Урок 35. Лисичка-сестричка (продовження) Мета: учити глибоко відчувати казку, її героїв, засуджувати хитрість, підступність, боротися з ними у повсякденному житті; розвивати вміння читати за особами, переказувати; виховувати любов до народної творчості. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Дихальна вправа Для контролю глибокого, але короткого дихання під час вимовляння коротких складів чи слів: секундний видих-вдих на «раз» — пауза, «два» — видих під час вимови складів і слів, надрукованих на дошці. Ба-ран, ба-ра-нець, ба-ран-чик, ца-пик, вов-чик. 2. Вправа «Голосно — тихо» [вправляння у зміні сили гонку і темпу вимовляння) Підіймати указку вгору — діти промовляють слова скоромовки голосно, з поступовим підсиленням. Поволі опускати указку — говорять зі зниженням сили голосу. Наварили смакоти — Будем їсти я і ти. А со-рро-ки І во-рро-ни Будуть їсти макарони! 3. Робота над чистомовкою Ма-ма-ма — холодна зима. Му-му-му — молока кому? Мо-мо-мо — до школи йдемо. Ми-ми-ми — нові килими. Мі-мі-мі — веселій кумі. Ме-ме-ме — хто книжку візьме? Ам-ам-ам — нікому не дам. Ом-ом-ом — помиємо з милом. Ем-ем-ем — туди не підем. Ум-ум-ум — у класі шум. III. Перевірка домашнього завдання Конкурс «Хто краще перекаже казку?» IV. Мотивація навчальної діяльності. — Що починається такими словами: «Жили собі дід та баба.», «Були собі.»? (Казки) — Які ще зачини пам’ятаєте в казках? — Які казки є найдавнішими? — Сьогодні ми продовжимо читати казку «Лисичка-сестричка». V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Вступна бесіда — За нібито вкрадене ягня хитра лисичка випросила в хазяїна невістку. Однак дорогою з’ясувалося, що в мішку сидів. — Як ви вважаєте, хто б це міг бути? Дата Клас Вправа «Мікрофон» Учні висловлюють свої припущення. Фізкультхвилинка Ноги ширше, руки в боки — Ліс зійшов в короткі строки. Вітру лісу не зламати. Для звірят ліс — їжа й хата. Гілля-руки підняли, Сонцю шану віддали. А земельці — поклонились. Гіллям долу нахилились. 2. Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання кінцівки казки (с. 40-41) — Хто сидів у мішку? 3. Словникова робота Читання слів «буксиром» за вчителем: уіиечки, собачища, кожушини, розсердився, хвостище-помелище. 4. Читання казки учнями «ланцюжком» 5. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання — Куди втекла лисичка? — Де сидів собака? — Чому він не вліз в нору? — З ким затіяла лисичка розмову? — Як вона зверталася до вух, очей, ніг? — Чому розсердився хвіст? — Що зробила лисиця з хвостом? — Поділіть казку на дві частини. — Придумайте назви до частин. — Порівняйте, із чого почала лисичка обмін і чим завершила. — Чим частина твору, у якій описано обмін, подібна до казки «Горобець та билина», а чим — відрізняється? — Чи подобаються вам учинки лисиці? — Як ви їх оцінюєте? — Чи відповідає змісту казки приказка «Міняв тихо — виміняв лихо»? Поясніть свою відповідь. 6. Гра «Що обіцяла лисичка?» Ушечкам. (сережки). Оченькам. (окуляри). Ніженькам. (черевички). VI. Підсумок уроку — Яку казку читали на сьогоднішньому уроці? — Хто є головним персонажем цієї казки? — Назвіть інших персонажів казки. — Чого вчить нас ця казка? VII. Домашнє завдання Переказувати зміст другої частини. | |
| |
Переглядів: 1899 | |
Обов'язки дітей і батьків |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину |
Запитання до природи. Чи розуміються тварини між собою? |
Всього коментарів: 0 | |