Уроки 101-102 Тема: Дружба — найдорожчий скарб. «Бременські музиканти» (німецька народна казка)Мета: ознайомити учнів із німецькою народною казкою; вчити визначати послідовність дій у творі, розвивати навички швидкого правильного читання, увагу; виховувати почуття дружби та взаємодопомоги. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Читайте виразно. Запам'ятовуйте! Півень півневі співав: «я сьогодні рано встав!» Потім вилетів на пліт — Заспівав на цілий світ: «я співати так люблю, що ніколи не просплю!» Г. Чубач 2 Читайте, змінюйте слова! берег горох на квітка у рука вухо книга 3 Читайте, відповідайте — так чи не так? Кожен з вас, звичайно, знає, Хто під хмарами літає. Тож швиденько говоріть: Хто летить, хто не летить. Летить-летить щиглик? (Так!) Летить-летить півник? (Так!) Летить-летить віник? (Ні!) Летить-летить лялька?... Летить-летить майка?... Летить-летить чайка?... Летить-летить гайка?... Летить-летить стріла?... Летить-летить бджола?... Летить-летить зала?... Летить-летить юрок?... Летить-летить грибок?... Летить-летить урок?... III. Перевірка домашнього завдання — Яку казку читали на попередньому уроці? — Яка казка є аналогічною до неї за змістом? — Хто її автор? (Українська народна казка «Дрізд і голуб») — Чим вони схожі? IV. Актуалізація опорних знань учнів — У яких країнах Європи ви побували, вивчаючи народні казки? (Росія, Білорусь, Болгарія, Чехія, Велика Британія) — Сьогодні казка запрошує нас у самий центр Європи, де на берегах річок Ельби та Рейну розташувалася відома своїми мальовничими краєвидами Німеччина. Місто Бремен зустріне нас скульптурами великих і маленьких осликів. (Демонстрування краєвидів Німеччини, Бремена.) — Подорожувати ми будемо разом з однією незвичайною музичною групою. Відгадайте, хто її учасники? (Разом із відгадками демонструються зображення героїв твору.) • Двічі родився, у школі не вчився, А години знає. (Півень) • Сірий, та не вовк, Довговухий, та не заєць, З копитами, та не кінь. (Осел) • День мовчить, вночі гавчить, Хто до господаря іде, знати дає. (Пес) • Має вуха, темний хвіст й дуже дивну звичку: Спершу добре він поїсть, Потім вмиє личко. (Кіт) — Хто здогадався, як називається ця група? (Бременські музиканти) — Послухаємо, як вони співають. Звучить грамзапис пісні з мультфільму «Бременські музиканти». V. Повідомлення теми і мети уроку — На уроці ми ознайомимося з німецькою народною казкою, будемо вчитися визначати послідовність подій у творі, вправля-тися у правильному, виразному читанні та вибірковому читанні тексту. VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання німецької народної казки «Бременські музиканти» 1 Читання казки вчителем — Чи сподобалася вам казка? — Хто є її головними героями? 2 Словникова робота — Прочитайте пояснення слів. Лютня — старовинний струнний музичний інструмент. Хвицнути — вдарити однією або двома задніми ногами. Довбня — великий дерев’яний молот або дерев’яна палиця з потовщеним кінцем. Лантух — великий мішок із грубої тканини. Ґвалт — сильний крик, галас. Мара — примара, привид. — Перевірте себе, чи зможете ви з першого разу правильно прочитати слова. Влаштуєшся розкукурікався гребенястий найнебезпечніше розбійницького забряжчали чудовисько уперіщить 3 Читання казки учнями за частинами 1) Гра «Бджілки». Напівголосне читання учнями тексту першої частини, кожен — у своєму темпі. — Хто ж були бременські музиканти? — Знайдіть та прочитайте запитання осла і відповіді пса, кота та півня. — Поміркуйте, що означають виділені вислови. • Лихим вітром віє — ... (має трапитися щось погане, якась біда). • Занепадаю на силі — ... (занедужав, втратив силу). • Луна розлягається — ... (дуже голосно). • Утнути музики — ... (заграти гучно, майстерно). — Чому господар вирішив здихатися осла? — Як осел вирішив урятуватися? — Куди він пішов? — Чому саме до Бремена? — Кого осел зустрів на дорозі? — Чому пес утік від господаря? — Як він зустрівся із котом? із півнем? — Що спільного є у всіх тварин? 