Урок № 27. Африканські мандриМета: формувати художньо-конструктивні навички учнів під час створення статичного чи динамічного образу в скульптурі (круглій або рельєфі); розвивати дрібну моторику рук, уяву, зорову пам'ять, формувати естетичні почуття; виховувати дбайливе ставлення до природи, до тваринного світу. Оснащення Матеріали та інструменти: пластилін, стеки, дощечка для ліплення, клейонки, серветки для витирання рук. Зоровий ряд: фотографії африканських тварин, пам'ятників носорогу, тигру, слону. Музичний ряд: аудіозапис голосів африканських тварин. Обладнання: ТЗН. Тип уроку: комбінований урок. завершуються широкими копитами. Носороги живуть поодинці, але в саванах Африки є шанс зустріти і невеликі групи. Хід Уроку 1. Організаційний момент Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку 2. Актуалізація опорних знань Складання асоціативного куща «Африканські тварини» 3. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Сьогодні ми вирушимо у подорож до Африки (звучить аудіоза-пис голосів африканських тварин). Ми відвідаємо африканських тварин, подивимося, як вони виглядають, що полюбляють. 4. Викладання нового навчального матеріалу Учитель. Африканські савани — це справжній рай для любителів тварин. Тут мешкає понад 40 видів крупних ссавців, наприклад жирафи, африканські слони і велика кількість антилоп. Усі ці тварини харчуються травою і листям дерев і кущів. Часто на одній ділянці пасеться декілька видів тварин, і це не випадково. Зебри добре знають, що хижаки віддають перевагу африканським буйволам. Тому, коли леви нападають на африканських буйволів, зебри ще мають час для того, щоб врятуватися втечею. Кращі мисливці — леви та інші великі кішки. Лев — цар звірів (демонстрування наочності). Це величне створіння вражає силою, міццю та красою. Леви мешкають в степах і саванах і полюють на тварин середнього і великого розміру, передусім на копитних. Але нерідко в савані можна побачити стадо копитних, що пасеться поряд із левами на відпочинку. Проте і в цьому разі антилопи постійно залишаються напоготові. Вони добре знають, що леви миттю перейдуть у напад, коли зголодніють. Найбільша з-поміж сучасних наземних тварин — африканський слон (демонстрування наочності). Ми знаємо, які вони великі та важкі, однак, незважаючи на масивне тіло, слон рухливий, без поспіху швидкий. Він чудово плаває, причому над поверхнею води залишається тільки чоло і кінчик хобота, без видимих зусиль долає крутий підйом, вільно почувається серед скель. Крім людини, ворогів у слона майже немає. Носоріг — другий гігант Африки (демонстрування наочності) — поступається слону. Носороги також вельми цікаві тварини. їх головною особливістю можна назвати роги на носі, від цього і назва виду. У носорогів масивне тіло та короткі товсті кінцівки, на яких розташовується по три пальці, що Наша подорож Африкою завершилася. Але мені ще хочеться показати вам цікаві пам’ятники, що встановлені африканським тваринам у різних країнах {демонстрування наочності). Фізкультхвилинка 5. Інструктаж Учитель. Сьогодні ми створюватимемо пам’ятник одній з африканських тварин. Хто з африканських тварин вам сподобався найбільше? Чому? Роздивіться уважно цих тварин — які в них голова, тулуб, вуха, хвіст, лапи... Поміркуйте, будь ласка, над тим, у якій позі ви зображуватимете свою тваринку — вона лежатиме, сидітиме, стоятиме чи, можливо, бігтиме, полюватиме. Будьте уважними під час роботи з пластиліном. Розділіть пластилін на шматки, що за кількістю та розмірами відповідатимуть частинам тіла тварини, яку ви вирішили виліпити. 6. Самостійна практична діяльність учнів Ліплення африканської тварини 7. Актуалізація набутих знань Де ми сьогодні були? Кого ми бачили у Африці? Яких тварин ви виліпили? Що роблять виліплені вами тварини? 8. Підбиття підсумків уроку 1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих). 2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести пластилін, стеки, дощечки для ліплення. 3. Проголошення уроку завершеним. | |
| |
Переглядів: 3276 | |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси |
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |