Тема: Робота з природними матеріалами. Аплікація «Зерняткове сонечко»Мета: формувати в учнів навички роботи з природним матеріалом; розвивати фантазію, уяву, творчість, навички роботи з різним природним матеріалом; вдосконалювати вміння працювати за планом, виховувати відповідальність за доручену справу, охайність, взаємодопомогу. Обладнання: картон, кольоровий папір, сухе листя, сухі пелюстки нагідок, насіння соняшника, зернятка кукурудзи, репродукції картин І. Левітана «Золота осінь», І. Шиш-кіна «Рання осінь», аудіозапис п'єси П. І. Чайковського «Осінь». Хід Уроку I. Організаційний момент Упорядкування робочих місць. II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з природними матеріалами. — Що нам потрібно для роботи? — А тепер дізнайтеся, що ми виготовлятимемо. 1 2 3 4 А 3 С є К Б Ю 0 Е П В Я м В Н Г Ш р Ч Т А-1, Б-3, Г-2, В-4, В-1, Г-4, А-4, Б-2, В-3, Б-3, А-2, Б-2, В-4, Б-3, Г-3, А-4, Б-2 (Зерняткове сонечко) 2. Вступна бесіда — Яка зараз пора року? — За якими ознаками ви можете визначити, що зараз осінь? (Дерева стоять у різнобарвному вбранні, трава жовтіє, мало квітів і т. ін.) — Немов із чудової казки завітала до нас сьогодні на урок цариця Осінь! Розвісила яскраві намиста на всіх деревах, тупнула багряним чобітком, труснула своїми золотими кучерями — і посипалося золото з дерев. Укрила осінь різнобарвним килимом землю, нашу годувальницю. 3. Емоційне налаштування — А зараз послухайте музику і поміркуйте, який настрій створила у вас ця музика? (Звучить аудіозапис п’єси П. І. Чайковського «Осінь».) — Який настрій створила у вас ця музика? (З одного боку — сумний, а з іншого — сонячний і радісний.) — Осінні дні народжують у нас різні настрої. Холодний і похмурий день озивається в душі тугою і сумом, а сонячний, теплий — народжує світлу радість. — Як ви вважаєте, чи вдалося композиторові за допомогою музики передати красу осінньої природи? — А зараз запрошую вас у картинну галерею. Розгляньте репродукції картин І. Левітана «Золота осінь» та І. Шишкіна «Рання осінь». — Чи вдалося художникам передати красу осені, свій настрій? — У композитора — звуки, у художника — фарби, у поета — слово. І кожен з них по-своєму описує цю незвичайну пору року. Послухайте вірші про осінь. (Діти читають віршІ.) Клас Осінь фарби готувала, У відерця наливала. Змішувала, чаклувала, Потім все розфарбувала. Придивіться, все довкола Стало різнокольоровим! Нині осінь нас чарує, Неповторна, чарівна, Різні барви нам дарує І дивує нас вона. Виглядає так казково Восени і парк, і гай, Розмаїттям кольоровим Прикрашає осінь край! Н. Замрія — Сподіваюся, що і чудова музика П. Чайковського, і картини І. Левітана та І. Шишкіна, і вірші, які прочитали ваші товариші, створили на уроці чудовий емоційний настрій, який допоможе вам добре працювати. Фізкультхвилинка 4.Демонстрування та аналіз зразка Інструктаж учителя • Оберіть аркуш кольорового картону за бажанням. • Візьміть шаблон сонечка, який лежить у вас на партах. Прикладіть його до картону та акуратно обведіть. • Шаблон кола покладіть на середину сонечка і теж обведіть. Візьміть пензлики і акуратно, не виходячи за краї, намастіть коло клеєм. По колу викладіть насіння соняшника, злегка придавлюючи його. • Далі змащуйте по черзі промінчики сонечка клеєм і викладайте на них зернятка кукурудзи. • Коли насіння викладено, візьміть сухі пелюстки нагідок і присипте межі промінчиків. Тепер кожен промінчик виглядає яскравої • Навколо сонечка на картоні приклейте сухе листя — з того, що ви засушили влітку, так, як показано в підручнику на с. 8. — Що нового дізналися на уроці, з чим ознайомилися? — Що сподобалося на уроці? — Спілкування з природними матеріалами зачаровує і збагачує нас і наші уявлення про навколишній світ, наповнюючи радісними почуттями. І все це — завдяки казковому забарвленню квітів та листя, ваблячої стиглості ягід, таємничому блиску соломки, космічній формі камінців, смоляному запаху шишок. Ми вдивляємося в навколишній світ і милуємося ним. Природа, як найкращий художник, виховує в нас художній смак. Сподіваюсь, що вам сподобалася робота в природній майстернІ. І ми ще не раз будемо працювати у ній, створюючи нові унікальні шедеври. III. Практична робота учнів IV. Виставка та оцінювання робіт — Що найбільше вам запам’яталося і сподобалося? — Хто отримав задоволення від своєї праці? — Хто припустився помилок? V. Підсумок уроку | |
| |
Переглядів: 2493 | |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне викори... |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Всього коментарів: 0 | |