2) Опрацювання другої частини казки. Читання тексту учнями. Гра «Квіточка» Читає текст учень, на парту якого впала квіточка. — Де вирішили переночувати друзі? — Що побачив півень? — Що побачив осел у будинку? — Який план здійснили музики? Чому це їм вдалося? — Знайдіть і прочитайте абзац, зміст якого відображений на малюнку. 3) Опрацювання третьої частини казки. Читання «луною» за вчителем — Чи вдалося розбійникам вигнати друзів із будинку? — Де залишилися жити четверо музикантів? 4 Добирання заголовків до кожної частини казки • Зустріч друзів. • Перемога над розбійниками. • Перемога завдяки дружбі і кмітливості. VII. Узагальнення та систематизація отриманих знань 1 Гра «Встанови порядок» — У поданих завданнях встановіть послідовність подій казки, проставте нумерацію. (3) Зустріли звірі кота. (6) Почали радитись, як розбійників прогнати. (1) Вигнав господар осла. (7) Добре наїлися музиканти і міцно поснули. (2) Пес та осел. (5) Вирішили музики переночувати у великому місті. (4) Півневі сподобалася рада. (3) Розбійники боялися і близько підійти до свого дому. 2 Складання кадрів діафільму — За малюнками і підписами до них складемо діафільм. 3 Читання першої частини за особамиВибіркове читання — Прочитайте слова осла. Яким голосом необхідно їх читати? (Повільно, переконливо, неголосно) — Який голос у песика? (Сумний, але чіткий, сильний) — Знайдіть і прочитайте його слова. — Як розмовляє кіт? (Лагідно муркоче) — Прочитайте його слова. — Знайдіть і прочитайте слова півня. Як їх слід читати? (Високим голосом, голосно) — Як називаються всі решта слів цієї частини? (Слова автора) 4 Характеристика героїв творуРобота в групах — Знайдіть слова, які характеризують вашого героя, і заповніть схему. (Схема — на дошці.) (який?) _ — Чому ви так вважаєте? Доведіть словами з тексту. Яким ви його уявляєте? 1-ша група — осел; 2-га група — пес; 3-тя група — кіт; 4-та група — півень. — Якими були розбійники? Що ви про них можете сказати? 5 б , 3) 7 5 Інсценізація першої частини казки Одні учні читають слова, решта — розігрують сценку. 6 Дослідницька робота учнів (порівняння різних варіантів казки) 1) Вступна бесіда. — Діти! У багатьох казок є декілька варіантів. Чому? Як ви вважаєте? Уважно послухайте інший варіант цієї казки. Знайдіть, що в них є спільного, а що відмінного. 2) Читання вчителем ілюстрованого видання іншого варіанта казки (або слухання грамзапису). Бесіда за прочитаним текстом. — Чим схожі варіанти цієї казки? — Чим вони відрізняються? 7 Робота в парах (надуривком з тексту) I варіант. Прочитайте тільки ті слова, які означають дію. II варіант. Прочитайте тільки ті слова, які означають назву предмета. 8 Гра «Що не так?» (текст—на дошці) Постановивши так, вони в один голос завели свою музику: осел, ревів пес, гавкав, кіт, нявчав півень, кукурікав. — Чому утворилася нісенітниця? — Як необхідно поставити коми, щоб речення було правильним? 9 Робота над прислів'ями — Яке прислів’я за змістом відповідає казці? Чому? • Дружба і братерство дорожче будь-якого багатства. • Тепле словечко лежить недалечко. • Сильний переможе десятьох, а кмітливий — усіх. 10 Розгадування кросворда 1м О л О Д Ц і 1) Як називалося місто, до якого йшли музиканти? (Бремен) 2) Дійова особа, яка першою з’явилася у казці. (Осел) 3) Надвечір прийшли звірі у великий... (ліс). 4) Головний розбійник. (Отаман) 5) Доповніть прислів’я: «Вірний. — то найбільший скарб». (Друг) 6) Вдарити однією або двома задніми ногами. Як сказати одним словом? (Хвицнути) 7) Що допомогло звірам отримати перемогу над розбійниками? (Кмітливість) VIII. Підсумок уроку — Чого навчилися на уроці? — Що вам найбільше сподобалося? — Чого вчить нас казка? IX. Домашнє завдання Читати, переказувати казку; повторити раніше вивчені казки, готуючись до участі у проведенні конкурсу. | |
| |
Переглядів: 6376 | |
Що можна робити з інформацією |
Звірі |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Всього коментарів: 0 | |