Урок 7 (варіант ІІ) Тема: За вікном летить сніжок. Складання речень з використанням допоміжного матеріалуМета: за допомогою художніх засобів вчити дітей складати речення на задану тему, сприймати івідчувати емоційне забарвлення слова, розвивати фантазію, спостережливість, вміння доцільно вживати образні вирази; виховувати любов до природи. Обладнання:картина «Перший сніг», ілюстрації. Хід Уроку 1. Організація класу до уроку 2. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і завдань уроку 2.1. Бесіда - Продовжити речення: «Щоб результати на уроці гарні мати, нам необхідно із собою взяти старання, лінь, натхнення, неуважність, наполегливість» - Як ви розумієте такий вислів? «Рідна мова – це музика й малювання» (В. Овсянко- Куликовський.) - Слово торкається струн людської душі і звучить музика. Вона може бути спокійною, тривожною, лагідною, запальною, надихаючою…. Сьогодні ми спробуємо за допомогою слів творити картину на тему: «За вікном летить сніжок». Після кожного правильно виконаного завдання на полотні з’являтимуться нові деталі. Постараємось, щоб картина нам сподобалась, вийшла гарною. 3. Робота над новим матеріалом 3.1. Аудіювання на тлі музики - Послухайте вірш, уявіть змальовану в ньому картину, зверніть увагу, що сказано про сніжинку. (Хлопчик зі сніжинкою читає вірша). Упала сніжинка мені на рукав Яка ж вона гарна, а я і не знав, Біленька, пухнаста, така чарівна, А я завжди думав – вона крижана… Дивився на неї я мить чи хвилинку «Ти звідки взялася ?» - спитав я сніжинку. І диво маленьке, легке, невеличке Мені відказало: «Я просто водичка» Від сонечка раптом вона заіскрилась, Краплинкою стала, водою зробилась. - Сніжинка (яка?) біленька, пухнаста, чарівна, крижана. - Схожа на (що?) зірку, пушинку, кришталеву квіточку. - Із даних слів утворити речення: повітрі, кружляють,У, біленькі, сніжинки, пухнасті. (У повітрі кружляють біленькі пухнасті сніжинки). (На полотні з’являються сніжинки) 3.2. Робота в групах - Замінити слова. 1 група у повітрі; (у високості, над землею, вгорі) 2 група кружляють; (вальсують, танцюють, літають) 3 група сніжинки (пушинки, метелики, зірочки) Скласти речення із заміненими словами. - Які почуття у вас виникають, коли йде пухнастий сніг? 3.3. Поетична хвилинка Читання вірша Людвіга Єжи Керна «Сніг» Скажіть, чи не правда: було б пречудово, Щоб сніг кольоровим зробився раптово? Чи то бузковим, Чи то бордовим, Чи то зеленим, Чи навіть беж 3.4. Інтерактивна вправа «Займи позицію» - Хто вважає, що було б добре, якби сніг зробився кольоровим, піднімає картку бузкового кольору, а хто хоче, щоб сніг залишався природнім, - білу. Доведіть свої міркування, використовуючи слова: Я вважаю, що…Оскільки… Наприклад…. Отже,… -А ось послухайте, як далі розмірковує поет: Зима би зробилася дивом казковим! А баби із снігу були б кольорові- Чи то бузкові, Чи то бордові, Чи то зелені, Чи навіть - Беж. І стали б тоді пустотливі хлоп’ята Щодня кольоровими сніжками грати Чи то бузковими, Чи то (всі хором) бордовими Чи то зеленими, Чи навіть – Беж. Було б непогано, щоб мрія здійснилась, Та з неба поволеньки падає білий Навдивовижу- Ніжний- преніжний, Сніжний-пресніжний Сніг. (Людвіг Ежи Керн. Переклав з польської А. Костецький) Фізкультхвилинка. (Під музику «Сніг кружляє, літає і тає…» - Уявіть себе сніжинками і покружляйте під музику. (З’являються замети) 3.5. Добір римдо слова сніжинки (пушинки, ялинки, краплинки) (На картині з’являється ялинка). 3.6. Практичні завдання: а) Доповнити вірш словами. (Усно) Ой сніжок, ой сніжок! Він накрив увесь (лужок) Стало так біленько, чисто, Гарно й дуже (урочисто). (Домальовуємо зайчика) б) Складання речень за малюнками. в) Вставити слова з довідки, що підходять за змістом. Дібрати заголовок (письмово, з коментуванням ) (Прихід зими) Дихнув (перший) мороз, пробіг на (срібних) ковзанах річкою. Закружляли лапаті (сніжинки). Прийшла (чарівна) зимонька. г) Знайти межі слів, прочитати і пояснитиприслів’я. Зимазснігами-літозхлібами Наполяхснігхвилястий-будутьхлібарясні. 4. Підсумок уроку - Чи сподобалась вам картина? А завдання, які ми виконували? | |
| |
Переглядів: 5968 | |
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання |
Народний календар |
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини» |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7 |
Всього коментарів: 0 | |