Урок 11 (варіант І) Тема: Струмочки нам співають про весну. Робота над добором влучних слів для висловлення думкиМета: вчити добирати влучні слова для висловлення власної думки; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; розвивати уяву, фантазію, творче мислення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї. Обладнання: ілюстрації різних періодів пори року "Весна”, грамзапис весняних голосів. Хід Уроку 1. Організація класу 2. Психологічний настрій учнів на урок 3. Актуалізація опорних знань 3.1. Читання заклички – Вийди, вийди, сонечко на дідове полечко, на бабине зіллячко на наше подвір’ячко. На весняні квіточки, на меленькі діточки, там вони граються, тебе дожидаються. - Хто ще чекає сонечко? - Які зміни сталися в природі? 3.2. Слухання весняних голосів - Що і кого ви чули? - А хто чув, як дзюркоче весняний струмочок? 3.3. Літературна хвилинка Українська поетеса Галина Демченко також чула пісню весняного струмочка. Очевидно, вінрозмовляв з нею своєю чарівною мовою. Весняні струмочки Цілу зиму спали. На тепло чекали. А тепер прокинулись, Зразу бігти кинулись, Дзвінко заспівали: "Ми струмочки весняні, Ми струмочки голосні, Спішимо до річки – Нашої сестрички” –Що робили струмочки взимку? – Хто їх розбудив? – Як це сталося? – Як струмочок може збільшитись? – Куди він впадає? 4. Оголошення теми та очікуваних результатів Тема сьогоднішнього уроку "Струмочки нам співають про весну”. Будемо добирати влучні слова для висловлення думки. Уявимо, що струмочок – персонаж якоїсь казки, і спробуємо скласти про нього казку. 4.1. Вправа "Очікування” Учні повідомляють свої очікування від уроку, починаючи фразою: "Я очікую...” 4.2. Розповідь учителя – Ласкавий сонячний промінчик відчинив весні двері – і все навколо захвилювалось... Природа прокидається, оживає, життя кипить, вирує. А ось такою – діяльною і гомінкою сприймав весняну красу П. Грабовський: Веснянка Зійшли сніги, шумить вода, весною повіва; земля квіточки викида, буяє травка молода; все мертве ожива. Веселе сонечко блищить проміння щедро ллє; гайок привітно шелестить, неначе кличе пригостить; струмочок виграє. – Ви прислухались, як співають струмочки навесні, коли тануть сніги. Якими словами, що називають дії предметів (дієсловами) можна передати їх пісню? (дзвенить, біжить, вирує, дзюркотить, жебонить, кличе...) 4.3. Побудова речень, використовуючи дані слова. (Біжать, сльозяться крихітні струмочки, шукаючи дорогу до великої річки). 4.4. Гра "Хто швидше запам’ятає дане речення” На півшляху до великої річки дзюркотять, жебонять пісню гомінкі струмочки. Фізхвилинка (проводить черговий учень під музичний супровід) 4.5. Орфографічна підготовка Розбір слів, важких для написання. 4.6. "Мозковий штурм” - Що таке текст? - З яких частин складається текст? - Як у тексті розміщені речення? - Як починаються і який кінець мають казки? 5. Робота в групах Учні обговорюють, складають казки про весняну пісню струмків. 5.1. Презентація роботи груп. 6. Самостійна робота учнів 6.1. Зразок вчителя 7. Підсумок Технологія "Мікрофон” (вчитель бере символічний мікрофон і по черзі підходить до учнів). - Про що ж співають струмочки навесні? - Чого ви навчились на уроці? - Якими словами, словосполученнями збагатили своє мовлення? - Чи справдились ваші сподівання? | |
| |
Переглядів: 3900 | |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Правила поведінки за столом |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
Всього коментарів: 0 | |