Урок 80 Тема: Збільшення і зменшення числа у декілька разів. Приклади і задачі на засвоєння таблиці множення числа 5Мета: ознайомити учнів з простими задачами на зменшення числа у декілька разів; закріпити знання таблиці множення числа 5; розвивати пізнавальну діяльність учнів, навички самостійної роботи й об'єктивного оцінювання своїх знань і умінь; виховувати доброзичливість у спілкуванні між учнями, почуття дружби, взаємодопомоги. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1)Гра «Так. Ні». На дошці дані приклади: 5 ■ 6; 5 ■ 3; 5 ■ 5; 5 ■ 7; 5 ■ 9; 5 ■ 4. Учитель показує картки з числами. Якщо число є відповіддю, учні хором говорять «Так», потім читають приклад 5 ■ 6 = 30. Якщо число не є відповіддю, говорять «Ні». 2) Гра «Не помилися!». 30 + 15 : 5 = 24 : 3 + 9 ■ 3 =18: (11 - 5) + 48 = 37 + 9 - 6 : 2 ■ 3 =2 ■ 7 + 8 = 12: (3 ■ 2) = 60 : 6 ■ 3 - 18 = 100 -(72 - 67) ■ 2 =70 : (3+ 7) + 24 = 3) Перевірка техніки обчислень (протягом 1 хв із взаємоперевіркою). 4 ■ 3 =5 ■ 8 = 5 ■ 9 =16 : 4 = 4 ■ 8 =5 ■ 3 = 36: 4 = 8 : 2 = 4 ■ 7 =4 ■ 5 = 5 ■ 6 =5 ■ 2 = 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Продовжте ряд чисел до 30 у порядку зростання, до 0 — у порядку спадання. ...; 9; 12; 15; ... 3 Математичний диктант • Синові 8 років, батько на 20 років старший за сина. Скільки років батьку? • З однієї яблуні зібрали 18 кг яблук, а з іншої — на 4 яблука менше. Скільки яблук зібрали з другої яблуні? • Висота берези 9 метрів, а будинок — на 3 метри вищий. Яка висота будинку? • На полиці 16 книг, а на столі — 4. На скільки менше книг на полиці, ніж на столі? 4 Робота з геометричними фігурами На таблиці — геометричні фігури. — Подивіться на геометричні фігури. Угадайте улюблену фігуру. Підказки: 1) Це многокутник. 2) У нього всі кути прямі. 3) Протилежні сторони рівні. (Прямокутник) — Що ми можемо сказати про цю фігуру? Відповіді дітей: 1) назвати її; 2) указати довжину і ширину; 3)знайти периметр прямокутника. — Згадаємо, що таке периметр. — У яких з цих фігур ще можна знайти периметр? III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення нового матеріалу На набірне полотно поклали 3 круги, а трикутників — у 4 рази більше. — Скільки трикутників потрібно покласти? (4 рази по 3) — Як обчислити? (3 • 4 = 12) — Якщо трикутників у 4 рази більше, ніж кругів, то що можна сказати про круги порівняно із трикутниками? (Їх у 4 рази менше.) 2 Первинне закріплення 1) Практична робота. а) Намалюйте у першому рядку 3 кружечки, а в другому — у 5 разів більше. б) Намалюйте у першому рядку 8 кружечків, а в другому — у 2 рази менше. 2) Порівняння задач, їх розв’язань. Покласти ліворуч 6 квадратів, а праворуч — у 3 рази менше. Покласти ліворуч 6 квадратів, а праворуч — на 3 менше. Висновок: число, яке менше в 3 рази, ніж дане, знаходять діленням, а число, яке менше, ніж дане, на 3 одиниці, знаходять відніманням. Звернути увагу дітей на прийменники. {"Л-ГТА У декілька разів На декілька << (:)(-) У декілька разів На декілька >> (•)(+) 3)Розв’язування задач. • Онукові 10 років. а бабуся — у 6 разів старша. Скільки років бабусі? • Сукня коштує 36 грн, а спідниця — в 4 рази дешевша. Скільки коштує спідниця? ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Знаходження значень виразів 5 ■ 4 =4 ■ 9 = 28 : 4 =32 : 4 = 3 ■ 4 =4 ■ 6 = (40 - 8) : 4 = (80 - 53) : 3 = (90 - 69) : 3 = 2 Розв'язування задач 1) У майстерні відремонтували 18 тракторів, а комбайнів — у 2 рази менше. Скільки всього машин відремонтували в майстерні? 2) Першого дня посадили 27 саджанців, другого — у 3 рази менше, а третього — стільки, скільки першого і другого разом. Скільки саджанців посадили третього дня? 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв'язування логічних задач 1) Три лелеки стали в ряд. Відстань між сусідніми лелеками — 6 м. Якою є відстань між крайніми? (12) 2) Вовк і Заєць — сусіди по дачі. Довжина спільної сторони дачі 24 м. Цю сторону Заєць загородив парканом, закопуючи через кожні 4 м стовп. Скільки всього знадобиться стовпів? (7) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія | |
| |
Переглядів: 3430 | |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець? |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ... |
Охорона рослин |
Всього коментарів: 0 | |