💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Дружба — найдорожчий скарб. «Бременські музиканти» (німецька народна казка)

Уроки 101-102

Тема: Дружба — найдорожчий скарб. «Бременські музиканти» (німецька народна казка)

Мета: ознайомити учнів із німецькою народною казкою; вчити визначати послідовність дій у творі, розвивати навички швидкого правильного читання, увагу; виховувати почуття дружби та взаємодопомоги.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

 1 Читайте виразно. Запам'ятовуйте!

Півень півневі співав:

«я сьогодні рано встав!»

Потім вилетів на пліт —

Заспівав на цілий світ:

«я співати так люблю, що ніколи не просплю!»

Г. Чубач

2 Читайте, змінюйте слова!

берег

горох

на

квітка

 у

рука

вухо

 книга

 3 Читайте, відповідайте — так чи не так?

Кожен з вас, звичайно, знає, Хто під хмарами літає.

Тож швиденько говоріть: Хто летить, хто не летить.

Летить-летить щиглик? (Так!)

Летить-летить півник? (Так!)

Летить-летить віник? (Ні!)

Летить-летить лялька?...

Летить-летить майка?...

Летить-летить чайка?...

Летить-летить гайка?...

Летить-летить стріла?...

Летить-летить бджола?...

Летить-летить зала?...

Летить-летить юрок?...

Летить-летить грибок?...

Летить-летить урок?...

III. Перевірка домашнього завдання

— Яку казку читали на попередньому уроці?

— Яка казка є аналогічною до неї за змістом?

— Хто її автор? (Українська народна казка «Дрізд і голуб»)

— Чим вони схожі?

IV. Актуалізація опорних знань учнів

— У яких країнах Європи ви побували, вивчаючи народні казки? (Росія, Білорусь, Болгарія, Чехія, Велика Британія)

— Сьогодні казка запрошує нас у самий центр Європи, де на берегах річок Ельби та Рейну розташувалася відома своїми мальовничими краєвидами Німеччина.

Місто Бремен зустріне нас скульптурами великих і маленьких осликів. (Демонстрування краєвидів Німеччини, Бремена.)

— Подорожувати ми будемо разом з однією незвичайною музичною групою. Відгадайте, хто її учасники? (Разом із відгадками демонструються зображення героїв твору.)

• Двічі родився, у школі не вчився,

А години знає. (Півень)

• Сірий, та не вовк,

Довговухий, та не заєць,

З копитами, та не кінь. (Осел)

• День мовчить, вночі гавчить,

Хто до господаря іде, знати дає. (Пес)

• Має вуха, темний хвіст й дуже дивну звичку:

Спершу добре він поїсть,

Потім вмиє личко. (Кіт)

— Хто здогадався, як називається ця група? (Бременські музиканти)

— Послухаємо, як вони співають.

Звучить грамзапис пісні з мультфільму «Бременські музиканти».

V. Повідомлення теми і мети уроку

— На уроці ми ознайомимося з німецькою народною казкою, будемо вчитися визначати послідовність подій у творі, вправля-тися у правильному, виразному читанні та вибірковому читанні тексту.

VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання німецької народної казки «Бременські музиканти»

 1 Читання казки вчителем

— Чи сподобалася вам казка?

— Хто є її головними героями?

 2 Словникова робота

— Прочитайте пояснення слів.

Лютня — старовинний струнний музичний інструмент. Хвицнути — вдарити однією або двома задніми ногами. Довбня — великий дерев’яний молот або дерев’яна палиця з потовщеним кінцем.

Лантух — великий мішок із грубої тканини.

Ґвалт — сильний крик, галас.

Мара — примара, привид.

— Перевірте себе, чи зможете ви з першого разу правильно прочитати слова.

Влаштуєшся

розкукурікався

гребенястий

найнебезпечніше

 розбійницького

 забряжчали

 чудовисько

 уперіщить

3 Читання казки учнями за частинами

1) Гра «Бджілки».

Напівголосне читання учнями тексту першої частини, кожен — у своєму темпі.

— Хто ж були бременські музиканти?

— Знайдіть та прочитайте запитання осла і відповіді пса, кота та півня.

— Поміркуйте, що означають виділені вислови.

 • Лихим вітром віє — ... (має трапитися щось погане, якась біда).

 • Занепадаю на силі — ... (занедужав, втратив силу).

 • Луна розлягається — ... (дуже голосно).

 • Утнути музики — ... (заграти гучно, майстерно).

— Чому господар вирішив здихатися осла?

— Як осел вирішив урятуватися?

— Куди він пішов?

— Чому саме до Бремена?

— Кого осел зустрів на дорозі?

— Чому пес утік від господаря?

— Як він зустрівся із котом? із півнем?

