Урок 26 Тема. Слова, що мають кілька значень Мета: формувати в учнів поняття багатозначності слів в українській мові, вміння вживати в мовленні багатозначні слова; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати любов до природи. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання (Впр. 127) Які порівняння ви утворили? Чому щоки порівняли з маками? Що таке діамант? (Коштовний прозорий камінь з блиском) Що порівнюється з діамантом? Чому? Фронтальне опитування В якому значенні вживаються слова? (В прямому або переносному) Вибірковий диктант Запишіть словосполучення у два стовпчики, розрізняючи, які з них вжито у прямому значенні; які — у переносному. Кіт дрімає, ліс дрімає, виспівує струмок, берізки шепочуть, дівчата шепочуть, золоте волосся, золота прикраса, гіркий перець, весела дівчина, залізна воля, каштанове листя. Перевірка виконання Вивчення нового матеріалу 1. Проблемне завдання Спробуйте пояснити значення слова коса. (Коса — знаряддя праці: гостра коса. Коса — сплетене волосся: довга коса. Коса — вузька смуга землі: піщана коса.) Скільки значень має слово коса? Який висновок можна зробити? Повідомлення теми й мети уроку Сьогодні ми звернемо увагу на ще одну властивість слів — багатозначність. Спостереження за вживанням у мові багатозначних слів Робота з підручником (Впр. 128). Робота з текстом (Впр. 129). У яких значення вжито слово земля? Складіть речення зі словом земля в різних значеннях. Каліграфічна хвилинка. Земля всіх годує. В якому значенні тут вжито слово земля? Письмо по пам'яті. Вивчіть другий уривок. Запишіть у зошит. Самоперевірка. Закріплення вивченого матеріалу Робота над реченням Підкресліть головні члени першого речення. Встановіть зв'язок слів. Поля (що зробили?) відшуміли; відшуміли (де?) поза гаєм; відшуміли (чим?) колосом; колосом (яким?) щедрим. Вживання багатозначних слів у мовленні (Впр. 130) Прочитайте загадку. Про що в ній йдеться? (Про ключ) Які значення має слово ключ? (Слюсарний, журавлиний, скрипковий, ключ від вхідних дверей) Складіть речення зі словом ключ. Яким є слово ключ? (Багатозначним) Пояснення значень слів із контексту (Впр. 131) Прочитайте речення, поясніть значення виділених слів. Зробіть звуко-буквений аналіз слів олівець, язик. Підсумок уроку З якими словами ознайомились на уроці? (Зі словами, які мають кілька значень) Як їх можна назвати? Домашнє завдання Вправа132, С.61. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3060 | |
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо... |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Всього коментарів: 0 | |