Тема: Різні способи усного віднімання круглих трицифрових чисел Мета: узагальнити різні способи усного віднімання круглих трицифрових чисел. Формувати вміння розв’язувати розширені задачі на знаходження третього доданка. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Два учні записують розв’язання задачі 602 різними способами. • Учень розказує і пояснює розв’язання оберненої задачі до задачі 603 (1). II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1.Робота з картками. Картка 1 1.Сума трьох чисел становить 200. Перше число — 100, друге — на 40 менше, ніж перше. Знайти третє число. 2.Вставити пропущені числа. 6 дм 3 см = □ см 600 см = □ м 4 м 37 см = □ см Картка 2 1. Сума трьох чисел становить 690. Перше число — 240, друге — на 120 більше, ніж перше. Знайти третє число. 2. Вставити пропущені числа. 3 м 8 дм = □ дм700 см = □ м 2 дм 6 см = □ см1 см 2 мм = □ мм Картка 3 1. Сума трьох чисел становить 920. Сума першого і другого чисел — 490, а другого і третього — 670. Знайти кожне число. 2. Вставити пропущені числа. 4 м = □ см5 дм = □ см 98 см = □ дм □ см 3 см 1 мм = □ мм 2.Колективна робота. • Граф-схеми. 120 420 , ^ 400 250 (Відповідь: 600) (Відповідь: 100) • Продовжити ряд чисел до 500. 375, 380, 385, ... • З кожної пари чисел назвати більше число. 137 і 138, 333 і 332, 260 і 206, 500 і 50, 647 і 645. • Обчислити. 46 дес. + 23 дес. 37 дес. + 52 дес. 100 + 200 + 300200 + 200 + 200 28 дес. + 41 дес. 62 дес. + 33 дес. ІІІ.Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності 3. Математичний диктант. Записати розв’язання задач у вигляді прикладів. 1. Маса коня і лошати становить 880 кг. Маса лошати — 80 кг. Яка маса коня? 2. У парку посадили 130 беріз, а каштанів — на 30 менше. Скільки посадили каштанів? 3. У школі навчається 950 учнів. З них 450 — хлопчики. Скільки дівчаток навчається в школі? 4. До їдальні завезли овочі. За день витратили 140 кг, залишилося ще 330 кг. Скільки кілограмів овочів завезли? IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 605, с. 93. Приклади переписати на дошку. Учні з незначною допомогою вчителя пояснюють кожний спосіб обчислення: 860 - 250 = (860 - 200) - 50 = 660 - 50 = 610 — послідовне віднімання: спочатку від круглого числа віднімають сотні, а потім десятки; 860 - 250 = (800 - 200) + (60 - 50) = 600 + 10 = 610 — порозрядне віднімання трицифрових чисел; 860 - 250 = 86 дес. - 25 дес. = 61 дес. = 610 — заміна круглих трицифрових чисел десятками. • Розв’язати приклади, прокоментувати. 480 - 360930 - 720840 - 420 670 - 530790 - 580560 - 260 V. Розвиток математичних знань • Завдання 604. Самостійне виконання. • Завдання 606. Під час повторного читання задачі учень записує короткий запис. I М. — 80 кг 990 кг { Б. — 420 кг І К. - ?^на ? б. Школярі аналізують задачу, складають план її розв’язання та розв’язують задачу колективно. • Завдання 607, с. 93. Колективне ознайомлення зі змістом, складання стислого запису. Складання плану розв’язування задачі. Самостійне розв’язува-ня задачі. • Завдання 608. Коментоване розв’язування прикладів з перевіркою додавання. • Завдання 609*, с. 94. Колективна робота над задачею. Складання стислого запису і планування розв’язання задачі. ШвидкістьЧасВідстань ? км/год 2 год 10 км ? на 1 км/год менше 3 год ? Додаткові завдання (на вибір) • Діти розпитували одне одного, скільки кому років. Виявилось, що Мишко молодший від Іванка, але старший від Петрика. Іванко молодший від Бориса, а Денис молодший від Петрика. Хто з дітей найстарший? Хто наймолодший? • Розшифрувати: 500 + 100 У730 - 210Б470 - 70А 420 - 20 А690 - 350С690 - 600П 340 + 230 Ж500 - 200Х200 + 300У 670 + 200 І840 - 40Е300 - 200М 520 400 570 400 800 600 700 340 90 870 300 500 • Виконати дії: 12 дм - 2 дм8дм-2 дм 4 см 5 м 40 см + 2 м 20 см3м50 см - 2 м 50 см 40 дм - 3 дм2м30 см - 30 см • Периметр квадрата становить 24 см. Чому дорівнює його сторона? • Використовуючи дані числа, склади і запиши приклади з відповіддю «4»: 1, 3, 4, 8, 12, 16, 32. VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання Завдання 610, 611, с. 94.. Підсумки уроку. Прокоментувати розв’язання прикладів. 670 - 330540- 210 | |
| |
Переглядів: 1358 | |
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19 |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Всього коментарів: 0 | |