Урок 57. Леся Українка «Барвіночку мій хрещатий...» Мета: вдосконалювати техніку читання віршованих творів, виразність, артистичність читання; розвивати вміння аналізувати прочитане, давати відповіді на запитання; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Читайте, додаючи склади! Мали — . (на)лимо — .(над) воро — . (на)бузи — . (на) воро — . (та)мор — . (ква) 2. Читайте. Намагайтеся зрозуміти, про що йдеться! ШКОДЛИВИЙ ЦАП На городі цап, цап Капусточку хап, хап, Борідкою трусь, трусь, Капусточку хрусь, хрусь, Ратичками туп, туп, Капусточка хруп, хруп, А за цапом дід, дід — Прочитайте ще раз, зберігаючи ритм. III. Перевірка домашнього завдання Гра «Хто краще?» Конкурс на краще читання з пам’яті уривка з вірша лесі українки «а гір на долину.». IV. Мотивація навчальної діяльності.
— Відгадайте загадку. * Зелене листя, зелений килим, Зима сховала під снігом білим. Весна настала і сонце гріє — Зелений килим увесь синіє. (Барвінок) — Розгляньте цю чудову рослину. (Демонстрування слайда чи малюнка.) З барвінку та калини в давнину робили весільні вінки. Кожна дівчина власноруч садила і вирощувала барвінок собі на віночок. Про барвінок складено багато пісень, легенд. Послухайте одну з легенд. Жили колись давно чоловік з дружиною у любові і злагоді. А найбільшою потіхою для них був їхній синочок на ім’я Бар. У скорому часі виріс він гарним парубком. Багато дівчат мали собі на думці віддатися за нього. Сохло серце за Баром у однієї дівчини, котра мала за маму відьму. Посватався Бар до іншої, котра називалась Вінка. Ніяка ворожба відьми не могла розбити того кохання. І ось прийшов день весілля. Щасливі молодята стояли на воротах для батьківського благословення і чекали тієї хвилини, щоб піти до святої церкви до шлюбу. Аж тут казна-звідки ворожка зі своєю дочкою. Ворожка стала перед молодими, проголосила своє прокляття і окропила їх чорним смердючим настоєм З батурою хтось, хтось. Цап як скоче: брик, брик, На все село крик, крик, На синяки дме, дме, Вигукує: «Ме! ме!» За ним Рябко та: «Гав! Гав! Оце тобі, щоб не крав». маши — . (на) лопа — . (та) сини — . (ця) Клас якогось зілля. За хвилину на місці, де стояли Бар і Вінка, вже нікого не було. Кинулися люди до ворожки, а вона махнула руками і злетіла чорною вороною. Кинулися до її дочки, а та злетіла до хмар сірою галкою. Упала матінка Ба-рова на те місце, де стояв її син, і скропила землю слізьми. І сталося диво: на очах у всіх із землі проросло зелене зілля, уквітчане дрібненьким блакитним цвітом. А назвали його барвінок. І тягнеться він до хат, до батьківських могил. Кожна дівчина вплітає його у свій весільний вінок. — Послухайте, з якою любов’ю описує барвінок Леся Українка. Фізкультхвилинка V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША ЛЕСІ УКРАЇНКИ «БАРВІНОЧКУ МІЙ ХРЕЩАТИЙ.» (с. 59) 1. Виразне читання вірша вчителем — Як поетеса звертається до барвінка? 2. Словникова робота 1) Довідкове бюро. Хрещатий — який має вигляд хреста або окремі елементи у формі хреста. 2) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем. Зеленийсадила ряснийвикохала навесніздасися барвіночкухрещатий — Прочитайте слова, що називають ознаку предмета; дію предмета. 3. Виразне читання вірша учнями 4. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання — Знайдіть у прочитаному уривку з твору Лесі Українки слова, якими поетеса описує барвінок. — Які слова вказують на те, що поетеса дуже любить цю квітку? — Як ви гадаєте, чому авторка використовує саме слово викохала, а не виростила? 5. Гра «Добери риму» Дрібний. (рясний); навесні. (мені). VI. Підсумок уроку — З яким твором Лесі Українки ознайомилися на сьогоднішньому уроці? — Що нового дізналися про барвінок? — Тарас Шевченко у своїх творах теж не оминув увагою цю чарівну квітку. Послухайте, з якою любов’ю він пише про барвінок. «БАРВІНОК ЦВІВ І ЗЕЛЕНІВ.» Барвінок цвів і зеленів,Потоптав веселі квіти, Слався, розстилався;Побив. Поморозив. Та недосвіт перед світомШкода того барвіночка В садочок укрався.Й недосвіта шкода! VII. Домашнє завдання Відповідати на запитання підручника «Повтори і пригадай» (с. 59). | |
| |
Переглядів: 2856 | |
Як людина сприймає інформацію |
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих... |
Всього коментарів: 0 | |