— Що спільного є у всіх тварин?

2) Опрацювання другої частини казки. Читання тексту учнями.

Гра «Квіточка»

Читає текст учень, на парту якого впала квіточка.

— Де вирішили переночувати друзі?

— Що побачив півень?

— Що побачив осел у будинку?

— Який план здійснили музики? Чому це їм вдалося?

— Знайдіть і прочитайте абзац, зміст якого відображений на малюнку.

3) Опрацювання третьої частини казки.

Читання «луною» за вчителем

— Чи вдалося розбійникам вигнати друзів із будинку?

— Де залишилися жити четверо музикантів?

 4 Добирання заголовків до кожної частини казки

 • Зустріч друзів.

 • Перемога над розбійниками.

 • Перемога завдяки дружбі і кмітливості.

VII. Узагальнення та систематизація отриманих знань

 1 Гра «Встанови порядок»

— У поданих завданнях встановіть послідовність подій казки, проставте нумерацію.

(3) Зустріли звірі кота.

(6) Почали радитись, як розбійників прогнати.

(1) Вигнав господар осла.

(7) Добре наїлися музиканти і міцно поснули.

(2) Пес та осел.

(5) Вирішили музики переночувати у великому місті.

(4) Півневі сподобалася рада.

(3) Розбійники боялися і близько підійти до свого дому.

 2 Складання кадрів діафільму

— За малюнками і підписами до них складемо діафільм.

 3 Читання першої частини за особамиВибіркове читання

— Прочитайте слова осла. Яким голосом необхідно їх читати? (Повільно, переконливо, неголосно)

— Який голос у песика? (Сумний, але чіткий, сильний)

— Знайдіть і прочитайте його слова.

— Як розмовляє кіт? (Лагідно муркоче)

— Прочитайте його слова.

— Знайдіть і прочитайте слова півня. Як їх слід читати? (Високим голосом, голосно)

— Як називаються всі решта слів цієї частини? (Слова автора)

 4 Характеристика героїв творуРобота в групах

— Знайдіть слова, які характеризують вашого героя, і заповніть схему. (Схема — на дошці.)

(який?) _

— Чому ви так вважаєте? Доведіть словами з тексту. Яким ви його уявляєте?

1-ша група — осел;

2-га група — пес;

3-тя група — кіт;

4-та група — півень.

— Якими були розбійники? Що ви про них можете сказати?

5

б ,

3)

7

5 Інсценізація першої частини казки

 Одні учні читають слова, решта — розігрують сценку.

6 Дослідницька робота учнів (порівняння різних варіантів казки)

1) Вступна бесіда.

— Діти! У багатьох казок є декілька варіантів. Чому? Як ви вважаєте? Уважно послухайте інший варіант цієї казки. Знайдіть, що в них є спільного, а що відмінного.

2) Читання вчителем ілюстрованого видання іншого варіанта казки (або слухання грамзапису).

Бесіда за прочитаним текстом.

— Чим схожі варіанти цієї казки?

— Чим вони відрізняються?

7 Робота в парах (надуривком з тексту)

 I варіант. Прочитайте тільки ті слова, які означають дію.

 II варіант. Прочитайте тільки ті слова, які означають назву предмета.

 8 Гра «Що не так?» (текст—на дошці)

Постановивши так, вони в один голос завели свою музику: осел, ревів пес, гавкав, кіт, нявчав півень, кукурікав.

— Чому утворилася нісенітниця?

— Як необхідно поставити коми, щоб речення було правильним?

 9 Робота над прислів'ями

— Яке прислів’я за змістом відповідає казці? Чому?

 • Дружба і братерство дорожче будь-якого багатства.

 • Тепле словечко лежить недалечко.

 • Сильний переможе десятьох, а кмітливий — усіх.

 10 Розгадування кросворда

О

л

О

Д

Ц

 і

1) Як називалося місто, до якого йшли музиканти? (Бремен)

2) Дійова особа, яка першою з’явилася у казці. (Осел)

3) Надвечір прийшли звірі у великий... (ліс).

4) Головний розбійник. (Отаман)

5) Доповніть прислів’я: «Вірний. — то найбільший скарб». (Друг)

6) Вдарити однією або двома задніми ногами. Як сказати одним словом? (Хвицнути)

7) Що допомогло звірам отримати перемогу над розбійниками? (Кмітливість)

VIII. Підсумок уроку

— Чого навчилися на уроці?

— Що вам найбільше сподобалося?

— Чого вчить нас казка?

IX. Домашнє завдання

Читати, переказувати казку; повторити раніше вивчені казки, готуючись до участі у проведенні конкурсу.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 6376 | Рейтинг: 2.0/1
Що можна робити з інформацією
Звірі
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32.
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]