Тема 4. Як захиститися від інфекційМета: дати учням уявлення про те, що таке епідемія, карантин; пояснити правила поведінки з інфекційними хворими; вчити запобігати хворобам, наводити приклади інфекційних захворювань; вчити дотримуватися безпечної поведінки під час карантину. . Хід Уроку. I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності — Що спричинює хвороби? (Мікроби) — Назвіть деякі ознаки інфекційних захворювань. (Підвищення темпера- . тури, слабкість, головний біль, кашель, нежить, біль у животі.) III. Повідомлення теми і мети уроку — Кожна інфекційна хвороба має різні ознаки. Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про те, що таке епідемія, що таке карантин і як захиститися від інфекцій. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручником (с. 75-77) — Розгляньте малюнок на с. 15. Які інфекційні захворювання ви знаєте? — Як ще називають інфекційні захворювання? Чому? — Що називається епідемією?. — Які заходи застосовують, щоб припинити розповсюдження інфекції? — Що не можна робити під час карантину? — Чому в школі припиняються заняття на період карантину? — Розгляньте малюнки на с. 16. — Що треба робити, щоб запобігти інфекційним захворюванням? (Треба . загартовуватися, займатися спортом, виконувати правила особистої гігієни, дотримуватися чистоти вдома І в школі, правильно харчуватися, вжи- . вати їжу, багату на вітаміни.) — Чому всі овочі й фрукти перед уживанням слід ретельно мити?. — Чому потрібно вчасно робити щеплення? — Як слід поводитися, якщо в сім’ї є людина, яка захворіла на інфекційну . хворобу? — Яка існує дуже небезпечна інфекційна хвороба? Як можна заразитися СНІДом? — Поясніть прислів’я. Чиста вода — для хвороби біда. — Які інфекційні хвороби ви знаєте?. — Що ви робите для того, аби не хворіти? — Уявіть ситуацію. Дівчинка захворіла на грип. Друзі прийшли її провідати. Потім усі разом пішли надвір гуляти. Поміркуйте, яких помилок припустилися діти. А як вчинили би ви? — Що таке щеплення?. Щеплення (вакцинація) — медична процедура, яка захищає людей від зараження найнебезпечнішими інфекціями — Для чого проводять щеплення? — Не можна робити щеплення після хвороби або якщо ти погано почува- єшся. — Розпитайте у батьків, від яких хвороб вам робили щеплення 2. Фізкульгхвилинка V. Узагальнення та систематизація отриманих знань 1. Робота над пам'яткою — Прочитайте пам’ятку і по черзі продовжіть речення: «Я допоможу своєму організмові захиститися від інфекцій, якщо буду.». Як захиститися від інфекцій 1) Дбати про чистоту свого тіла. 2) Мити овочі і фрукти. 3) Уживати тільки свіжі продукти і чисту воду. 4) Обробляти рани йодом чи зеленкою. 5) Добре харчуватись, щодня гуляти на свіжому повітрі, загартовуватися. 6) Під час епідемії грипу носити захисну маску. 7) Користуватися особистим посудом і рушником, якщо вдома хтось хворий на грип. 8) Не торкатися чужої крові без захисних рукавичок. 2. Практична робота: моделювання поведінки з інфекційними хворими — У сім’ї — хворий. Яких правил карантину треба дотримувати? Для чого одягати марлеву пов’язку? Для чого мити руки з милом? — Для чого виділяти для хворого окремі столові прибори? Для чого робити в кімнаті вологе прибирання й провітрювати кімнату? — Для чого слід дотримуватися правил карантину, якщо захворів на вітрянку? Що таке імунітет? Для чого роблять щеплення? — Найбільш дієвим заходом у боротьбі з інфекційною захворюваністю є профілактичні щеплення. Особливо це стосується таких хвороб, як дифтерія, кашлюк, правець, кір, епідемічний паротит, краснуха, поліомієліт, туберкульоз. 3. Тестування 1) Які інфекційні хвороби ти знаєш? а) Кір; б) вітрянка; в) загартування; г) скарлатина. 2) Які засоби боротьби з інфекційними захворюваннями? а) Одягати марлеву маску; б) ретельно мити руки з милом; в) розповсюджувати крихітні микроорганізми; г) провітрювати кімнату, робити вологе прибирання. 3) Що треба робити, щоб уникнути інфекційних захворювань? а) Робити щеплення; б) виконувати правила особистої гігієни; в) приймати антибіотики. 4) Для чого лікарі роблять щеплення? а) Щоб захистити організм від хвороб; б) щоб діти боялися лікарів; в) щоб притягнути хвороби до людини. VI.ПІДСУМОК УРОКУ — Наведіть приклади інфекційних захворювань. — Назвіть засоби захисту від інфекцій. — Що ви робите, аби уникати хвороб? — Що таке епідемія, карантин? — Які правила безпечної поведінки під час карантину? — Як ви поводитесь, якщо у сім’ї хтось захворів? — Чому не можна торкатися предметів із залишками чужої крові? | |
| |
Переглядів: 4400 | |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Дорога від дому до школи |
Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне викори... |
Тварини рідного краю |
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка» |
Всього коментарів: 0 | |