Урок 31 Тема: Додавання одноцифрового числа до двоцифрового виду 45 + 7. Розв'язування задач двома способамиМета: ознайомити учнів із додаванням виду 45 + 7; закріплювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів різними способами, порівнювати вирази; розвивати кмітливість, мислення; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1 Усна лічба 1) Гра «Набери число 20». 10 3 57 96 95 85 39 77 26 65 11 5 2) Гра «Доповни до 40» (35; 37; 34; 38; 36; 39). 3) Гра «Влуч у кошик». На дошці вивішуються малюнки з баскетбольними кошиками, на них — числа 54; 67; 76. Кожному ряду дається завдання скласти за певний час (5 хвилин) якомога більше прикладів з цією відповіддю на додавання. Виграє команда, учасники якої більше і правильно запишуть вирази з цією відповіддю. 2 Хвилинка каліграфії з логічним завданням 5; 7; 4; 6; 3; ?; 2. (5) У цьому ланцюжку лічать через число. (5 4 3 2 7 6 ?) 3 Обчислити зручним способом 26 + 38 + 4 + 2 =45+ 30 + 5 = 49 + 6 + 1 + 4 = 63+ 20 + 7 = 19 + 20 + 1 + 10 =27+ 4 + 3 + 6 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 = III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення нового матеріалу 45 + 7 Сам прийом відомий дітям — це додавання і віднімання частинами так, щоб після першого кроку вийшли круглі десятки: 26 + 4 + 3. До 45 потрібно додати 7. Щоб додати двоцифрове число до одноцифрового, як в даному прикладі, потрібно 45 доповнити до найближчого круглого числа і до отриманого додати інші 2 одиниці. Деякі діти, які добре знають таблицю додавання, іноді пропонують інший прийом: 45 + 7 = 40 + (5 + 7) = 40 + 12 = 52. Зрозуміло, не слід забороняти їм обчислювати таким чином. Проте вводити відразу два прийоми для всіх учнів на цьому етапі недоцільно. Прийом, що містить отримання круглого десятка (додавання частинами), як відоміший дітям, опановується ними без особливих утруднень і, крім того, сприяє закріпленню табличного додавання і віднімання. 2 Первинне закріплення 1) Розв’язування прикладів з коментуванням. 47 + 9 36+8 58+ 4 2) Колективне розв’язування задачі. Діти посадили у вівторок 35 кущів бузку, а в середу — на 8 кущів більше. Скільки кущів бузку посадили діти в середу? — Змініть запитання задачі, щоб вона розв’язувалася двома діями. 3)Самостійне розв’язування задачі. Бригада робочих заготовила 47 машин березових дров, соснових — на 9 машин більше, осикових — на 8 машин більше, ніж соснових. Скільки машин осикових дров заготовили робітники? ► Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування кругових прикладів 13 - 59 + 411-2 8 + 4 6 + 512-6 2 Розв'язування задач 1)Було— 4 хл. і 6 дів. Прийшли — 8 діт. Стало —? — Виберіть розв’язання задачі, поясніть свій вибір. 4 + 6 = 1010 + 8 =18(4+6) + 8 = 18 — Яким ще способом можна розв’язати задачу? 2) Севрюга— 13 кг Стерлядь — ? Розв’язання 1) 29 - 13 = 16 (кг) — стерлядь 2) 16 - 13 = 3 (кг) — різниця у масі (29 - 13) - 13 = 3 (кг) Відповідь: на 3 кг більше. 3 Арифметичний диктант • До 24 додати різницю чисел 16 і 8. • Від 74 відняти суму чисел 37 і 7. • Від 90 відняти різницю чисел 76 і 6. 4 Розв'язування прикладів 78 - 25 = 6+ 9 - 12 = 65 - 20 = 76 - (7 + 9) = 65 - 2 =8+ 46 = 5 + 38 =7+ 9 - 14 = — Число 6 представили у вигляді суми трьох однакових доданків: 6 = 2 + 2 + 2. Представте число 6 у вигляді суми двох однакових доданків. Чому дорівнює доданок? З 29 кг на ? кг > 42 + (30 + 7) = 6 + 66 = 8 + 9 - 15 = 66 - (40 + 4) = — Представте число 6 у вигляді суми шести однакових доданків. Чому дорівнює доданок? 5 Офтальмологічна пауза 6 Розв’язування логічних завдань 1) Наталя, Галинка і Тетянка брали участь у змаганнях з плавання й отримали золоту, срібну і бронзову медалі. Коли у них запитали, яку медаль отримала кожна з них, то вони відповіли: «Тетянка отримала не срібну, а Наталя не золоту медаль». «Галинка отримала не бронзову, а Наталя не срібну». Яку медаль отримала кожна дівчинка, якщо обидві відповіді правильні? (Наталя отримала бронзову медаль, Галинка — срібну, Тетянка — золоту.) 2) У квартирі було 3 кімнати. з однієї кімнати зробили дві. Скільки кімнат стало в квартирі? (4 кімнати) 3) На новорічний маскарад Дмитрик, Павлик, Галинка і Да-ринка наділи маски вовка, ведмедя, лисички і Червоної Шапочки. У костюмі Червоної Шапочки була одна з дівчаток, але не Даринка. Дмитрик — не вовк і не лисиця. Павлик — теж не лисиця і не ведмідь. Яка маска у кожного з дітей? Відповідь: Дмитрик Павлик Галинка Даринка вовк-+-- ведмідь+--- лисичка---- Червона Шапочка--+- VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Яке завдання на уроці вам найбільше сподобалося? — Як додати двоцифрове число до одноцифрового? | |
| |
Переглядів: 3094 | |
Ліплення з пластиліну звірят |
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння |
Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка» |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Всього коментарів: 0 | |