Урок 46 Тема. Вимова, правопис слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом Мета: формувати в учнів вміння писати слова з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом, користуватися орфографічним словником; збагачувати словниковий запас; розвивати зв'язне мовлення; виховувати культуру мовлення. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання (Впр. 209) Прочитайте діалог сина й тата. Яку відповідь хлопчика на зауваження батька ви придумали? (Учні зачитують свої відповіді.) Коментоване письмо Травка зеленіє. Сонечко блищить. Ластівка з весною в гай до нас летить. (О. Плещеєв) Як перевіряються ненаголошені [е], [и] в корені слова? Вивчення нового матеріалу Мотивація навчальної діяльності. (Впр. 210) Оголошення теми й мети уроку Сьогодні ми будемо вчитися правильно вимовляти такі слова з ненаголошеними [е], [и], а правопис будемо перевіряти за орфо- графічним словником. Але є слова, що в них Написання голосних Через наголос, бува, Перевірить неможливо, А тому такі слова Пам'ятати нам важливо. Завдання вимови й правопису слів з неперевірними ненаголо- шеними голосними Робота з малюнками — назвами предметів. (Впр. 211) Очерет, черемха, абрикос, апельсин. Робота над словами з рамок. (С. 90, 91) За визначенням здогадайтесь, про що або про кого йдеться. • Член органу державної влади, обраний виборцями. (Депутат) Керівник підприємства, установи або навчального закладу. (Директор) Частина земної поверхні, яку можна бачити на відкритій місцевості. (Горизонт) Запишіть ці слова, складіть з ними речення. До слова горизонт доберіть синоніми. (Обрій, небокрай, не- босхил, виднограй, видноколо, виднокруг, крайнебо, небозвід) Каліграфічна хвилинка Бачиш край, а не дійдеш. (Горизонт) Робота над словосполученням (Впр. 212) Утворіть словосполучення. У словах першого стовпчика позначте наголос, підкресліть букви [е] чи [и], що позначають ненаголошені звуки [е], [и]. (Міжміський телефон, ...) Розберіть за будовою слова тривожний, золота, безмежний. Тривожніииі, золота, безмежнйиі Робота з орфографічним словником (Впр. 213) Діти працюють самостійно. (Перевірка виконання.) Узагальнення й систематизація вивченого Робота над літературною вимовою слів за таблицею «Правильно вимовляй і пиши» Робота над прикметами (Впр. 214) Прочитайте прикмети. Які ще прикмети ви знаєте? (Якщо горіхи вродили рясно, а грибів мало — зима буде сніжна і морозна. Грім у вересні — на тривалу осінь. Павутиння нарослинах — на осіннє тепло.) Спишіть, вставляючи пропущені букви. Словникова робота (Впр. 215) Підсумок уроку Чого навчилися на цьому уроці? Домашнє завдання Вправа 216, С. 91. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3254 | |
Культурні рослини рідного краю |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Цінність життя і здоров'я людини. Повага до себе та інших людей. Особливо... |
Всього коментарів: 0 | |