Тема: Розв’язання задач на застосування таблиць множення і ділення. Задачі з буквеними даними Мета: вправляти учнів у застосуванні таблиць множення і ділення під час розв’язання задач; удосконалювати вміння розв’язувати задачі з буквеними даними. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань • Повідомити розв’язання першої задачі і розказати зміст та розв’язання оберненої задачі завдання 261. • Повідомити розв’язання задачі 262 за допомогою дій і виразу. 1. Робота з картками. Картка 1 Обчислити. 46 - 7 ■ 2 7 ■ 5 + 5 Порівняти вирази. 7 ■ 5 □ 5 ■ 7 4 ■ 8 □ 42 - 10 Картка 2 Обчислити. 7 ■ (36 - 30) + 10 7 ■ 6 + 7 ■ 4 Порівняти вирази. 7 ■ 6 □ 6 ■ 7 8 + 8 □ 6 ■ 2 Картка 3 Обчислити. 7 ■ (48 - 40) + 14 7 ■ 5 + 7 ■ 3 Порівняти вирази. 7 ■ 3 □ 3 ■ 7 23 - 4 □ 15 + 5 2. Колективна робота. • Заповнити таблицю: а2 3 4 5 6 7 8 9 7 ■ а • Обчислити «ланцюжки». 36:6 7-6 12:6 4-3 + 1 -22•8 : 2 •4 : 5: 4•9 • Математичний диктант провести за завданням 263, с. 43. Записати приклади. 26 + 7 ■ 6 7 ■ 9 - 32 2 ■ 6 □ 6 + 4 9 + 5 □ 7 + 8. 48 - 7 ■ 2 + 22 ((95 - 60) : 5) ■ 7 6 ■ 4 □ 30 - 6 15 - 6 □ 27 - 7 99 - 7 ■ 7 + 20 ((62 - 20) : 6) ■ 9 2 ■ 9 □ 6 ■ 3 32 - 2 □ 29 + 3 III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку • Завдання 264, с. 43. Усне виконання з коментуванням. Учні пояснюють, як знайшли масу залізного бруска, та на скільки кілограмів залізний брусок більше. IV. Розвиток математичних знань • Завдання265, с. 43. Усне коментоване обчислення виразу. • Завдання 267, с. 43. Ознайомившись зі змістом, учні аналізують задачу і колективно записують її розв’язання: а : 6 — кілограмів яблук у кошику; а : 6 + а — всього кілограмів у ящику і кошику. Відповідь: а : 6 + а кілограмів у ящику і кошику. • Завдання 266, с. 43. Прочитавши умови задачі, учні складають план її розв’язання. 1) Скільки журналів і брошур разом? 2) У скільки разів більше газет, ніж журналів і брошур разом? Запропонувати учням записати розв’язання за допомогою дій і виразу. • Завдання 268, с. 43. Самостійне розв’язання прикладів з подальшою фронтальною перевіркою. • Завдання 269*, с. 43. Для виконання завдання учні пригадують склад числа 8. Додаткові завдання (на вибір) а) Розв’язати рівняння. х + 28 = 7336 + х = 94 х - 12 = 2182 - х = 15 б) Обчислити. (16 + (42 - 26)) :4(45 : 5 + 18) : 3 + 29 2 ■ 5 + 3 ■ 6 + 4 ■ 7 + 5 ■ 8 7 ■ (54 : 6) + 17 (6 ■ 8 - 41) ■ 7 - 29 54 : 6 + 35 : 5 + 16 : 4 в) Порівняти вирази, не обчислюючи. 57 + 24П 24 + 57 87 - 25П 87 - 26 43 + 26П 43 - 26 69 - 13П 68 - 13 г) Накреслити квадрат зі стороною 5 см. Знайти його периметр. ґ) Віні-Пух сам з’їдає 40 кг цукерок за 8 днів, а разом з П’ятачком — за 5 днів. За скільки днів П’ятачок сам з’їсть 30 кг цукерок? V. Повідомлення домашнього завдання і підсумки уроку VI. Домашнє завдання Завдання270, 271, с. 44. Підготуватись до контрольної роботи. Підсумки уроку. Скласти і розв’язати задачу. Чашок — 6 шт. Склянок ? у 2 р. м. | |
| |
Переглядів: 909 | |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ... |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Всього коментарів: 0 | |