Тема: Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд Мета: пояснити спосіб додавання трицифрових чисел з переходом через десяток. Опрацювати складання задачі за стислим записом. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Один учень пояснює розв’язання задачі 696 (за допомогою дії та виразу). • Декілька учнів повідомляють відповіді прикладів з іменованими числами 697. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1. Робота з картками. Картка 1 Обчислити. □ 908 □ 520 □654 562 317150 У садку росло 280 червоних троянд, а білих — на 134 троянди менше. Скільки росло білих троянд? Картка 2 Обчислити. □ 831□ 607□ 540□ 780 521283320 465 У садку росло 260 червоних троянд, білих — 120, а жовтих — на 134 менше, ніж червоних і білих разом. Скільки росло жовтих троянд? Картка 3 Обчислити. □ 609□580 □920 □506 371 279617 421 У садку росло 260 червоних троянд, білих — 120, а жовтих — на 134 менше, ніж червоних і білих разом. Скільки всього троянд росло в саду? 2. Колективна робота. Доданок 520 244370221 600 586 Доданок 231333260 474 170 204 Сума648 888 900 560 • Поставити такі знаки дій, щоб записи були правильними. 49 * 7 = 75 * 6 * 1 = 298*8 * 20 * 15 = 59 49 * 7 = 425 * 6 * 1 = 308*8 * 20 * 15 = 69 • З чисел від 16 до 91 назвати ті, які діляться на 9. • Скільки на малюнку: трикутників, квадратів, чотирикутників? ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Завдання 698, с. 105. Усне виконання. IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 699, с. 105. Учні разом з учителем з’ясовують спосіб додавання, якщо сума одиниць більша за 10 одиниць або сума десятків більша за 10 десятків. Під час аналізу вчитель нагадує, як записуються доданки при письмовому додаванні та порядок обчислення. • Завдання 700, с. 105. Коментоване розв’язування прикладів. V. Розвиток математичних знань • Завдання 701, с. 106. Творча робота над задачею. Учні складають задачу за стислим записом. Можна запропонувати поставити запитання, щоб задача розв’язувалася за допомогою двох або трьох дій. Після з’ясування послідовності виконання розв’язування, записати розв’язання до зошитів. Два учні працюють біля дошки (один розв’язує — за допомогою двох дій, другий — за допомогою трьох дій). • Завдання 702, с. 106. Фронтальна робота над змістом задачі. Запропонувати стислий запис умови задачі. I — 246 км II — ? на 20 км менше Задачу розв’язати фронтально. • Завдання 703, с. 106. Пригадати, що таке прямокутник і як знайти його периметр. Самостійне виконання по варіантах. Провести взаємоперевірку. Додаткові завдання (на вибір) а) Обчислити вирази. Підкреслити найменший і найбільший результат. 560 + 30340 + 60450+ 150 371 + 229 593 - 390892 -492 600 - 70280 - 80 784-262 420 + 54736 - 26 333+371 б) До шкільного буфету завезли 320 кг печива, вафель — на 120 кг більше, ніж печива, а цукерок — на 210 кг менше, ніж вафель. Скільки всього кілограмів солодощів завезли до шкільного буфета? в) На відрізку довжиною 9 см через кожен сантиметр ставили точку. Скільки точок, не рахуючи кінців, відмічено на відрізку? Скільки таких точок буде на відрізку довжиною 92 сантиметри? г) Вправи з іменованими числами. Порахувати і порівняти вирази. 5 м 3 дм 4 см + 4 м 2 дм 2 см □ 534 см + 422 см 937 см - 37см □ 9 м 37 см - 7 см 649 см - 640 см □ 333 см + 5 см 5 дм 6 см + 6 м □ 8 м 5 дм 6 см - 2 м ґ) У юннатів 12 каштанів. Кожні 4 каштани вони обміняли на 3 жолуді. Скільки жолудів отримали юннати? VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання Завдання 704, 705, с. 106. Підсумки уроку. Обчислити значення сум. | |
| |
Переглядів: 1699 | |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
З чого все почалося |
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом» |
Всього коментарів: 0 | |