короткої умови. Книжки із казками — 10 м---- Книжки про пригоди —?, на 1 < Учні високого рівня знань розв’язують задачу виразом: 10 + (10 - 1) = 19 (книж.) Учні достатнього рівня знань розв’язують задачу по діях: 1) 10 - 1 = 9 (книж.) — про пригоди 2) 10 + 9 = 19 (книж.) Відповідь: усього 19 книжок прочитала Марійка влітку. Решта учнів — за допомогою схеми-опори на картках-підказках. 1) П - П = П (книж.) 2) □ + □ = □ (книж.) 4. Робота з геометричним матеріалом (с. 6, завдання 10) — Назвіть кожну геометричну фігуру. — Виділіть підмножини геометричних фігур. — У якій підмножині найменше елементів? 5. Гра «хто швидше?» — Дівчатка, запишіть усі двоцифрові числа, які можна утворити з цифр 2; 4; 9. — Хлопці, запишіть усі двоцифрові числа, які можна утворити з цифр 1; 6; 8. VI. підсумок УРОКУ — У яких частинах математичного міста ми сьогодні побували? — Як утворити число, якщо відоме попереднє до нього? VIІ. Домашнє завдання С. 6, завдання 11; 12. | |
| |
Переглядів: 2444 | |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Сонце — джерело світла і тепла |
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку» |
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла... |
Обов'язки дітей і батьків |
Всього коментарів: 0 | |